1
Vraag
2
Reacties
StamMie

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPv4 weer ingetrokken op connectbox

Mijn connectbox is een tijd geleden op ipv4 gezet ivm port forwarding mogelijkheden.

 

Op de 1 of andere manier is dit weer ongedaan gemaakt na een modem updaten.

 

Ik zou graag het modem asap weer terug hebben naar de ipv4 configuratie.

 

Terugzetten graag op 20-10-2021

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @StamMie! Erg bijzonder dat de optie om te port forwarden nog ontbreekt bij je. Alles wijst erop dat je modem 'gewoon' op IPv4 staat en dat die optie beschikbaar zou moeten zijn. Administratief gezien ga ik de IPv4 optie er even afhalen en later vandaag weer weer toevoegen. Hopelijk lost dit je probleem op. Dit verwerken duurt zo'n 24 uren dus hopelijk is het morgen weer in orde. Houd je dit in de gaten met ons? 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info


Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

StamMie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de info Bert, die PC en huisnummer staan goed in mijn profiel.

Ik refereer met deze "oproep" aan een eerder (afgesloten) topic uit Mei 2021, waar Ziggo mijn modem in bridge modus heeft gezet op mijn verzoek, ivm port forwarding functinaliteit.

 

Na een modem update is het modem echter weer terug gezet naar IPv6 (ongevraagd), ik kan nu dus niet meer port forwarden, met alle gevolgen van dien voor mijn server.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @StamMie


Fijn dat jij je weer keert tot onze Community, super!

 

Wij hebben destijds jouw modem instellingen vastgezet van IPv6 terug naar IPv4. Dit betekent dat dit niet automatisch aangepast kan worden, zelfs niet op verzoek van ons.

Nu je eenmaal een IPv4 adres hebt, blijft dit ook zo. Je zou dus geen problemen mogen ervaren met bijvoorbeeld port forwarding. Als je ergens tegen aan loopt, laat dan in dit topic weten wat er mis gaat.

Wat we in ieder geval zeker kunnen stellen, is dat IPv6 niet aan de orde is.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jamyla Ts geeft aan dat hij weer op ds-lite zit en weer terug wil naar IPv4.

StamMie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt helemaal @Steefb , het modem is in mei dit jaar goed gezet naar IPv4 @Jamyla , echter is dit na een modem-update weer ongevraagd teruggezet naar IPv6. Daardoor is de mogelijkheid in het menu van de connectbox (voor port forwarding) komen te vervallen.

Ik wil de mogelijkheid tot port forwarding weer terug.

 

In dit topic: "Welke stappen moet ik ondernemen om Port Forwarding weer beschikbaar maken op mijn Connectbox" is het modem in Mei omgezet door Jacob.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik begrijp jullie beide @Steefb en @StamMie

Maar wat ik probeer aan te geven is dat er niets is gewijzigd en de settings nog steeds op IPv4 staan 🙂

Dit staat vast en kan door ons niet gepushed worden naar IPv6 wanneer het eenmaal is teruggezet naar IPv4.

Huidige instellingen: WAN Mode IPv4

Er valt dus voor mij niets te herstellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@StamMie Wat zie je als je hieronder op de link klikt?

Geef alleen de eerste 6 nummers / letters van de IPv4 en IPv6 adressen die je ziet.

Het kan tot 15 seconden duren voor alles te zien is.

 

What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location

StamMie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert Bert, 

 

My Public IPv6 is:

Not Detected
 
IPv4 is normaal zichtbaar.
 
Maar, de optie voor port forwarding is verdwenen in het modem menu, en daarmee kan mijn server dus niet meer werken. En het modem is toentertijd op IPv4 gezet, omdat dat de enige mogelijkheid was om weer port forwarding terug te kunnen krijgen in het menu.
Die functionaliteit wil ik terug @Jamyla .Na een modem-update is die functionaliteit opeens verdwenen, en dat is knap vervelend.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@StamMie Geen IPv6 adres betekent dat je modem op IPv4 only staat.

 

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom.

 

Bert_0-1634737940418.png

 

StamMie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert ,

 

Dat heb ik al meermaals geprobeerd, echter zonder resultaat.

Het plaatje wat je weergeeft is inderdaad wat ik altijd had, de optie port forwarding mist nu helaas weer, zoals het voor mei 2021 ook het geval was.

Plex, Minecraftserver enz. werken ook allemaal niet meer van buitenaf.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @StamMie! Erg bijzonder dat de optie om te port forwarden nog ontbreekt bij je. Alles wijst erop dat je modem 'gewoon' op IPv4 staat en dat die optie beschikbaar zou moeten zijn. Administratief gezien ga ik de IPv4 optie er even afhalen en later vandaag weer weer toevoegen. Hopelijk lost dit je probleem op. Dit verwerken duurt zo'n 24 uren dus hopelijk is het morgen weer in orde. Houd je dit in de gaten met ons? 🙂

StamMie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen @Erik S !

Volgens mij heb je hem net inderdaad weer omgezet, daar mijn verbinding weg viel en ik nu weer een IPv6 terug kan vinden beginnende met 2a02:a2

 

Zodra hij is terug gezet naar gewoon "IPv4" zou ik graag via hier ook hierover even een seintje willen ontvangen. Bedankt voor het oppakken in ieder geval !

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ik heb IPv4 weer voor je aangevraagd, @StamMie! Hopelijk snel goed nieuws 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic