1
Vraag
2
Reacties
Mcjm1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

IPv6 en Pihole

Hallo, ik zou graag IPv6 uit willen laten schakelen op mijn Connectbox. Probleem is dat lokale clients nu een IPv6-DNS krijgen toegewezen terwijl de IPv4-adressen niet door de CB, maar door Pihole worden uitgedeeld. Of heeft iemand daar een andere oplossing voor gevonden?
Alvast bedankt hiervoor.

23 Reacties 23
PKoster

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Overigens zit hier potentieel een vraag voor een Ziggo moderator in:

 

Is het mogelijk om op (in ieder geval een van de) vigerende kabelmodems vrijheid te bieden voor het configureren van eigen interne DNS-services op zowel IPv4 als IPv6, specifiek om ad-blocking via DNS sinkholes zoals de pi-hole te ondersteunen, of deze functionaliteit op een andere wijze kan ondersteunen?

 

Deze vorm van ad-blocking is een zeer populaire, en het lijkt mij voor Ziggo ongewenst dat klanten alleen voor die functionaliteit IPv6 willen gaan deactiveren, de Ziggo modem willen gaan vervangen door een FRITZ!Box, of dat ze een eigen router willen gaan inrichten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat gaat niet gebeuren ik heb dat al eerder aangekaart bij ziggo 

daarvoor is bridge mode bedoelt

 

antwoord vanuit de besloten forum op een soort gelijke vraag

robinjoo19_0-1659110541313.png

 

PKoster

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

robinjoo19_0-1659110541313.png


Veiligheidsoverwegingen? Ik kan me zo snel geen argument bedenken waar de veiligheid van het netwerk van de klant of het netwerk van Ziggo beïnvloed wordt door het gebruik van een eigen DNS server.

 

Ik vermoed dat dit een voortvloeisel is uit het Convenant bestrijding online piraterij.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik kan er ook niks verder van maken 😉

 

dit is het antwoord wat ik zo snel effe kon vinden

in het ubee modem kan je zelfs geen ipv6 dns instellen daar kan alleen ipv4 dns ingevuld worden 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic