Hoi, ik heb mijn modem in bridge modus staan, met daarachter een eigen router. Ik heb helaas nog steeds geen dual stack ipv6... Kunnen jullie dit activeren?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je modem al in Bridge staat, dan moet je de router zelf in Dual Stack zetten, dat kan Ziggo niet doen een extern apparaat.
Mijn router krijgt geen ipv6 adres van de modem
Op die die manier, ik ga het voorleggen aan de Ziggo Medewerkers dan zetten die dat om. Kan even duren weekend bezetting is minimaal. Heb wel even geduld, ze komen vanzelf dat het is geregeld in het topic.
ik heb dit: zie bijlage
kan het daaron kloppen dat ipv6 niet werkt voor mij "zie topic die ik al laatst heb aangemaakt"
Dat zou kunnen, maar daar weet @tobiastheebe meer van. Ik heb het wel vermeld, maar ik kan altijd nog intrekken. en ook even nagevraagd aan een mede lid. Komt wel reactie voor je.
Ten eerste is een nieuw type boot file met naam bac10x000106yyyyyyyyyyyy vereist, als je in voormalig UPC-gebied woont gebruikt het modem mogelijk nog het oude type waarmee Full Dual-Stack niet beschikbaar is. Dit kun je controleren via de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie.
Ten tweede moet (zoals genoemd) de eigen router correct zijn geconfigureerd, dit houdt in DHCPv6 PD (/56 in fZiggo, /57 in fUPC) op de WAN-interface en /64 op de LAN-interface.
Ik zie Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie niet.
gebruik ik het oude type nog? Zo ja hoe krijg ik dan wel het nieuwe type?
Sowieso wil ik eigenlijk "zoals eerder aangegeven in mijn eigen post over de deco" de ubee router ipv de connectbox ,ook omdat je aangaf dat dat een upgrade is ten opzichte van de puma6 connectbox
aanvullend
Sorry, ik ging er automatisch van uit dat je een SmartWifi modem gebruikt. Jouw EVW3210 is ongeschikt voor IPv6 in bridge mode, je hebt hiervoor een SmartWifi modem (Giga) of UBC1318ZG nodig.
Ow, en hoe werkt dat, kan Ziggo mij een nieuwe modem toesturen?
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
@Mr.internet23 Ik heb in jouw eigen topic gereageerd.
@tobiastheebe ik had vermeld en even info gevraagd aan Bert, wist niet dat 2 topic’s waren.😉 dank je voor je reactie
*** niet meer relevante info verwijderd***
Bedankt voor het starten van een topic.
@Dave! @tobiastheebe, bedankt voor het signaleren en hulp in dit topic.
Ik stuur je een SmartWifi modem toe. Je ontvangt het modem meestal binnen 1-3 dagen. Laat je het weten wanneer je het modem binnen hebt?
Nadat het nieuwe modem actief is, kunnen we de vervolgstap uitvoeren.
@Mr.internet23
Jij hebt al een SmartWifi modem en bij jou hoeven we het modem dan ook niet om te wisselen.
@tobiastheebe legt e.e.a. goed uit en zijn er bepaalde voorwaarden nodig om het aan te kunnen bieden.
Ten eerste is een nieuw type boot file met naam bac10x000106yyyyyyyyyyyy vereist, als je in voormalig UPC-gebied woont gebruikt het modem mogelijk nog het oude type waarmee Full Dual-Stack niet beschikbaar is.
Dit kun je controleren via de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie.
Ten tweede moet (zoals genoemd) de eigen router correct zijn geconfigureerd, dit houdt in DHCPv6 PD (/56 in fZiggo, /57 in fUPC) op de WAN-interface en /64 op de LAN-interface.
Ik verwacht eind juni, begin juli wel beter nieuws. De migratie van bepaalde systemen is dan naar verwachting volledig afgerond en kun je aan de hand van o.a. aan 'config bestand' herkennen wat @tobiastheebe bedoeld. Dit is bij jou nu nog internet300_30_wifion_v4.bin.
Mag ik je vriendelijk vragen om tot eind juni-begin juli zelf de naamswijziging in de gaten te houden en weer bij ons aan de lucht te komen zodra je de wijziging ziet?
@tobiastheebe, mooi om te zien dat je het aan de bootfile herkend. En bedankt voor de extra info over router-instellingen etc :-).
update: Ik was ook nog niet op de hoogte van een eigen topic. Ik kijk daar ook even naar.
Hi Serkan, nieuwe modem is binnen, staat volgens de lampjes in bridge mode.
Volgens Internet.nl lijk ik nu IPv6 te hebben:
Internet valt nu wel steeds weg. Erg instabiel, lijkt niet aan mijn eigen router te liggen. Net opnieuw de modem aan en uit gezet, hopelijk lost het zichzelf op...
Is er nog iets wat ik moet doen?
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Ik heb inmiddels de oude box maar weer aangesloten... zonder stabiel internet kan ik niet werken.
@wilgraagip4enip het 'wegvallen' van internet nadat je IPv6 toegevoegd hebt binnen je netwerk kan te maken hebben met de wijze waarop je eigen router IPv6 aanbiedt aan de clients binnen je netwerk. Het kan zijn dat de clients hun IPv6 adres verliezen of het adres van de router deactiveren en dat het daardoor lijkt dat het internet verstoord is.
Omdat je geen informatie hebt gegeven over je eigen router is het niet mogelijk om specifiek te adviseren, maar zoek naar "Router Advertisement (RA)" of "SLAAC" instellingen, specifiek instellingen omtrent lifetime. Het kan zijn dat dergelijke instellingen te laag staan, met name voor apparaten die stroom besparend omgaan met wifi.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.