Beste Ziggo gebruikers,
Wie wordt er nog meer beloofd een IPv4 / IPv6 verbinding te kunnen krijgen (Dual Stack), maar Ziggo dit uiteindelijk helemaal niet waar kan maken / blijkt te kunnen leveren?
Ik heb namelijk sinds een maand mijn modem op verzoek van een Ziggo verkoper, mijn oude modem voor een Compal model laten vervangen.
Waarom?
Voor mijn nieuwe baan, is een IPv6 verbinding een vereiste. Echter, mijn Synology NAS server heeft een IPv4 verbinding nodig omdat er porten moeten worden geopend om zo bestanden / info van buitenaf te kunnen benaderen (portforwarding).
Ik heb dit gemeld bij Ziggo en kwamen met de reactie dat mijn huidige modem destijds alleen DS-lite kon leveren (dus òf een IPv4 òf een IPv6 verbinding).
Ze vertelde mij dus dat zij wel een Full Dual Stack oplossing (dus beide verbindingen) konden leveren, maar dat ik daarvoor een nieuwe modem nodig had. Blij verrast, vroeg ik dus of zij dit konden regelen. Maar wat een drama vervolgens!...
De verbinding springt zonder enige reden heen en terug van/naar IPv4/IPv6 (ook op dagen dat ik IPv6 nodig heb voor mijn werk), met als gevolg dat ik REGELMATIG 24 UUR ZONDER INTERNET ZIT, omdat het omzetten weer 24 uur kan duren.
Na al een paar keer met mijn handen in het haar gezeten te hebben, de supportlijn een aantal keer gebeld en het verhaal uitgelegd, dat ik nu dus speciaal een Full Dual Stack modem heb en dat ik wil dat beide verbindingen geactiveerd worden en naast elkaar draaien.
Na een aantal mislukte pogingen van Ziggo, kwamen ze uiteindelijk met de volgende reactie:
Vervolgens heb ik WOEST Ziggo gebeld en werd er als klap op de vuurpijl gezegd:
”Ja sorry meneer, HET IS NIET ANDERS” (en nu komt het...) “IK VERBIND U WEL EVEN DOOR MET KLANTBEHOUD ZODAT U MET HUN MAAR KUNT UITZOEKEN WAT DE BESTE COMPENSATIE HIERVOOR IS”.
Okey... 😅
Ik ben echt al JARENLANG klant van Ziggo, maar, dit is toch BI-ZAR?!
Community:
Ligt het aan mij? En doe ik iets verkeerds of vraag ik iets wat eigenlijk niet haalbaar is?
Of mag ik Ziggo afschrijven voor wat betreft hun “betrouwbaarheid, professionaliteit en klantvriendelijkheid”?...
Groet,
Peter, Amsterdam