1
Vraag
2
Reageer en help mee
martinooijman

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPv6 DS naar ipv4

zouden jullie dit ook voor mij kunnen doen ziggo

ik zag dit in een oudere post

 

[Allereerst, je doet niets fout! Je hebt momenteen IPv6 DS Lite waardoor je geen gebruik kunt maken van port forwarding. Ik kan dit zonder problemen voor je aanpassen naar een IPv4 profiel. Houdt er wel rekening mee dat we deze wijziging niet terug draaien. Ik hoor graag van je of ik dit in orde mag maken!]

15 Reacties 15
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12238Posts
  • 747Oplossingen
  • 4701Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het profiel omzetten naar IPv4 Only en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

lezen moderators mee of met ik dan ziggo bellen  

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12238Posts
  • 747Oplossingen
  • 4701Likes

Het topic wordt straks verder opgepakt door Maud.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @martinooijman! Een warm welkom op de Ziggo Community!

Daar was ik al 😉 haha! Ik zie dat je al IPv4 Only hebt. Dus je zou nu volgens deze stappen port forwarding kunnen instellen. 

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.

 

 

Hallo maud  de link die je gestuurd hebt werkt niet    

onderstaande is de moden versie  dat is niet de goede versie voor  IPv4 Only  denk ik

 

Conform standaard specificaties: DOCSIS 3.0
Hardware versie: 10
Software versie: 9.1.2109.200
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12238Posts
  • 747Oplossingen
  • 4701Likes

Hierbij de URL, die stond 2× achter elkaar in de link, waardoor die niet werkte: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba....

 

Kun je de eerste helft van jouw IPv4-adres hier vermelden?

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12238Posts
  • 747Oplossingen
  • 4701Likes

Dat is inderdaad nog DS-Lite en niet IPv4 Only. Heb je het modem al een minuut stroomloos gemaakt en daarna opnieuw opgestart? Als je daarna nog steeds een IP-adres in 213.127.0.0/17 ziet, dan moet Ziggo opnieuw een provisioning voor IPv4 Only doen.

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hartelijk dank ik ga het zo even proberen   

als het niet werkt [of wel] laat ik het hier weten 

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

helaas tobiastheebe   toch nog snel even gedaan modem van de stroom   maar helaas niks veranderd ☹️

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12238Posts
  • 747Oplossingen
  • 4701Likes

@Maud Zou jij de boot file voor IPv4 Only opnieuw naar het modem willen sturen?

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is nog niks veranderd    of moet ik het modem compleet recetten  ipv herstarten  bvd martin

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12238Posts
  • 747Oplossingen
  • 4701Likes

Het lijkt erop dat mijn bovenstaande verzoek nog niet is opgepakt, ik heb dit nogmaals bij de moderators neergelegd, naar verwachting komt een van hen in de loop van vandaag langs om dit te regelen.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2444Posts
  • 323Oplossingen
  • 810Likes

Goedemiddag @martinooijman, dit is helemaal langs ons heen gegaan sorry!  Ik heb de optie verwijderd om hem over 24 uur opnieuw toe te kunnen voegen. Dit is in de meeste gevallen de oplossing. Zodra ik dit geregeld heb, kom ik weer bij je in de lucht. 

martinooijman
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

intussen even een chat gehad met iemand van ziggo toen was het binnen 15 minuten geregeld

en alles werkt weer prima  met ipv4

bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.