1
Vraag
2
Reacties
dearwolf

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IPv6 Prefix Delegation - Werkte wel, na stroomstoring "NoPrefixAvail"

Dag,

Ik geloof dat ik aanloop tegen een probleem wat in eerdere topics over IPv6 Prefix Delegation (PD) al eens voorbij is gekomen: het Compal modem deelt maar 1 prefix uit, vragen om meer prefixes na die eerste worden negatief beantwoord met “NoPrefixAvail”.

De wijsheid in dit forum was dat fysiek uitzetten van het modem ervoor zou moeten zorgen dat de eerder uitgegeven reeks “vergeten” wordt en er dus een nieuwe aanvraag gedaan kan worden.

Alleen, bij mij blijft het modem zeggen dat er geen prefixes zijn. De problemen ontstonden toen vanochtend de stroom er even af was, alles is toen opnieuw opgestart en mijn EdgeRouter vroeg dus om een verse prefix. Maar krijgt nu steeds nul op het rekest.

Ik heb geprobeerd het modem soft te rebooten, hard (aan en uitzetten), maar geen effect - hoe krijg ik het ding weer zo ver dat hij een range uitdeelt? 

Ik weet dat andere mensen dit werkend hebben en die zullen vast wel eens een stroomstoring meegemaakt hebben, dus ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.

Het heeft eerder prima gewerkt, ik zit in voormalig Ziggo gebied en ik vraag een /60 prefix wat de eerste keer meteen feilloos werkte maar na een reboot dus niet meer 😞

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dearwolf
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag: uiteindelijk bleek een reset naar factory settings de oplossing, meteen daarna gaf het modem weer een ::/60 prefix uit alsof er niks aan de hand was.

 

@Ziggo dit is natuurlijk wel super onhandig, het zou mooi zijn als de bekende problemen rond IPv6 prefix delegation (maar 1 prefix ongeacht de grootte en dat het modem die ene prefix dus behoorlijk koppig vasthoudt) een keer opgelost werden.

Bekijk in context

2 Reacties 2
dearwolf
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag: uiteindelijk bleek een reset naar factory settings de oplossing, meteen daarna gaf het modem weer een ::/60 prefix uit alsof er niks aan de hand was.

 

@Ziggo dit is natuurlijk wel super onhandig, het zou mooi zijn als de bekende problemen rond IPv6 prefix delegation (maar 1 prefix ongeacht de grootte en dat het modem die ene prefix dus behoorlijk koppig vasthoudt) een keer opgelost werden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @dearwolf 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Een stroomstoring is al even behappen, maar het is des te vervelender als het nog meer roet in het eten gooit wat betreft je verbinding. Je hebt de oplossing inmiddels zelf gevonden en ik ben blij dat je deze hier deelt. Bedankt daarvoor, want hier help je ook weer andere gebruikers bij! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic