1
Vraag
2
Reacties
Pieter Ebus

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

IPv6-adres verandert dagelijks, kom daardoor niet door IP filter van bedrijf

Ik heb sinds vorige week een nieuw modem van Ziggo gekregen. Dit is de Connect Box (Arris). Het werkt vrij aardig, maar mijn ip-adres lijkt dagelijks te veranderen. De digitale omgeving van mijn werk is beveiligd met ip-adressen, dus ik kom er iedere dag opeens niet meer in. Weet iemand hoe ik weer een vast ip-adres kan krijgen? Bedankt alvast!
22 Reacties 22
Pieter Ebus
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mijn werkgever heeft voor een oplossing gezorgd. Aangezien alleen het laatste deel van het ipv6 adres dagelijks verandert en het eerste en grootste deel hetzelfde blijft, heeft hij ervoor gezorgd dat de beveiliging mij accepteert als het eerste deel overeenkomt. Het ipv4 blijft nu redelijk constant. Als het goed is, zou het nu geen problemen meer moeten opleveren. Pas wanneer het eerste deel zou veranderen, ontstaan er weer moeilijkheden. Voor nu dus tijdelijk opgelost 🙂

Bedankt voor de hulp en uitleg allemaal!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mooi zo.
Bij mij verandert het laatste deel van het IPv6 adres ook al heel lang niet.
Maar goed, doet er niet toe.

Nu je IPv4 adres niet meer telkens anders wordt, zou een connectie via IPv4 ook lang goed moeten kunnen blijven werken, als je IPv4 adres bekend is bij je werkgever.

Een IPv4 connectie zou dan moeten worden afgedwongen door je VPN Client. Geen idee hoe dat kan bij jouw VPN Client.
Bij Dual Stack gaat het n.l standaard zo:

  • eerst wordt bekeken of een IPv6 verbinding kan met de Server; dat lukte kennelijk, maar je werd geweigerd omdat je IPv6 adres nog onbekend was op de Server;
  • als IPv6 niet lukt, pas dan wordt een IPv4 verbinding geprobeerd
Jouw probleem was dus eerder 1 dan 2.
Maakt verder niet uit. Het werkt nu.

Gr Han
Pieter Ebus
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mijn werkgever kreeg geen ipv4 meer binnen. Zoals je aangeeft, kreeg ipv6 voorrang. Vandaar dat het ipv4 niet gebruikt kon worden. Maar inderdaad, het is voor nu gelukkig opgelost 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic