Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
egc wrote:
Bedankt voor je reactie, in bridge modus krijg ik alleen IPv4 en geen IPv6 volgens de helpdesk, Ik heb namelijk nu full dual stack en geen DS lite. (Ik had een oud UBEE modem in bridge modus en had daar alleen een IPv4 extern adres).
Het maakt natuurlijk niet uit of ik /56 /57 of /60 krijg, maar het modem zou hier /56 krijgen en /57 in jouw fUPC gebied. Met /60 ben ik ook tevreden natuurlijk.
Ik zal een en ander nog eens goed nakijken maar mijn WAN interface communiceert steeds wel goed het is de achterliggende router die wel een Prefix gedelegeerd krijgt en met TCP Dump zie ik pakketjes naar de Connectbox gaan maar er komt niks terug.
Het lijkt alsof af en toe de routing in de Connectbox ontbreekt van de prefix die mijn router gedelegeerd krijgt.
Helaas kan ik niet telnetten naar de Connectbox om een en ander te controleren (kan iemand dat wel?)
Ik zal nog een kijken met de -vv optie van TCPDUMP als het niet werkt, ik moet wel toegeven dat ik een dergelijke "deep packet inspection" niet tot mijn dagelijkse bezigheden behoort, maar dan schakel ik jou graag in.
P.S. kun jij niet bij Ziggo gaan werken of betalen ze te weinig 🙂
Dit is ook precies wat ik heel graag wil! Niets met een tussenliggende modem/router die soms wel en soms niet een DHCP-PD ondersteunt. Hup full native support van ipv4 en ipv6 door het modem in bridging modus!
Ik begrijp nog steeds oprecht niet waarom ZIggo die niet wil (waarom kan het wel met v4 en niet met v6??)
Be rt wrote:
Jbr67 schreef: "Ik begrijp nog steeds oprecht niet waarom ZIggo die niet wil"
of nog niet kan omdat het technisch nog niet mogelijk is in de achtergrond?
Zpiep wrote:
Is het willen of niet kunnen met e.a. aan hardware / software en hun netwerk?
Jbr67 wrote:Zpiep wrote:Nou, de backbone doet volledig IPv6 (anders kunnen ze namelijk IPv6 in router mode ook niet aanbieden).
Is het willen of niet kunnen met e.a. aan hardware / software en hun netwerk?
Ziggo biedt geen IPv6 bij gebruik van eigen apparatuur. Dit is een inbreuk op de bepalingen van het Besluit eindapparaten.
Ik verzoek de ACM dringend handhavend op te treden.
Dat de ACM nog niet de beleidsregels betreffend de handhaving van het besluit heeft vastgesteld mag niet aan de handhaving in de weg staan, zeker niet in die gevallen waar de inbreuk evident is en de met beleidsregels beoogde extra duidelijkheid niet gemist wordt.
por wrote:
Net bij de consuwijzer nogmaals geschoten.
tekst van de klacht:Ziggo biedt geen IPv6 bij gebruik van eigen apparatuur. Dit is een inbreuk op de bepalingen van het Besluit eindapparaten.
Dat de ACM nog niet de beleidsregels betreffend de handhaving van het besluit heeft vastgesteld mag niet aan de handhaving in de weg staan, zeker niet in die gevallen waar de inbreuk evident is en de met beleidsregels beoogde extra duidelijkheid niet gemist wordt.
Be rt wrote:
Vraag: hoe verhouden consuwijzer en acm zich tot elkaar?
Dat antwoord is toch wel heel makkelijk te vinden: Autoriteit Consument & Markt (ACM).
por wrote:
Net bij de consuwijzer nogmaals geschoten.
tekst van de klacht:Ziggo biedt geen IPv6 bij gebruik van eigen apparatuur. Dit is een inbreuk op de bepalingen van het Besluit eindapparaten.
Be rt wrote:
Heel deze consultatie procedure is openbaar en te vinden op de juiste plekken:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2019Z02768&did=2019D05979
Be rt wrote:
Jbr67
Ah, ik dacht dat je het rapport van Stratix zocht, even helemaal niet goed gelezen door mij.
hanh wrote:
Jbr67
Voor verdere aktie ben ik je man.
Als dit wat geld moet kosten dan verdelen we het wel met andere geinteresseerden.
Het moet pp natuurlijk niet te gek worden.
Voor een diskussie over aanvechtbare details rond afpraken tussen ISPs en ACM, de EU etc moet je bij mij niet zijn.
Ik verdiep me daar niet in. Heel slap natuurlijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.