Vraag
Reacties
Oplossing
m.vd.vlist
Level 13

IPv6 IP- en poortfilter schakelt uit bij netspanningsuitval

Ik heb servers draaien en daarvoor heb ik bij : geavanceerde instellingen -> beveiligingen -> IP- en poortfiltering bij IPv6 een aantal poorten open gezet. Op zich al wat onlogisch dat dat daar moet, maar alas.

 

Als de netspanning wegvalt dan zijn bij terugkeer van de netspanning en weer opstarten van het modem de vinkjes bij "ingeschakeld" verdwenen. Pas na opnieuw aanvinken en "instellingen opslaan" worden de poorten weer doorgelaten.

 

Het betreft een Arris Connectbox, firmware versie 9.1.2109.200

 

Naar mijn niet zo bescheiden mening is dit een bug.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Dankjewel voor de terugkoppeling. Onze specialisten hebben het probleem inderdaad niet weten te reproduceren op een zelfde type modem. Op aanraden van mijn collega's is de volgende stap het vervangen van het modem. Ik begrijp uit je bericht dat je een Docsis 3.1 modem wenst te hebben. Zal ik dan een Ubee1318ZG(non-wifi) modem toesturen?

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @m.vd.vlist,

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Ik heb dit net even besproken met een van mijn collega's van InHome Engineering en de poortfilteringsinstellingen horen inderdaad na een herstart niet verloren te gaan. Onze specialisten nemen de kwestie onder de loep. Zodra ik een antwoord voor je heb  deel ik het binnen dit topic. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist De specialisten die het probleem in onderzoek hebben vragen mij om nog wat extra informatie. Wil je het modem nog eens herstarten en het aangeven zodra je dit gedaan hebt? Dan maak ik even een schermafbeelding waarop te zien is dat de vinkjes achter de poorten weer uitgeschakeld zijn. Als je wilt, mag je zelf ook een screenshot hiervan delen. 

0 Kudos
m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

Ik heb het modem een minuut van de netspanning gehaald. Na herstart zijn de vinkjes voor "ingeschakeld" bij "IPv6 poort filtering" verdwenen.

 

Hier is een link naar het screen shot van na de herstart:

 

http://www.vlist.eu/fotos/ipv6-uit.bmp

 

 

 

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Hartelijk dank voor het doorsturen. Het probleem wordt nu verder onderzocht. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het via dit topic weten. 

0 Kudos
m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

@Paul 

OK, bedankt.

Ik zet nu de vinkjes weer aan zodat mijn servers weer op  IPv6 breikbaar zijn.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Top! Onze specialisten hebben nu voldoende informatie om dit verder te onderzoeken. Zodra ik een update voor je heb hoor je het van me. Bedank voor je medewerking tot dusver. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze specialisten. Zij hebben dit probleem niet kunnen reproduceren op hetzelfde type modem. Hier bleven de instellingen wel opgeslagen. Om die reden stellen mijn collega's voor dat we jouw modem gaan vervangen. Vind je het goed dat we kosteloos een ander modem opsturen? 

0 Kudos
m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

@Paul 

Vreemd, ik herken dit vanuit mijnervaring niet als een exemplarisch probleem, ik zou eerder aan een firmware probleem denken. Maar goed, als de spcialisten het niet kunnen reproduceren, wie ben ik dan om er tegen in te gaan?

 

OK, stuur dan maar een vervangend modem. Dan zien we wel of het probleem verdwijnt.

Ik heb dit modem nu drie jaar in gebruik, dus als het uitkomt mag je ook een DOCSIS 3.1 modem sturen. Dat gaat er toch ooit een keer van komen en dan hebben we dat ook maar vast gehad.

 

Ik wacht het af.

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Dankjewel voor de terugkoppeling. Onze specialisten hebben het probleem inderdaad niet weten te reproduceren op een zelfde type modem. Op aanraden van mijn collega's is de volgende stap het vervangen van het modem. Ik begrijp uit je bericht dat je een Docsis 3.1 modem wenst te hebben. Zal ik dan een Ubee1318ZG(non-wifi) modem toesturen?

0 Kudos
Ga naar reactie
m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

@Paul 

Een Ubee 1318ZG zou fijn zijn.

 

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Er is een Ubee1318ZG modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuw modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs wat je ontvangt goed. Tip: maak hiervan gelijk een foto met je smartphone of camera. 

Laat je onder dit topic weten of het probleem met het nieuw modem is opgelost?

0 Kudos
m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

@Paul 

Mijn dank is groot.

Ik zal laten weten of daarmee het probleem opgelost is.

 

m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

@Paul 

Het probleem is met de nieuwe modem opgelost. De instellingen gaan niet verloren bij netspanningsonderbreking.

Ik heb er wel een nieuw probleem voor in de plaats gekregen. Ik slaag er niet in IPv6 poorten te openen in de firewall. Ik ben dus van de regen in de drup beland. Ik zal daar daarvoor een nieuw topic starten. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

Fijn dat het opgelost is !!

Maar nu weten we niet of dit een Arris ConnectBox probleem is ( en dus elke Arris CB dit probleem heeft ) of een probleem in dit specifieke toestel ( wat mij inderdaad ook niet logisch lijkt ).

Door het direct aanbieden van een andere type modem, wat zelden Ziggo's eerste keuze is, lijkt Ziggo het probleem te 'duiken', door vooral niet hetzelfde type modem opnieuw publiek te testen.

0 Kudos
m.vd.vlist
Level 13
Topicstarter

@Pasi 

Je hebt gelijk, ik ben er wel van af, maar het probleem is natuurlijk niet echt opgelost. Het lijkt er inderdaad op dat Ziggo niet echt veel zin heeft dit probleem op te lossen. Aan de andere kant heb ik ook niet heel veel zin om hier nog drukte over te maken. So.. I move on.. 🙂

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@m.vd.vlist Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost.

Je hebt gelijk, ik ben er wel van af, maar het probleem is natuurlijk niet echt opgelost. Het lijkt er inderdaad op dat Ziggo niet echt veel zin heeft dit probleem op te lossen
Onze specialisten hebben het probleem niet kunnen reproduceren op de diverse testopstellingen. En op basis van deze constatering is in overeenstemming met de specialisten besloten om dit modem te vervangen. 

0 Kudos