1
Vraag
2
Reacties
TonnyTonny

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IPV6 in Bridge modus met TC 7210 lijkt niet te werken

Ik heb een TC7210 in bridge.

Vandaag dus  meerdere keren het modem gereboot.

Helaas. Geen IPv6.

Ligt zeker NIET aan mijn eigen router. Mijn collega die iets verderop woont met exact dezelfde router heeft een UBEE modem en die heeft sinds vanmorgen 8:00 al IPv6. Ik heb exact dezelfde instellingen in mijn router als hij.

 

Boosdoener lijkt dus de TC7210 te zijn. Heb ik een ander modem nodig?

 

(En ja: minimaal 1 minuut de spanning er af gehad. Ik weet dat deze Technicolors modems vaak niet echt rebooten als je te snel bent.)

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@CptRick Bij deze komt er een Ubee modem jouw kant op 🙂 

@RenéSl ook voor jou is het geregeld en komt er een Ubee aan. 

Note: Voor anderen die bij dit topic terecht komen en geen gebruik kunnen maken van IPv6 in bridgemode doordat ze Technicolor TC7210 hebben, deel het in dit topic, we komen er dan zo snel mogelijk op terug. 

Bekijk in context

41 Reacties 41
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Boosdoener lijkt dus de TC7210 te zijn. Heb ik een ander modem nodig?"

 

Dat zou best eens kunnen en mogelijk ook nog niet meer hedendaagse aansluitmaterialen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen die zo nodig direct meegestuurd worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

TonnyTonny
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foto maken is wat lastig. Moet nogal met meubels schuiven er bij te kunnen.

 

Maar mijn aansluiting is zo'n 6 maanden geleden nog helemaal nagekeken door een monteur. (Signaaal van de straatkast kwam niet 100% lekker binnen. Bleek uiteindelijk een beschadiging in de kabel buiten te zitten. Net buiten mijn woning.)
Monteur heeft gelijk ook de kabels, de splitter en de wandcontactdoos vervangen. Was volgens hem niks mis mee, maar "just in case". Heb daarna ook niks meer veranderd.

TV/Docsis splitter gelijk op doos. 1x 1 meter naar Docsis modem, 1x5 meter naar TV (met CI+). Verder niks.
Dus daar zal het niet aan liggen.

Ben zelf systeem/netwerk beheerder van beroep. Ik weet echt wel hoe je een huisinstallatie aanlegt.

 

Dus volgens mij kan het niks anders zijn dan het modem zelf dat niet wil meewerken.

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Haak even aan in het topic over “eindelijk IPv6 in bridge mode” daar is aangegeven dat de tc7210 dit niet ondersteund. Ik heb mijn 7210 daar laten ruilen voor een nieuw modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Morgenvroeg komt een Ziggo moderator in dit topic om één en ander in gang te zetten.

TonnyTonny
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi efok.
Blij dat je kunt bevestigen dat ik niet de enige ben.

 

De search op de site zoekt zo te zien alleen alleen in de topic starters en niet in de reacties.

Dat leverde niks relevants op.

Ik had met een half oog naar dat topic gekeken maar niet alle 10 paginas met reacties doorgespit.

Vandaar dat ik niet had gezien dat het een al bekend issue met de TC7210 is.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @TonnyTonny

Zo te lezen heb je al het antwoord op je vraag gevonden door iedereen die hier op je topic heeft gereageerd. Super 🙂 Zou je graag een ander modem willen en heb je ook een voorkeur voor een Smart wifi modem (Connectbox) of Ubee1318? Laat het gerust weten, dan regel ik dit voor je.

TonnyTonny
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een UBEE graag. Ik hij gaat toch alleen in bridge draaien en ik weet van meerdere collegas met een Connectbox dat die niet altijd lekker met latency zijn (ook in bridge mode). Is met name bij Teams/Skype video-calls merkbaar en die doe ik zeker de helft van de dag als ik thuis werk.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Bij deze geregeld @TonnyTonny, er komt een Ubee modem jouw kant op. In de mail die krijgt staat dat je binnenkort een Connectbox ontvangt dus schrik hier niet van, deze communicatie klopt niet. 

Als we verder nog wat voor je kunnen betekenen dan geef je maar een gil! 

TonnyTonny
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je!

MdR9737

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hier ook een Technicolor modem in bridge en geen ipv6...

Blijkbaar heeft Ziggo een en ander niet per aansluiting geregistreerd. Graag ook een werkend modem deze kant op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MdR9737 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

En geef even aan welk modem je wenst?

Een Smart wifi modem (Connectbox) of Ubee1318 ?

MdR9737

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteraard een Ubee1318 zonder WiFi.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@MdR9737 Allereerst, welkom hier op de Community 🙂 Ook voor jou is er een Ubee onderweg! 

CptRick

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Is het mogelijk dat ik ook een Ubee krijg? Zat ook al met smart te wachten op IPv6 na de e-mail dat het zou komen. 

Zit momenteel ook op een TC7210 na een kort avontuur met een connectbox giga die alleen maar problemen gaf. Dus als de Ubee de enige manier is om ipv6 te krijgen in bridge, heel graag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@CptRick Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

MdR9737

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top!

RenéSl

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Mariska Ik heb hetzelfde probleem met de Technicolor TC7210. Na een aantal keren herstarten, spanningsloos maken en een aantal minuten wachten krijg ik geen ipv6. 

Mag ik mijn Technicolor ook omruilen voor een Ubee?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RenéSl Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@CptRick Bij deze komt er een Ubee modem jouw kant op 🙂 

@RenéSl ook voor jou is het geregeld en komt er een Ubee aan. 

Note: Voor anderen die bij dit topic terecht komen en geen gebruik kunnen maken van IPv6 in bridgemode doordat ze Technicolor TC7210 hebben, deel het in dit topic, we komen er dan zo snel mogelijk op terug. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic