De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goededag iedereen, ik wilde graag aanvragen of ik op mijn router IPV4 (edit: ook ipv6 uitschakelen) kon inschakelen in plaats van IPV6 sinds ik graag toegang wil hebben tot het port-forwarden van meerdere services die bij mij thuis actief zijn. Als dat mogelijk is zou dat heel top zijn!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Sameerishier en een warm welkom op de Community,
Goed dat je deze vraag een topic bent gestart! Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van Portforwarding, maar dat je op dit moment deze optie niet terugziet op het modem. Wat expert @Dave aangeeft klopt, op dit moment heeft jouw modem een IPV6 DS Lite profiel. Als gevolg daarvan heb je niet de geavanceerde routerfuncties (waaronder portforwarding) tot je beschikking. Ik heb direct een verzoek ingediend om je modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dien je dan de portforwarding optie te zien in de general user interface (GUI) van het modem.
Laat je weten of het na 24 uur werkt?
Ik ga dit voor je neerleggen bij een Ziggo Medewerker die kan dit voor je uitschakelen, de klant kan dit zelf niet meer doen.
Maar Poort Forwarden kan je via Geavanceerde instellingen > Draadloos > zie je draadloos signaal en rijtje met optie Beveiliging. Daar kan je Port forwarding instellen.
zet wel even je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Goedemiddag @Sameerishier en een warm welkom op de Community,
Goed dat je deze vraag een topic bent gestart! Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van Portforwarding, maar dat je op dit moment deze optie niet terugziet op het modem. Wat expert @Dave aangeeft klopt, op dit moment heeft jouw modem een IPV6 DS Lite profiel. Als gevolg daarvan heb je niet de geavanceerde routerfuncties (waaronder portforwarding) tot je beschikking. Ik heb direct een verzoek ingediend om je modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dien je dan de portforwarding optie te zien in de general user interface (GUI) van het modem.
Laat je weten of het na 24 uur werkt?
Goedeavond Paul, Ik laat het direct weten wanneer ik toegang heb tot de functies. Ik ben namelijk de enige die echt een goede connectie heeft met het internet (via ziggo natuurlijk 😁) en ben ook de enige met een hogere spec laptop waarmee ik een server voor sommige games kan runnen zonder een ethernet kabeltje te trekken.
Goedemiddag @Paul Ik heb zelf opgemerkt dat ik nogsteeds geen toegang heb tot de portforwarding, is er mogelijk iets mis gegaan? ik vind het niet erg dat het wat langer duurt maar ik wil graag over de situatie geinformeerd blijven als daar begrip voor is.
Hey paul, Het is gelukt ik keek er vandaag naar en zag direct meer instellingen waaronder port forwarding dus heel erg bedankt alvast!
@Sameerishier Toevallig wilde ik net een kijkje achter de schermen voor je nemen naar de stand van zaken, maar toen zag ik je update binnenkomen. Fijn dat de aanpassing inmiddels is verwerkt en je nu naar hartenlust de gewenste forwards kunt instellen 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...