Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Vanwege technische limitaties zou ik graag mijn Modem/Router om willen zetten naar een router die alleen IPv4 adressen routeert. Zou dit voor mijn Modem/Router ingesteld kunnen worden?
Het zelfde probleem is al eerder opgelost in https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPV4-only/m-p/921176/thread-id/115621
Opgelost! Ga naar oplossing.
ipv4 only wordt niet meer geactiveert alles gaat tzt over op full dual stack ipv4/6
ipv4 only wordt niet meer geactiveert alles gaat tzt over op full dual stack ipv4/6
Ik heb er een router achter hangen die alleen IPv4 kan gebruiken. Deze loopt echter tegen problemen aan dat hij (zijn eigen) WAN IP niet kan bereiken. Dit kan dus alleen opgelost worden door bridge-modus?
met een eigen router is bridge modus altijd het beste
Bedenk dat je in bridge modus ook een IPv6 adres krijgt op je eigen router.
"Deze loopt echter tegen problemen aan dat hij (zijn eigen) WAN IP niet kan bereiken."
Als je modem/router in router modus staat en je eigen router ook in router modus, dan heb je een DHCP server achter een DHCP server met waarschijnlijk verschillende IP ranges en die kunnen elkaar niet bereiken.
Het is of het modem/router in router modus en je eigen router in bridge/als access point of het modem/router in bridge en je eigen router in DHCP modus, maar net wat je wensen zijn.
Het kan allemaal wel een router achter een router, maar dat is knap ingewikkeld met allerlei port forwards op de 1e router en de verwerking daarvan op de 2e router.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...