Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedendag,
Afgelopen weekend met uw collega's een aantal maal (3x) geprobeerd IPv4 te activeren/installeren ivm port forwarding, helaas niet gelukt. Mijn abonnement is inclusief IPv4, maar de functionaliteit is niet geactiveerd/ge-upload. Nu is dit op verzoek van Ziggo in het gesprek uit het abonnement gehaald, want dit zou noodzakelijk zijn, waarna het weer toegevoegd zou worden (?). Uit de reacties hier lijkt het een "piece of cake" te zijn en heel duidelijk hoe lang het maximaal duurt. Jammer dat het niet gelukt is, want nu is een externe partij ruim 3 uur bezig geweest met uw collega's met de instellingen en het wachten op de reset, de upload en het wederom contact opnemen.
Om een lang verhaal kort te maken, ik zou graag de IPv4 functionaliteit weer geactiveerd willen hebben, zodat de port forwarding ingesteld kan worden.
Dank, Ties
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Tiessens1 en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je graag gebruik wilt maken van portforwarding. Op dit moment lukt dat zo te zien niet om dat je modem een IPV6 DS Lite profiel heeft. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en een IVP4 Only profiel aangevraagd. Binnen nu en uiterlijk 24 uur is de wijziging op het modem doorgevoerd en kun je portforwarding gebruiken op het modem. Als het nog niet gelijk werkt, dien je het modem even opnieuw te starten. Laat je weten of het gelukt is?
een moderator kan dat voor je regelen
Fijn dat hij of zij dat kan. Is er nog verdere actie van mijn kant nodig? Resetten, handmatig opstarten...
Je hebt wel IPv4, alleen je deelt IPv4 adres met anderen, daarom kun je geen port forward toepassen.
Er is verder geen actie van je nodig.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Goedemorgen @Tiessens1 en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je graag gebruik wilt maken van portforwarding. Op dit moment lukt dat zo te zien niet om dat je modem een IPV6 DS Lite profiel heeft. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en een IVP4 Only profiel aangevraagd. Binnen nu en uiterlijk 24 uur is de wijziging op het modem doorgevoerd en kun je portforwarding gebruiken op het modem. Als het nog niet gelijk werkt, dien je het modem even opnieuw te starten. Laat je weten of het gelukt is?
Goedemorgen Paul,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik wacht het even af en dan meld ik me later.
Groet, Ties
@Tiessens1 Top! We wachten je terugkoppeling dan even af! 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...