1
Vraag
2
Reacties
Sameerishier

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPV4 inschakelen

Goededag iedereen, ik wilde graag aanvragen of ik op mijn router IPV4 (edit: ook ipv6 uitschakelen) kon inschakelen in plaats van IPV6 sinds ik graag toegang wil hebben tot het port-forwarden van meerdere services die bij mij thuis actief zijn. Als dat mogelijk is zou dat heel top zijn!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Sameerishier en een warm welkom op de Community,

Goed dat je deze vraag een topic bent gestart! Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van Portforwarding, maar dat je op dit moment deze optie niet terugziet op het modem. Wat expert @Dave aangeeft klopt, op dit moment heeft jouw modem een IPV6 DS Lite profiel. Als gevolg daarvan heb je niet de geavanceerde routerfuncties (waaronder portforwarding) tot je beschikking. Ik heb direct een verzoek ingediend om je modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dien je dan de portforwarding optie te zien in de general user interface (GUI) van het modem. 

Laat je weten of het na 24 uur werkt? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit voor je neerleggen bij een Ziggo Medewerker die kan dit voor je uitschakelen, de klant kan dit zelf niet meer doen.

Maar Poort Forwarden kan je via Geavanceerde instellingen > Draadloos > zie je draadloos signaal en rijtje met optie Beveiliging. Daar kan je Port forwarding instellen.

 

Schermafbeelding 2022-05-14 om 14.47.16.pngSchermafbeelding 2022-05-14 om 14.47.26.png

 

zet wel even je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Sameerishier en een warm welkom op de Community,

Goed dat je deze vraag een topic bent gestart! Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van Portforwarding, maar dat je op dit moment deze optie niet terugziet op het modem. Wat expert @Dave aangeeft klopt, op dit moment heeft jouw modem een IPV6 DS Lite profiel. Als gevolg daarvan heb je niet de geavanceerde routerfuncties (waaronder portforwarding) tot je beschikking. Ik heb direct een verzoek ingediend om je modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dien je dan de portforwarding optie te zien in de general user interface (GUI) van het modem. 

Laat je weten of het na 24 uur werkt? 

Sameerishier
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedeavond Paul, Ik laat het direct weten wanneer ik toegang heb tot de functies. Ik ben namelijk de enige die echt een goede connectie heeft met het internet (via ziggo natuurlijk 😁) en ben ook de enige met een hogere spec laptop waarmee ik een server voor sommige games kan runnen zonder een ethernet kabeltje te trekken.

Sameerishier
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @Paul  Ik heb zelf opgemerkt dat ik nogsteeds geen toegang heb tot de portforwarding, is er mogelijk iets mis gegaan? ik vind het niet erg dat het wat langer duurt maar ik wil graag over de situatie geinformeerd blijven als daar begrip voor is.

Sameerishier_0-1652628002372.png

 

Sameerishier
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey paul, Het is gelukt ik keek er vandaag naar en zag direct meer instellingen waaronder port forwarding dus heel erg bedankt alvast!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Sameerishier Toevallig wilde ik net een kijkje achter de schermen voor je nemen naar de stand van zaken, maar toen zag ik je update binnenkomen. Fijn dat de aanpassing inmiddels is verwerkt en je nu naar hartenlust de gewenste forwards kunt instellen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic