1
Vraag
2
Reacties
ReneSteensma

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

IPV6 uitschakelen i.v.m. VPN

Goedemorgen,

 

Voor mijn werk heb ik voor een aantal programma's een VPN verbinding nodig.

Helaas  valt mijn VPN binnen één minuut eruit.

 

Dit zou liggen aan aan de IPV6.

Is het mogelijk dat jullie mijn modem IPv4 only maken?

 

Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

René 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @ReneSteensma en een warm welkom op de Community, 

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je vanwege het gebruik van een VPN verbinding IPV6 uigeschakeld wilt hebben. Naar aanleiding van je vraag heb ik jouw gegevens er even bijgepakt en ik zie dat je een IPV6 Full Dualstack modemprofiel hebt. Dit betekent dat je zowel een IPV4 als een IPV6 adres hebt. Je zou dus in staat moeten zijn om de VPN te gebruiken. Mogelijk dat je wel e.e.a. dient aan te passen in de instellingen v.d. VPN.  Kijk in de modeminstellingen anders eens naar deze instellingen.

 



Raadpleeg ook de VPN aanbieder (of werkgever) voor hulp bij de juiste instellingen om de VPN te kunnen gebruiken. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga het voorleggen aan een Ziggo medewerker dat deze je modem weer IPv4 Only maakt.

 

vermeld je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Als het aan IPv6 ligt kan je eerst proberen om dit uit te schakelen in windows onder de netwerk adapter.

 

Die connect boxen hebben nogal eens problemen met VPN tunnels dus grote kans dat het weinig met IPv6 te maken heeft.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @ReneSteensma en een warm welkom op de Community, 

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je vanwege het gebruik van een VPN verbinding IPV6 uigeschakeld wilt hebben. Naar aanleiding van je vraag heb ik jouw gegevens er even bijgepakt en ik zie dat je een IPV6 Full Dualstack modemprofiel hebt. Dit betekent dat je zowel een IPV4 als een IPV6 adres hebt. Je zou dus in staat moeten zijn om de VPN te gebruiken. Mogelijk dat je wel e.e.a. dient aan te passen in de instellingen v.d. VPN.  Kijk in de modeminstellingen anders eens naar deze instellingen.

 



Raadpleeg ook de VPN aanbieder (of werkgever) voor hulp bij de juiste instellingen om de VPN te kunnen gebruiken. 

ReneSteensma
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Paul,

 

Na het veranderen van de instellingen lijkt de VPN verbinding nu te werken.

Bedankt voor je hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

René

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@ReneSteensma Super dat het is opgelost door de instellingen aan te passen. 😉 Als we jou verder nog ergens mee kunnen helpen dan horen wij het graag. 
Alvast prettige feestdagen en een gezond & gelukkig 2022 gewenst!

ReneSteensma
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Paul,

 

Jij ook alvast fijne feestdagen en een gezond 2022 gewenst!

 

Met vriendelijke groet,

 

René

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic