1
Vraag
2
Reacties
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

IPv6 instellen op Netgear Orbi router RBK53

Ik heb enige tijd geleden mail gekregen van Ziggo mbt start IPv6.

Ik ben in bezit van Connectbox en heb daar zelf Orbi mesh router RBK53 achter gezet, eea staat in bridge mode.

Mail van Ziggo is vrij sumier met aanwijzingen hoe eea te doen ( kan ook aan mij liggen )

Bij instellingen Netgear vind ik IPv6 activatie, maar dan zie ik ook een groot aantal opties om verder te gaan.

Bij type internet instelling vind ik dan 9 mogelijke instellingen en afhankelijk van de instelling die ik kies heb ik dan nog vervolg opties om instellingen aan te passen.

Mijn vraag is of iemand me hier advies kan geven welke instelling te kiezen

Alvast bedankt voor hulp

Chris

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Nee, dat je je modem uit bridge mode moet laten halen. Dit is een geavanceerde instelling bedoeld voor situaties die niet door de standaard instellingen gedekt wordt, maar vereist (zoals je nu ook weer merkt) meer netwerk kennis. De standaard mode waarbij het Ziggo modem ook als router fungeert geeft minder problemen en is makkelijker te analyseren. 

 

Mocht je perse IPv6 willen EN je modem in bridge modus (en dus eigen router) dan zou ik je aanraden professionele fysieke hulp in te schakelen. En als je daar geen zin in hebt, momenteel is nog (vrijwel) nergens IPv6 voor nodig.

 

Als je met IPv6 wil prutsen om te leren, koop dan 1 of meer Raspberry Pi systeempjes en maak daar een leuke speeltuin mee.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Beschrijf eens wat die 9 instellingen zijn, want ik denk niet dat je hier snel iemand treft met dezelfde hardware.

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Misschien dezelfde vraag op een Netgear forum? Meld daar dat je een /56 netwerk krijgt van je ISP en dat er DHCPv6 gebruikt wordt voor uitdelen van de netwerk range.

 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Kees Verruijt , dank voor snelle reactie, ik sluit overzicht bij van de instellingen 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Kees Verruijt, ook op Netgear Forum gezet met je opmerking over netwerk etc

 

groet

 

Chris

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Hier moet je DHCP selecteren, en als er dan extra opties komen over "Delegation" daar 56 invullen. Of anders plaatje opsturen.

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Kees Verruijt , ik stuur liever plaatje op

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Kees Verruijt  dit keer met plaatje

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Lekker laten staan zo. Maar ik zie geen delegation.

 

Ik denk dat je beter af bent met je modem in normale mode, en dan je Netgear spul puur als access point / mesh gebruiken. 

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Kees Verruijt , je bedoelt dat ik IPv6 niet moet activeren ?

 

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Nee, dat je je modem uit bridge mode moet laten halen. Dit is een geavanceerde instelling bedoeld voor situaties die niet door de standaard instellingen gedekt wordt, maar vereist (zoals je nu ook weer merkt) meer netwerk kennis. De standaard mode waarbij het Ziggo modem ook als router fungeert geeft minder problemen en is makkelijker te analyseren. 

 

Mocht je perse IPv6 willen EN je modem in bridge modus (en dus eigen router) dan zou ik je aanraden professionele fysieke hulp in te schakelen. En als je daar geen zin in hebt, momenteel is nog (vrijwel) nergens IPv6 voor nodig.

 

Als je met IPv6 wil prutsen om te leren, koop dan 1 of meer Raspberry Pi systeempjes en maak daar een leuke speeltuin mee.

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Kees Verruijt Dank Kees voor advies, ga het opvolgen en voorlopig niets doen. 
Chris

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic