@Marcel de Groot
Beste Marcel,
Ziggo is absoluut niet verantwoordelijk voor het functioneren van jouw netwerk thuis. Door al dat opgeblazen getetter over hun geweldige WiFi krijg je misschien de indruk van wel, maar het is echt niet zo. Hoogstens zijn ze verantwoordelijk voor het technisch goed functioneren van hun WiFi apparatuur, en dat houdt in dat die dingen niet defect zijn, en voorzien van de juiste firmware.
Een fatsoenlijk werkend internet houdt in dat jouw router goed functioneert, en dat kun je constateren door er één PC aan te hangen, en te kijken of alles goed werkt, althans dat is het basis principe.
Jij bent verantwoordelijk voor je thuis netwerk, en als daar dan vele apparaten in zitten, en het werkt niet goed, dan moet jij in principe weten hoe je dat moet oplossen. Dat is net zo als een hele dure camera kopen met heel veel knopjes er op, en er geen fatsoenlijk foto mee kunnen maken omdat je niet weet wat je met al die knopjes moet doen. Dat is niet de fout van de fabrikant of de winkelier.
We kunnen alleen proberen om je verder te helpen als die ict'er van jou kort en krachtig op papier zet wat hij gezien heeft, en wat hij denkt dat de oorzaak is. Laat hem daarbij ook motiveren waarom IPv6 uit moet. Het zou mij niet verbazen dat hij overal IPv6 uit heeft staan, omdat hij denkt dat het niet nodig is.
Zo'n conservatieve houding is vrij normaal. Je ziet ook heel vaak dat verouderde Windows versies gebruikt worden, en verouderde applicaties, want het werkt immers. Dat klopt, totdat ze om welke reden dan ook, wel moeten updaten, en dan zijn de rapen gaar. Het Windows XP drama van enige jaren gelden is daar een prachtig voorbeeld van.