Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
N.N. wrote:
Ik kan achter mijn Compal-modem met IPv6 DS-Lite perfect een eigen volwaardige router hangen die ook IPv6 ondersteunt.
Op mijn eigen router stel ik bij de 1e start-up in 'automatisch IP verkrijgen' en zet dat IP vast in de Ziggo-modem, zodat ik uiteindelijk altijd een vast IP op mijn eigen router heb.
N.N. wrote:
Hallo Jbr67
ik had eerste de opstelling Ziggo-modem DHCP-reeks 192.168.178.X en eigen router DHCP-reeks 192.168.0.X, dat werkte goed totdat ik de printer wilde benaderen die een IP uit de reeks 192.168.178.x heeft en mijn eigen computer aangesloten was op mijn eigen router met de andere DHCP-reeks.
Toen ik de IP-reeks 192.168.178.X verdeelde over het modem en de router kom ik de printer wel bereiken.
hanh wrote:
En dan zijn er van die idioten zoals jij en ik en flink wat anderen die iets met IPv6 willen.
Voor ontwikkeling van eigen kennis of just for the fun of it.
Jij voelt IPv6 Prefix Delegation aan de tand samen met iemand die daar mee bezig is op een UBEE 321b en een eigen Router daarachter in DMZ.
Voorlopig conclusie: it sucks.
Ik weet zeker dat het op een ander Ziggo kastje wel goed kan werken. Meer kan ik er niet over zeggen.
Je legt wellicht je vinger op een wondje. Hoe Ziggo dit moet gaan oplossen, weet ik echt niet.
Han
hanh wrote:
Jbr67
http://web.archive.org/web/20170421032046/http://blog.spakka.net
Gr Han
N.N. wrote:
Hallo Jbr67,
met wat voor software maak jij van die mooie plaatjes?
Jbr67 wrote:
Mijn vragen aan Ziggo ( Mark Ziggo ).
1) Klopt het bovengeschetste scenario?
2) Zo ja, geldt het ALLEEN voor het ubee321b modem?
3) Indien nee op 2: welke router van ziggo biedt wel de gewenste ondersteuning?
4) Zo ja op 2: gaat Ziggo in de toekomst de gebruikers WEL de mogelijkheid geven voor
a) een werkende router-router koppeling met IPv6?
b) het gebruiken van meer dan 1 /64 subnet?
5) Nav 4: WANNEER kunnen we dit dat verwachten?
6) Nav 5: Op welke wijze wordt dit dan geïmplementeerd? Met static routes of met Routing Prefix delegation (of nog anders)?
De komst van IPv6 is ongelooflijk belangrijk. Belgie is bijv. al voor 50% over. Ik verwacht dat Ziggo IPv6 dan ook maximaal voor haar eindgebruikers faciliteert. Op basis van de informatie die ik nu heb is dat echter bij lange na niet zo....... Maar, dat ligt vast aan mijn informatietekort; bovenstaande kan volgens mij gewoon niet waar zijn.
Met vriendelijke groet,
Jbr67
Jbr67 wrote:Jbr67 wrote:
4) Zo ja op 2: gaat Ziggo in de toekomst de gebruikers WEL de mogelijkheid geven voor
6) Nav 5: Op welke wijze wordt dit dan geïmplementeerd? Met static routes of met Routing Prefix delegation (of nog anders)?
De komst van IPv6 is ongelooflijk belangrijk. Belgie is bijv. al voor 50% over. Ik verwacht dat Ziggo IPv6 dan ook maximaal voor haar eindgebruikers faciliteert. Op basis van de informatie die ik nu heb is dat echter bij lange na niet zo....... Maar, dat ligt vast aan mijn informatietekort; bovenstaande kan volgens mij gewoon niet waar zijn.
Met vriendelijke groet,
Jbr67
Mark Ziggo Kleine reminder... ben benieuwd of je hier antwoord op kunt geven...
Jbr67 wrote:Jbr67 wrote:
Met vriendelijke groet,
Jbr67
Mark Ziggo Kleine reminder... ben benieuwd of je hier antwoord op kunt geven...
Mark Ziggo wrote:
Staat op de radar Jbr67, maar ik kan op sommige vragen geen antwoord geven omdat ik de kennis simpelweg niet heb. Dit moet ik navragen.
hanh wrote:
Jbr67
Lekker vasthoudend, huh.
hanh wrote:
Wat m.i. echt vervelend is, dat je hier en daar problemen ziet met IPv6 bij klanten die
daar niks mee te maken zouden moeten krijgen. Is het een incident of kunnen hier ook gevolgen aan vast zitten voor andere nietsvermoedende klanten?
hanh wrote:
En dat ene was niet eens Dual Stack, maar het 'aloude' DS-Lite.
Het is erg rustig geworden in dat Topic.
Geen bericht, goed bericht?
Wat denk jij?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.