Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Onderwater
Level 3

IPv6 enable

Hallo, via ziggo webcare hebben ze geprobeerd om IPv6 weer in te schakelen voor ons modem maar dat is ze niet gelukt. De medewerker gaf mij het advies de vraag hier te stellen omdat de experts het hier vast wel lukt. Kunnen jullie IPv6 svp inschakelen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Onderwater. Je bent ons al voor 🙂 Er is gistermiddag inderdaad een wijziging gedaan. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten! 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Onderwater, ik heb het IPV4 only request uit je pakket gehaald. Ik kan je niet met zekerheid zeggen dat je een IPV6 adres toegewezen krijgt want je IP staat niet vast maar de mogelijkheid tot een IPV6 adres is terug! 

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Super, moeten wij hier nog iets doen? Modem herstarten ofzo?

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

@Onderwater Dat is in de meeste gevallen niet nodig maar als over 24 uur nog niet juist staat dan kan een herstart van je modem geen kwaad. Laat je het weten? 🙂 

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Doen we!

Onderwater
Level 3
Topicstarter

Heb lang gewacht en het modem (diverse keren) herstart zowel cold als warm. Geen effect. Via Twitter het bericht dat er 'geen proces is om terug te keren naar full ds' wat mij (als doorgewinterde IT-er) erg stug lijkt. Kunnen jullie svp helpen?

0 Kudos
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Onderwater, ik heb de switch nogmaals gemaakt in het systeem, mogelijk dat dit niet goed is opgepakt. Sorry voor de verwarring, kijk je het even aan de komende 24? 😄 

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Doen wij, dank je!

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Helaas nog geen verandering... Ik heb ook het modem herstart.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Onderwater goed dat je het even hebt getest. Ik heb voor je gekeken, maar hier zou alles goed moeten staan. 

Kan het kloppen dat je modem nog in de bridge-functie staan? Heb je er een extra router achter hangen? 

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

De modem heeft geen specifieke configuratie voor bridge modus, alle instellingen zijn standaard. Er hangt inderdaad een andere router achter maar dat moet geen effect hebben op de afwezigheid van ipv6 configuratie mogelijkheden in het ziggo modem....

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Maar als je denkt dat het helpt, wil ik die er wel even tussenuit halen hoor...

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Onderwater hier lijkt je modem wel in bridge te staan. Het is misschien goed deze eruit te halen, dat kan ik voor je doen. Kan je dan aangeven of het wel goed is, daarna? 

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Ja is goed, ga je gang!

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Onderwater, één en ander zal op de achtergrond aangepast moeten worden. Dat gaan we regelen. Houd moed, het komt goed!

0 Kudos
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Dit lijkt gewerkt te hebben!! Ik zie nu de IPv6 opties weer in het Ziggo modem!! Super! Ik ga morgen testen! Alvast hartelijk dank zover!

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Onderwater. Je bent ons al voor 🙂 Er is gistermiddag inderdaad een wijziging gedaan. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten! 

0 Kudos
Ga naar reactie
Onderwater
Level 3
Topicstarter

Hartelijk dank allemaal, eea werkt hier nu!