Hallo, via ziggo webcare hebben ze geprobeerd om IPv6 weer in te schakelen voor ons modem maar dat is ze niet gelukt. De medewerker gaf mij het advies de vraag hier te stellen omdat de experts het hier vast wel lukt. Kunnen jullie IPv6 svp inschakelen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Onderwater. Je bent ons al voor 🙂 Er is gistermiddag inderdaad een wijziging gedaan. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Onderwater, ik heb het IPV4 only request uit je pakket gehaald. Ik kan je niet met zekerheid zeggen dat je een IPV6 adres toegewezen krijgt want je IP staat niet vast maar de mogelijkheid tot een IPV6 adres is terug!
Super, moeten wij hier nog iets doen? Modem herstarten ofzo?
@Onderwater Dat is in de meeste gevallen niet nodig maar als over 24 uur nog niet juist staat dan kan een herstart van je modem geen kwaad. Laat je het weten? 🙂
Doen we!
Heb lang gewacht en het modem (diverse keren) herstart zowel cold als warm. Geen effect. Via Twitter het bericht dat er 'geen proces is om terug te keren naar full ds' wat mij (als doorgewinterde IT-er) erg stug lijkt. Kunnen jullie svp helpen?
@Onderwater, ik heb de switch nogmaals gemaakt in het systeem, mogelijk dat dit niet goed is opgepakt. Sorry voor de verwarring, kijk je het even aan de komende 24? 😄
Doen wij, dank je!
Helaas nog geen verandering... Ik heb ook het modem herstart.
@Onderwater goed dat je het even hebt getest. Ik heb voor je gekeken, maar hier zou alles goed moeten staan.
Kan het kloppen dat je modem nog in de bridge-functie staan? Heb je er een extra router achter hangen?
De modem heeft geen specifieke configuratie voor bridge modus, alle instellingen zijn standaard. Er hangt inderdaad een andere router achter maar dat moet geen effect hebben op de afwezigheid van ipv6 configuratie mogelijkheden in het ziggo modem....
Maar als je denkt dat het helpt, wil ik die er wel even tussenuit halen hoor...
@Onderwater hier lijkt je modem wel in bridge te staan. Het is misschien goed deze eruit te halen, dat kan ik voor je doen. Kan je dan aangeven of het wel goed is, daarna?
Ja is goed, ga je gang!
@Onderwater, één en ander zal op de achtergrond aangepast moeten worden. Dat gaan we regelen. Houd moed, het komt goed!
Dit lijkt gewerkt te hebben!! Ik zie nu de IPv6 opties weer in het Ziggo modem!! Super! Ik ga morgen testen! Alvast hartelijk dank zover!
Goedemorgen @Onderwater. Je bent ons al voor 🙂 Er is gistermiddag inderdaad een wijziging gedaan. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten!
Hartelijk dank allemaal, eea werkt hier nu!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.