Ik heb servers draaien en daarvoor heb ik bij : geavanceerde instellingen -> beveiligingen -> IP- en poortfiltering bij IPv6 een aantal poorten open gezet. Op zich al wat onlogisch dat dat daar moet, maar alas.
Als de netspanning wegvalt dan zijn bij terugkeer van de netspanning en weer opstarten van het modem de vinkjes bij "ingeschakeld" verdwenen. Pas na opnieuw aanvinken en "instellingen opslaan" worden de poorten weer doorgelaten.
Het betreft een Arris Connectbox, firmware versie 9.1.2109.200
Naar mijn niet zo bescheiden mening is dit een bug.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@m.vd.vlist Dankjewel voor de terugkoppeling. Onze specialisten hebben het probleem inderdaad niet weten te reproduceren op een zelfde type modem. Op aanraden van mijn collega's is de volgende stap het vervangen van het modem. Ik begrijp uit je bericht dat je een Docsis 3.1 modem wenst te hebben. Zal ik dan een Ubee1318ZG(non-wifi) modem toesturen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @m.vd.vlist,
Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Ik heb dit net even besproken met een van mijn collega's van InHome Engineering en de poortfilteringsinstellingen horen inderdaad na een herstart niet verloren te gaan. Onze specialisten nemen de kwestie onder de loep. Zodra ik een antwoord voor je heb deel ik het binnen dit topic.
@m.vd.vlist De specialisten die het probleem in onderzoek hebben vragen mij om nog wat extra informatie. Wil je het modem nog eens herstarten en het aangeven zodra je dit gedaan hebt? Dan maak ik even een schermafbeelding waarop te zien is dat de vinkjes achter de poorten weer uitgeschakeld zijn. Als je wilt, mag je zelf ook een screenshot hiervan delen.
Ik heb het modem een minuut van de netspanning gehaald. Na herstart zijn de vinkjes voor "ingeschakeld" bij "IPv6 poort filtering" verdwenen.
Hier is een link naar het screen shot van na de herstart:
http://www.vlist.eu/fotos/ipv6-uit.bmp
@m.vd.vlist Hartelijk dank voor het doorsturen. Het probleem wordt nu verder onderzocht. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het via dit topic weten.
@m.vd.vlist Top! Onze specialisten hebben nu voldoende informatie om dit verder te onderzoeken. Zodra ik een update voor je heb hoor je het van me. Bedank voor je medewerking tot dusver.
@m.vd.vlist Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze specialisten. Zij hebben dit probleem niet kunnen reproduceren op hetzelfde type modem. Hier bleven de instellingen wel opgeslagen. Om die reden stellen mijn collega's voor dat we jouw modem gaan vervangen. Vind je het goed dat we kosteloos een ander modem opsturen?
Vreemd, ik herken dit vanuit mijnervaring niet als een exemplarisch probleem, ik zou eerder aan een firmware probleem denken. Maar goed, als de spcialisten het niet kunnen reproduceren, wie ben ik dan om er tegen in te gaan?
OK, stuur dan maar een vervangend modem. Dan zien we wel of het probleem verdwijnt.
Ik heb dit modem nu drie jaar in gebruik, dus als het uitkomt mag je ook een DOCSIS 3.1 modem sturen. Dat gaat er toch ooit een keer van komen en dan hebben we dat ook maar vast gehad.
Ik wacht het af.
@m.vd.vlist Dankjewel voor de terugkoppeling. Onze specialisten hebben het probleem inderdaad niet weten te reproduceren op een zelfde type modem. Op aanraden van mijn collega's is de volgende stap het vervangen van het modem. Ik begrijp uit je bericht dat je een Docsis 3.1 modem wenst te hebben. Zal ik dan een Ubee1318ZG(non-wifi) modem toesturen?
@m.vd.vlist Er is een Ubee1318ZG modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuw modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Let op: bewaar het afgiftebewijs wat je ontvangt goed. Tip: maak hiervan gelijk een foto met je smartphone of camera.
Laat je onder dit topic weten of het probleem met het nieuw modem is opgelost?
Het probleem is met de nieuwe modem opgelost. De instellingen gaan niet verloren bij netspanningsonderbreking.
Ik heb er wel een nieuw probleem voor in de plaats gekregen. Ik slaag er niet in IPv6 poorten te openen in de firewall. Ik ben dus van de regen in de drup beland. Ik zal daar daarvoor een nieuw topic starten.
Fijn dat het opgelost is !!
Maar nu weten we niet of dit een Arris ConnectBox probleem is ( en dus elke Arris CB dit probleem heeft ) of een probleem in dit specifieke toestel ( wat mij inderdaad ook niet logisch lijkt ).
Door het direct aanbieden van een andere type modem, wat zelden Ziggo's eerste keuze is, lijkt Ziggo het probleem te 'duiken', door vooral niet hetzelfde type modem opnieuw publiek te testen.
Je hebt gelijk, ik ben er wel van af, maar het probleem is natuurlijk niet echt opgelost. Het lijkt er inderdaad op dat Ziggo niet echt veel zin heeft dit probleem op te lossen. Aan de andere kant heb ik ook niet heel veel zin om hier nog drukte over te maken. So.. I move on.. 🙂
@m.vd.vlist Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost.
Je hebt gelijk, ik ben er wel van af, maar het probleem is natuurlijk niet echt opgelost. Het lijkt er inderdaad op dat Ziggo niet echt veel zin heeft dit probleem op te lossen
Onze specialisten hebben het probleem niet kunnen reproduceren op de diverse testopstellingen. En op basis van deze constatering is in overeenstemming met de specialisten besloten om dit modem te vervangen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.