Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
N.N. wrote:
Ik las laatst dat NL achter loopt met het IPv6 verhaal ten opzichte van andere landen.
Feit is dat wereldwijd de IPv4-adressen 'uitverkocht' zijn.
De ISP's hebben ooit eens de laatste blokken IPv4-adressen toebedeeld gekregen en daar moeten ze het mee doen. Als die adressen eenmaal op zijn blijft alleen nog IPv6 over om uit delen.
Dat dit nog een tijdje kan duren voor het zover is, is gelegen in het feit dat bij de ISP's klanten komen en gaan.
De IPv4-adressen die vrijkomen door de vertrekkende klanten kunnen weer toebedeeld worden aan de komende klanten plus de buffer IPv4-adressen die de ISP's nog hebben. Dit overschot aan IPv4-adressen dat de ISP's in NL nog hebben is een van de oorzaken dat er nog geen haast gemaakt wordt met de omschakeling naar IPv6.
Mark Ziggo wrote:
]
Staat op de radar Jbr67, maar ik kan op sommige vragen geen antwoord geven omdat ik de kennis simpelweg niet heb. Dit moet ik navragen.
Jbr67 wrote:Sorry, heb geen update gegeven. Door vakantie kan ik niet iedereen bereiken op dit moment, maar het staat nog steeds in mijn agenda.
Inmiddels 14 dagen verder.....hoe lijkt het Mark Ziggo?
N.N. wrote:
Hallo Jbr67,
Ik gebruik voor de IoT-apparaten het gastnetwerk van mijn Ziggo-modem, apart netwetk, wel zo veilig.
Mark Ziggo wrote:Jbr67 wrote:Sorry, heb geen update gegeven. Door vakantie kan ik niet iedereen bereiken op dit moment, maar het staat nog steeds in mijn agenda.
Inmiddels 14 dagen verder.....hoe lijkt het Mark Ziggo?
hanh wrote:
Ziggo zal nog een paar stappen moeten maken. Nu geven ze alleen toegang tot hun IPv6 network als je een kastje van Ziggo hebt met een of andere IPv6 supporting firmware afkomstig van Ziggo/Liberty Global.
Dat kan niet zo blijven. Ze durven het nog niet aan.
Misschien gaan ze het zo doen:
stap1: je krijgt IPv6 erbij als je in Bridge gaat; eigen Router doet de rest.
stap2: je mag je eigen Modem gebruiken incl IPv6
Uiteraard zullen er wel Ziggo Modem/Routers blijven bestaan voor een gemiddelde klant.
Gr Han
Mark Ziggo wrote:
Ik vrees dat het antwoord ook tot na mijn eigen vakantie zal moeten wachten (tot over 2 weken). Ook omdat ik zelf deze materie niet volledig begrijp verloopt de communicatie wat stroef.
Ziggo levert al jaren lang goedkope prutsroutertjes aan zijn klanten. Aan de coaxkant zal alles wel goed zijn (want anders heeft Ziggo daar zelf last van), aan de klantkant is het meestal huilen. Weinig functionaliteit, en wrakke IP stacks met de nodige bugs, die niet hersteld worden.
Maar je mag van Ziggo de router in bridge mode laten zetten, en je eigen router er achter zetten. Is dat nou niet mooi. Maar ook die oplossing heeft Ziggo deskundig weten te verprutsen. Je moet dan namelijk kiezen, of je krijgt IPv4 en geen IPv6, of IPv6 en geen IPv4. Hoe verzin je het.
Een eigen kabel router direct aansluiten op de kabel, dat wil Ziggo beslist niet. Ziggo’s eigen routers zijn geweldig goed (sic!), zo schrijft Ziggo aan de ACM, en ‘vreemde’ routers zouden allerlei vreselijke gevolgen op het coax netwerk kunnen veroorzaken. Wie het gelooft wordt zalig.
Ziggo zou natuurlijk ook het voorbeeld van XS4ALL kunnen volgen. Die ISP levert al sinds jaren een dual IP stack op een hoogwaardige router. Overigens, een router van hetzelfde merk dat Ziggo’s Duitse zusje (Unity Media) ook levert, dus daar kan het wel.
Mijn vraag is dus wanneer Ziggo ons eindelijk de keuze geeft uit in ieder geval één van de volgende mogelijkheden:
1. Een hoogwaardige Ziggo router, van het type dat Unity Media die ook uit kan zetten. (Ik hoop tenminste dat de Duitse klanten nog steeds zo’n router kunnen krijgen, en er ondertussen niet toe veroordeeld zijn om ook met Liberty Global Connect Box prutsrouters genoegen te moeten nemen.)
2. Een modem waar je wel IPv4 en IPv6 mee kunt krijgen op je eigen router. En ik bedoel dan niet een router-achter-router knutsel oplossing.
3. De mogelijkheid om alle Ziggo rommel in de container te mogen mieteren, en een hoogwaardige eigen router aan te mogen sluiten op de coax.
Ik begrijp dat u totaal niet tevreden bent met het huidige modem. Het nieuwste model modem dat wij uitleveren is de connectbox. Ik begrijp dat deze ook niet naar uw wens is. Op dit moment kunt u nog niet een eigen modem plaatsen. Het is ook niet bekend wanneer dat wel mogelijk zou zijn. In bridge mode kunt u inderdaad alleen nog van IPv4 gebruik maken.
Vriendelijke groeten,
caesar wrote:
Voordat ik dit draadje las, had ik dit al ingevuld op het contact formulier:
Mijn vraag is dus wanneer Ziggo ons eindelijk de keuze geeft uit in ieder geval één van de volgende mogelijkheden:1. Een hoogwaardige Ziggo router, van het type dat Unity Media die ook uit kan zetten. (Ik hoop tenminste dat de Duitse klanten nog steeds zo’n router kunnen krijgen, en er ondertussen niet toe veroordeeld zijn om ook met Liberty Global Connect Box prutsrouters genoegen te moeten nemen.)Ik ben benieuwd naar het antwoord.
2. Een modem waar je wel IPv4 en IPv6 mee kunt krijgen op je eigen router. En ik bedoel dan niet een router-achter-router knutsel oplossing.
3. De mogelijkheid om alle Ziggo rommel in de container te mogen mieteren, en een hoogwaardige eigen router aan te mogen sluiten op de coax.
caesar wrote:
Het antwoord:Ik begrijp dat u totaal niet tevreden bent met het huidige modem. Het nieuwste model modem dat wij uitleveren is de connectbox. Ik begrijp dat deze ook niet naar uw wens is. Op dit moment kunt u nog niet een eigen modem plaatsen. Het is ook niet bekend wanneer dat wel mogelijk zou zijn. In bridge mode kunt u inderdaad alleen nog van IPv4 gebruik maken.Goh, wie had dat nu gedacht.
Vriendelijke groeten,
Mark Ziggo wrote:
Ik vrees dat het antwoord ook tot na mijn eigen vakantie zal moeten wachten (tot over 2 weken). Ook omdat ik zelf deze materie niet volledig begrijp verloopt de communicatie wat stroef.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.