1
Vraag
2
Reacties
SebLoki

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 activeren

Ik zou graag IPv6 op mijn internetverbinding willen activeren, maar ik vermoed dat er nog iets van een IPv4-voorkeursregel staat. Een Ziggo medewerker heeft me hierbij al geprobeerd te helpen via de chat, maar ik heb na een week en meerdere modem-restarts nog geen succes.

 

In andere topics zie ik dat @Jacob @Madelon @Lotte dit wel vaker doen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, bedankt voor je terugkoppeling @SebLoki. Om IPV6 Full DS alsnog mogelijk te maken, hebben we net wat aangepast. Kun je in de loop van vandaag ( of later)  het modem nog een keer herstarten? Als het goed is, zie je dan verschil 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29985Posts
  • 2081Oplossingen
  • 15040Likes

Afhankelijk van het gebied waar je woont, is IPv6 soms alleen in de vorm Dual-Stack Lite beschikbaar. Indien IPv4 Only van toepassing is, dan vermoed ik dat Full Dual-Stack nog niet beschikbaar is op het CMTS waarmee jouw modem is verbonden en Dual-Stack Lite de enige andere beschikbare optie is. Het terug omzetten van IPv4 Only naar Dual-Stack Lite is geen reguliere actie die de klantenservice uitvoert, andersom wel.

 

Zou je de eerste helft van je externe IPv4-adres willen plaatsen?

SebLoki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @tobiastheebe bedankt voor de reactie! Mijn huidige IP adres is: 24.132.55.X (jXXXXX.upc-j.chello.nl)

 

Ik hoop dat het mogelijk is.. ik vind het zelf niet erg als ik DS-Lite krijg.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29985Posts
  • 2081Oplossingen
  • 15040Likes

Gezien je in voormalig UPC-gebied woont (wat ik overigens al vermoedde), is Full Dual-Stack waarschijnlijk nog niet beschikbaar is in jouw woonplaats.

 

Aan Dual-Stack Lite is een aantal nadelen verbonden. Je deelt hierbij het IPv4-adres van een AFTR met een groot aantal andere klanten deelt via CGNAT, dit levert problemen op met bepaalde applicaties, zoals VPN. Ook kun je niet (meer) van NAT-instellingen als port forwarding en DMZ gebruikmaken. Tenslotte moet je opnieuw een aanvraag doen om de IP-configuratie om te zetten zodra Full Dual-Stack wel beschikbaar komt en je daarvan gebruik wilt maken.

 

Als je beslist nu al van IPv6 gebruik wilt maken, dan kan een moderator voor je regelen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

SebLoki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben bekend met de nadelen van DS-Lite (had dit in mijn vorige woning ook), maar ik zou er desondanks toch graag naar willen overstappen. We wachten af wat Ziggo te zeggen heeft! Nogmaals dank voor je hulp.

wewanl

Level 16
  • 2289Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

wanneer is voor iedere Ziggo klant full dual stack ipv6 beschikbaar bij Ziggo? Ik dacht dat Ziggo alle verschillen tussen fupc en fZiggo aan het wegstrijken is? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29985Posts
  • 2081Oplossingen
  • 15040Likes

Dat klopt, Full Dual-Stack wordt momenteel uitgerold in voormalig UPC-gebied. De beschikbaarheid bij bridge mode lijkt hoger te zijn dan bij router mode. De details zijn mij niet bekend.

Birdman5

Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

@wewanl  Ik heb er afgelopen maandag naar gevraagd (onder andere of de planning qua uitrol full DS nog actueel is) maar tot nu geen reactie van Ziggo ontvangen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 328Oplossingen
  • 1574Likes

@SebLoki goed en leuk dat je het even komt vragen. Dit kunnen we aanvliegen hoor! 

Zoals al terecht is opgemerkt kan de aanpassing naar een Full Dual Stack profiel doorgevoerd worden door een zogenoemde IPv4 only - regel toe te voegen. Ziehier het antwoord van onze collega Vincent, die er wat meer over verteld. 

Aldus, dat ga ik ook voor je regelen! Binnen 24 uur zal de aanpassing voor jou merkbaar zijn. Geen effect? Reset je modem dan even. 

We horen graag hoe het gegaan is!

SebLoki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob bedankt voor de reactie!

Net het modem opnieuw opgestart, maar helaas nog geen succes:

connectbox-info.png

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 401Oplossingen
  • 975Likes

@SebLoki Dat is heel vreemd! We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Is het inmiddels al veranderd? 

SebLoki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lotte Nee, helaas. Zojuist weer het modem opnieuw gestart, maar weer exact hetzelfde als in vorige screenshot: niks van IPv6 te bekennen in het modem: deze lijkt nog op IPv4-only te staan.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, bedankt voor je terugkoppeling @SebLoki. Om IPV6 Full DS alsnog mogelijk te maken, hebben we net wat aangepast. Kun je in de loop van vandaag ( of later)  het modem nog een keer herstarten? Als het goed is, zie je dan verschil 🙂

SebLoki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Erik P yes hij doet het! Heel erg bedankt voor al jullie moeite!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic