1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Jeffrey-M

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

IPv6 ineens kwijt

Ik merk ineens vandaag dat ik geen IPv6 meer beschikbaar heb en alleen IPv4. Ik heb zelfs niks veranderd aan het modem dus weet niet precies wat er aan de hand is waarom dit opeens niet meer werkt. 😕

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jeffrey-M
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Probleem opgelost!

Ik vond het toch heel vreemd dat het modem aangaf dat alles goed werkte, maar op de PC dus niet. Ben ik eens even gaan graven, blijkt dat er een update was geïnstalleerd voor de netwerkdrivers. En toen is dus blijkbaar heel het IPv6 gedeelte uitgeschakeld. Nu opnieuw ingeschakeld en het werkt perfect.

Toch bedankt voor je reactie @MR_CHIP !

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Jeffrey-M
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Wel interessant om te zien dat als ik Netwerk Diagnose run in de modem instellingen, dat ik de melding krijg dat ik wel IPv6 heb... maar krijg dus geen IPv6 meer op al mijn apparaten.

Als ik de website https://test-ipv6.com/ bekijk geeft die ook aan dat er geen IPv6 aanwezig is.

(Nogmaals, IPv6 heeft altijd goed gewerkt hier sinds het internet is aangesloten in Juli dit jaar, weet dus niet waarom het nu mis gaat).

MR_CHIP

Level 19
  • 12991Posts
  • 139Oplossingen
  • 4331Likes

modem al aan en uit gezet ?

Jeffrey-M
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Al geprobeerd. Heeft helaas niet geholpen, krijg nog steeds alleen maar IPv4.

Jeffrey-M
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Probleem opgelost!

Ik vond het toch heel vreemd dat het modem aangaf dat alles goed werkte, maar op de PC dus niet. Ben ik eens even gaan graven, blijkt dat er een update was geïnstalleerd voor de netwerkdrivers. En toen is dus blijkbaar heel het IPv6 gedeelte uitgeschakeld. Nu opnieuw ingeschakeld en het werkt perfect.

Toch bedankt voor je reactie @MR_CHIP !