Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieman
Level 1

IPV6 (Bridged)

Compal modem hardware versie 5.01 in bridge-modus software versie CH7465LG=NCIP-6.15.31p1-NOSH. Bij het testen krijg ik de volgende melding "er wordt geen Ipv6 adres gedetecteerd". Ik gebruik een  externe Asus RT-AC66U B1 router met de volgende instellingen, Wan auto Ip en voor Ipv6 Native, DHCP-PD ingeschakeld,  Auto configuratie-instelling Stateful ingeschakeld, Auto verbinden met DNS-server ingeschakeld en routeradvertering in

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ray2401
Level 2

Modem vervangen en direct ipv6 op mijn asus router. Nou ja door het gepiel wel weer meer kennis van ipv6 😉

 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Nieman en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je de foutmelding "er wordt geen Ipv6 adres gedetecteerd"  te zien krijgt op het  moment dat je de verbinding test. Ik zie dat in jouw regio IPV6 is ingeschakeld voor modems in bridged modus. Heb je het modem al herstart en de configuratie van je eigen Asus RT-AC66U B 1 rotuer gecontroleerd ? Op deze pagina kun je vinden hoe je dit op jouw ASUS router doet. Controleer gelijk of er een vinkje staat bij IPV6 Prefix-Delegation (IPV6/DHCP PD). Sla de instellingen vervolgens op in je router. Het kan zijn dat je ook je router nog even moet herstarten. 

Als het daarna nog niet werkt, controleer dan ook de firewall instellingen van je router. laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

0 Kudos
Nieman
Level 1
Topicstarter

Alle instellingen staan zoals in het voorbeeld. Ik heb aal meerdere keren alles gereset maar dat mocht niet baten

0 Kudos
Ray2401
Level 2

Heb hetzelde probleem, no address range available for dhcp request. Alles ook al meerdere keren aan en uit gezet.

0 Kudos
Ray2401
Level 2

Ik zie dit op het modem zelf in de logging: DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA... en op mijn router zie ik: no address range available for DHCP request via br0. Router Asus IPV6 op Native, DHCP-PD aan, Stateless, autodns en enable router advertisemen. Maar ook geprobeerd met passthrough etc. Al een tijdje bezig 🙂

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Nieman: Opmerkelijk,maar bedankt voor de update. De tips die eerder zijn gegeven zijn echter wel echt specifiek voor IPV6. Als je adres in je profiel klopt, dan zie ik dat je IPV4 gebruikt. In principe hoef je de IPV6 instellingen, de firewall instellingen en Prefix Delegation optie niet te gebruiken. Klopt het dat het dan wel werkt? Of wil je sowieso liever naar IPV6 worden omgezet?

@Ray2401  Frustrerend dat je dit ook ervaart! Al lees ik in je profiel wel dat je een ander modem dan de TS hebt. Heb je daadwerkelijk een TC7210 modem? Meldt dit dan in dit centrale topic, want de TC7210 ondersteunt dit helaas niet. 

0 Kudos
Ray2401
Level 2

Had vrijdag meerdere keren contact met ziggo. Uiteindelijk toen ik vroeg is de modem niet te oud kreeg ik inderdaad een oeps u had de mail niet horen te ontvangen want hij ondersteund geen ipv6. Zojuist de nieuwe opgehaald, vanavond installeren. Als ik dan wel ipv6 heb laat ik t even weten. Bedankt voor de reactie

Ray2401
Level 2

Modem vervangen en direct ipv6 op mijn asus router. Nou ja door het gepiel wel weer meer kennis van ipv6 😉

 

0 Kudos
Ga naar reactie
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Ray2401 Fijn dat het probleem, na behoorlijk puzzelen, toch is opgelost! Bedankt voor je terugkoppeling en een fijne avond. 

0 Kudos
koekeloer
Level 3

ik heb een Asus RT766U modem in bridge mode. dat werkte goed, totdat ik een ander ziggo medem kreeg, (smart Wifi  zwart modem).

Mijn Asus modem herkent nu het 5G signaal niet meer.

Hoe krijg ik dit weer werkend, want 2.4G is erg langzaam

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@koekeloer Blijf SVP in je eigen onderstaande topic reageren, meerdere berichten in verschillende topics, leiden vaak tot vrijwel dezelfde vragen en antwoorden of net iets anders met mogelijke verwarring tot gevolg.

Nieuw SmartWifi modem, nu werkt mijn ASUS RT-66U ... - Ziggo Community