1
Vraag
2
Reacties
KWS53

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPV6 Uitschakelen

Sind ik een Connectbox Giga heb aangesloten heb ik problemen met sommige via WiFi aangesloten apparaten, Internet is traag en apparaten vrliezen hun verbinding en moeten opnieuw geinstalleerd worden.  Als ik de diverse topics in deze community lees lijkt het of IPV6 een boosdoener is. Kan deze voor mij uitgeschakeld worden. Ik heb maak vlgs mij geen noodzakelijk gebruik van IPV6. Weet ook niet waarom ik het nodig zou hebben.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kijk eens hoe deze instelling staat?

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1658761696659.png

 



Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community

"dankzij meerdere Community leden is het duidelijk geworden dat dit issue komt doordat veel Android apparaten moeite hebben met een Stateless autoconfiguratie van IPv6"

 

Uit de praktijk bleekt dat met Stateless geen of slechte verbindingen Android verbindingen waren en dit met Stateful werd opgelost.

 

Heel kort door de bocht: Bij Stateless moet een apparaat telkens zelf een nieuwe verbinding opbouwen, met Stateful krijgt een apparaat een vaste verbinding.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@KWS53 

IPv6 is waarschijnlijk NIET de boosdoener op een connectbox giga. (wel op een gewone connectbox)

Controleer eerst eens de DHCP instellingen ne DNS op de router.

Kijk dan op de andere apparaten of deze een verwacht IP (IPv4 dur 192.168.178.XXX) krijgen.

Als het langzaam blijft herstart dan ook de router nog eens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kijk eens hoe deze instelling staat?

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1658761696659.png

 



Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Bert 

Het zal aan mij en mijn (mogelijke gebrek aan) begrip van IPv6 liggen, maar ik begrijp het "probleem" met Android net andersom.

Android kent wel stateless, maar geen statefull.

Dus waarom dan de router op statefull zetten?

 

Stateless werkt prima met macOS en linux (Android is toch een soort linux?). 

Windows is weer een ander verhaal.....

 

Apparaten in het netwerk (IoT) draaien meestal op een soort linux. Stateless zou dan toch prima moeten werken? Als deze apparaten überhaupt met IPv6 overweg kunnen. Maar kennen ze geen IPv6, dan zit het hen ook niet in de weg. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community

"dankzij meerdere Community leden is het duidelijk geworden dat dit issue komt doordat veel Android apparaten moeite hebben met een Stateless autoconfiguratie van IPv6"

 

Uit de praktijk bleekt dat met Stateless geen of slechte verbindingen Android verbindingen waren en dit met Stateful werd opgelost.

 

Heel kort door de bocht: Bij Stateless moet een apparaat telkens zelf een nieuwe verbinding opbouwen, met Stateful krijgt een apparaat een vaste verbinding.

os

Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Ik had ook problemen met SLAAC op Android, Apple apparaten gingen er wel netjes mee om. Maar IPv6 uitgezet op de Android apparaten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic