1
Vraag
2
Reacties
Neotizz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPV6 Ziggo Zakelijk icm Unifi USG

Ik heb een paar week terug een lijst met gegevens ontvangen van Ziggo. Heb heel wat zitten rondkijken op het forum hier en daar maar ik krijg het niet voor elkaar om IPV6 in te stellen op Unifi USG.

Modem met static IP in Bridge.

 

Wat ik heb gedaan:

 

WAN 'IPV6 Connection' op DHCPv6 gezet.

WAN 'Prefix Delegation Size' op 56 gezet.

LAN IPv6 op Prefix Delegation gezet.

Router meerdere malen herstart, modem meerdere malen herstart. Echter krijg ik geen IPv6 toegewezen naar de buitenwereld. Wat doe ik fout, of moet ik nog doen.. 

Meerdere screenshot toegevoegd.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Neotizz Zo te zien heb je in je latere post je WAN goed ingesteld. Het bestand met IP gegevens geeft inderdaad aan dat je een Point to Point IPv6 moet opzetten met een vast IPv6 adres aan de WAN zijde (::2). Het hele /48 blok wordt door Ziggo naar dit adres gerouteerd. Je zult dus aan de LAN zijde van je USG adressen uit moeten delen, die binnen dit /48 blok liggen. Dat kan inderdaad met prefix delegation. Je moet dan voor je LAN wel een prefix ID invullen zoals hieronder. In jouw screenshot had je dat niet gedaan.

 

screen-shot-2018-05-15-at-14-27-40.png

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Bij Zakelijk krijg je vaak een reeks van /48. Je moet dan handmatig een ::2 IPv6 adres op je WAN interface instellen. Daarheen wordt dan de hele reeks /48 gerouteerd. Tenminste bij Zakelijk Pro is dat zo. e.e.a staat in de documentatie die je hebt gekregen?

Neotizz
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi efok,

 

Ik heb verder geen documentatie ontvangen. Enkel het bestand met adressen wat ik heb toegevoegd in vorige post. 

Ik heb naar mijn mening de WAN goed ingesteld. Echter komt er nog niets door.
Zie screenshot

Screenshot 2022-01-05 at 09.04.jpg

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Neotizz, van harte welkom op de Community! Is het inmiddels al gelukt of heb je nog hulp nodig? Zou je ook jouw adresgegevens nog aan willen vullen in je profiel? Dit is voor anderen niet zichtbaar, maar zo kunnen wij waar nodig wel met je meekijken. 

Neotizz
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Monica,

 

Nee helaas nog geen oplossing. Kan jij mij helpen?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Ik heb aan onze kant gekeken of ik het modem kon bereiken maar helaas is dit niet inzichtelijk. Dit heeft te maken met de verschillen van zakelijk en particulier waardoor ik niet alle zakelijke modems kan benaderen. Of ik echt de ultieme tip voor je heb betwijfel ik @Neotizz. Eerlijkheidshalve is dit niet mijn expertise, maar gelukkig zit de Community bomvol kennis. Er is dus vast iemand die deze gouden tip wel voor je heeft. Misschien heeft @efok nog meer tips? 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Neotizz Zo te zien heb je in je latere post je WAN goed ingesteld. Het bestand met IP gegevens geeft inderdaad aan dat je een Point to Point IPv6 moet opzetten met een vast IPv6 adres aan de WAN zijde (::2). Het hele /48 blok wordt door Ziggo naar dit adres gerouteerd. Je zult dus aan de LAN zijde van je USG adressen uit moeten delen, die binnen dit /48 blok liggen. Dat kan inderdaad met prefix delegation. Je moet dan voor je LAN wel een prefix ID invullen zoals hieronder. In jouw screenshot had je dat niet gedaan.

 

screen-shot-2018-05-15-at-14-27-40.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic