Yvo_

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IPV6 uitzetten

Beste Ziggo Comunity moderators,

Ik begrijp van velen dat jullie ook IPV6 uit kunnen schakelen,
Nu heb ik 2 uur geleden iemand hiervoor aan de telefoon gehad,
het is nu nogsteeds niet omgezet,
erg vervelend want mijn NAS met poorten die open moeten staan kan niet meer naar buiten praten.

Graag zou ik willen dat mijn IPV6 weer naar IPV4 wordt geschakeld en dat ik weer portforward mogelijkheden krijg.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @Yvo_ en een warm welkom op de Community, 

Super dat je dit kanaal gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je IPV6 uitgeschakeld wilt hebben i.v.m. het gebruik van Portforwarding. Op dit moment heb je inderdaad een IPV6 DS Lite profiel op je modem. Ik zorg ervoor dat je modemprofiel wordt omgezet naar IPV4 Only zodat je gebruik kunt maken van de geavanceerde routerfuncties op het modem waaronder Portforwarding. Binnen nu en uiterlijk 24 zal het aangepast zijn. Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Yvo_
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Bert,

Ik heb het meteen aangevuld.
We zullen zien hoe snel ze het oppakken!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @Yvo_ en een warm welkom op de Community, 

Super dat je dit kanaal gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je IPV6 uitgeschakeld wilt hebben i.v.m. het gebruik van Portforwarding. Op dit moment heb je inderdaad een IPV6 DS Lite profiel op je modem. Ik zorg ervoor dat je modemprofiel wordt omgezet naar IPV4 Only zodat je gebruik kunt maken van de geavanceerde routerfuncties op het modem waaronder Portforwarding. Binnen nu en uiterlijk 24 zal het aangepast zijn. Laat je weten of het gelukt is?

Yvo_
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Paul,

de hele tijd in mijn hoofd gehad te reageren, geen tijd voor gevonden,
Inmiddels werkt het weer zoals te voren en kan ik gewoon weer mijn Nas bereiken van buiten af.

Hartelijk dank!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Yvo_ Super dat het inmiddels werkt! Daar zijn we blij mee. 😉 Als we verder nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons hiet te vinden. Alvast een prettig weekend!

Mx7733

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

 

Ik wil het topic niet kapen, maar kan je mij ook op IPv4 only zetten?

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Uitzetten-Dual-stack-IPv6/m-p/879631#M99511

 

Ik hoor het graag van je.

 

Mvg

Marnix

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @Mx7733

Inmiddels zie ik dat mijn collega @Jamyla hiermee al druk voor je aan de slag is n.a.v. het topic wat je hebt aangemaakt. Binnen nu en uiterlijk 24 uur zal je IPV6 Lite adres aangepast zijn naar IPV4 Only. 

johnnobrouwer92

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoihoi,

 

Ik spring ook even lekker in dit topic haha. Het zou heel fijn zijn als dit ook voor mij kan worden gerealiseerd! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @johnobrouwer92
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Heel goed dat je ook in dit topic bent gesprongen, haha! Zeker kan ik dit ook voor jou realiseren. Om dit bij jou in orde te maken moet ik eerst het oude profiel op je modem verwijderen. Dit heb ik in werking gezet. Het modem kan hierdoor opnieuw opstarten, schrik niet! Zodra deze handeling is verwerkt dan kan ik het IPv4 profiel op je modem configureren. Uiteraard krijg je van mij een seintje zodra ook stap 2 is uitgevoerd! 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

En bij deze het seintje @johnnobrouwer92! Binnen nu en maximaal 24 uur beschikt je modem over het IPv4 only profiel. Ook nu kan het modem weer opnieuw gaan opstarten, maar dit is dan gelijk het signaal dat de wijziging is verwerkt.

arjenbos

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia,

Voor mij ook graag het IPv4 Only profiel. Vanwege dat Android mijn custom IPv4 DNS adres negeert en zelf een IPv6 DNS opzoekt en zo mijn filters (Pi-hole) omzeilt. Alvast bedankt!

 

PS: Is het niet (technisch) mogelijk om een instelling te krijgen in het admin portaal van de router om IPv4 en IPv6 aan en uit te zetten? Of misschien om geen IPv6 adressen meer uit te geven? Ik zie bij Geavanceerde instellingen > DHCP > DHCPv6 Server dat er 512 IPv6 adressen uitgegeven kunnen worden, maar dat veld is grijs en niet te bewerken. Als ik die op 0 zou kunnen zetten, wat bij de IPv4 DHCP server wel kan, zou mijn probleem denk ik ook opgelost zijn.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @arjenbos, hopelijk heb je een fijn weekend gehad! Ik heb IPV4 only voor je geactiveerd, binnen 24 uur moet dit werken. Je idee is super goed, helaas is dit op dit moment nog niet mogelijk. Wie weet wat de toekomst brengt! Geniet van je dag! 

WebSpaceZ

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zou je mijn ipv6 ook uit kunnen zetten? Ben developer en kom zo niet bij alle servers.. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@WebSpaceZ Provisioning met IPv4 Only is sinds eind juni 2022 niet meer mogelijk. Full Dual-Stack is sindsdien de standaard, met deze IP-configuratie mag je geen verbindingsproblemen ervaren.

 

Mocht je nog van Dual-Stack Lite gebruik maken (met CGNAT IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17), dan kan een moderator de IP-configuratie omzetten naar Full Dual-Stack. Zijn de servers waar je op doelt alleen via IPv4 of ook via IPv6 bereikbaar? In het eerste geval kun je met Dual-Stack Lite verbindingsproblemen ervaren.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @WebSpaceZ! Heb je toevallig de reactie van @tobiastheebe nog gezien? 🙂 Laat ons weten of je daar wat aan hebt gehad ja of nee. 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

waarom worden deze oude topics die niet meer werkzaam zijn niet gesloten. 2021 tot nu is bijna 2 jaar waar veel gewijzigd is.

Uitgelicht topic