1
Vraag
2
Reacties
Rollie.nl

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IPC camera niet meer van buiten het netwerk beschikbaar

IPC camera niet meer van buiten het netwerk beschikbaar.

Sinds ik een de nieuwe modem heb [ smart wifi modem] kom ik van buiten het net werk niet meer op de camera. Heb al geprobeerd om de poorten te forwarden maar dat lukt me niet goed omdat ik niet weet welke poorten ik moet openzetten. Wie kan me helpen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Ik denk dat je het beste het advies van tobiastheebe kunt opvolgen.

op de support pagaina voor wanscam staat dit.

Benaderen Wanscam camera's met de eview7 app,  de camera's die gebruik maken van de eview7 app kunnen alleen nog via uw eigen wifi netwerk worden benaderd. Buiten uw wifi netwerk is er geen verbinding meer mogelijk. De server waar de app op draait is down. Dit heeft wanscam gedaan zonder hier ruchtbaarheid aan te geven.

zie deze link https://www.opticam.nl/Tips-trucs/support-wanscam

Bekijk in context

jeu23

Level 4
  • 49Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is opgelost. Dahua heeft diverse app's, ik werkte met gDMSS pro, deze werkte perfect met het WiFi netwerk thuis. Op advies van Puppie heb ik een andere app geïnstalleerd, DMSS, deze werkt zowel op wifi als op het 4G netwerk. Ik dank eenieder die mij met raad en daad hebben bijgestaan. Dus geen problemen meer.

Bekijk in context

32 Reacties 32
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zijn de camera's bereikbaar op 192.168.178.11 en 192.168.178.234 via de browser?

 

Je kunt de forwarding-regels als volgt aanmaken (poort extern → IP-adres intern, poort intern):

 

8001 → 192.168.178.11, 80

8002 → 192.168.178.234, 80

 

Zorg er verder voor dat UPnP uitgeschakeld is en dat alle firewall-opties behalve beveiliging uitgeschakeld zijn.

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo tobiastheebe

Hallo tobiasheebe

Bedankt voor het snelle antwoord.

Camera's zijn zichtbaar in de browser.

In de bijlage kun je zien wat ik heb aangepast. Doe ik iets verkeerd? Want het wekt nog niet

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Wat geeft deze site aan voor poort 8001 en 8002?

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

die zegt dat ze open staan.

Zie bijlage.

Wat die ik fout?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat betekent dat port forwarding werkt en de camera's bereikbaar zijn buiten het LAN. Als jij een andere ervaring hebt, kun je dan aangegeven hoe je de camera's buiten het LAN probeert te bereiken, eventueel met een screenshot?

 

Je kunt deze screenshots het beste verwijderen uit het bericht, gezien jouw IP-adres hierin niet onherkenbaar is gemaakt:

 

20220503-02.png

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik daar een app voor. Maar begrijp even niet wat ik je moet laten zien.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Welke app is dat? Ik ben benieuwd naar hoe de camera's in die app geconfigureerd zijn. Dit kun je mij het beste in een privébericht toesturen.

 

Mogelijk heb je het IP-adres nog niet bijgewerkt in de app (nieuw modem = nieuw IP-adres).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dank voor het toesturen van de screenshot.

 

Ik kan helaas weinig informatie vinden over hoe deze camera's (via de MAC-adressen kom ik uit bij Shenzhen Trolink Technology) door de app SAP HD bereikt worden buiten het LAN en/of hoe de camera's zelf een verbinding 'naar buiten' opbouwen. Dit lijkt via een server van de fabrikant te gaan. Bij mijn IP-camera (Foscam) is dit ook een optie, maar ik heb ervoor gekozen om het handmatig via port forwarding te doen. Ik laat een camera liever geen data naar een Chinese server sturen.

 

Gezien er nu werkende port forwarding is voor de camera's, kun je de camera's ook aan een app als IP Cam Viewer toevoegen (m.b.v. het externe IP-adres en de externe poorten). De kans bestaat wel, dat dit alleen vanaf 4G/5G werkt, hier zit een technisch verhaal (hairpin/loopback NAT) achter.

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke ga ik proberen. Maar blijft raar dat voorheen het wel perfect werkte en na installatie van de nieuwe modem lukt het niet meer. Misschien modem weer als bridge laten instellen en daar maar mijn eigen router installeren Toen had ik deze problemen niet.☹️.

Bedankt nog voor je hulp.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als ik het goed begrijp zijn de camera's via de app SAP HD binnen het LAN wel bereikbaar maar daarbuiten (via 4G/5G) nog niet?

 

Ik kan geen reden verzinnen waardoor het nieuwe modem (met de aangepaste instellingen) dit zou verhinderen.

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik het goed begrijp zijn de camera's via de app SAP HD binnen het LAN wel bereikbaar maar daarbuiten (via 4G/5G) nog niet?. Dat klopt inderdaad

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt nog proberen de camera's uit de app te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

van welk merk en type zijn de camera's

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanscam

 

Rollie.nl
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cam 1Cam 1Cam 2Cam 2Cam 2Cam 2

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Deze camera's zouden inderdaad zelf een verbinding naar de server moeten opbouwen (P2P ID hierop betrekking). Mijn Foscam-camera heeft/had ook een dergelijke P2P ID, maar ik maar zelf gebruik van port forwarding (toegang beperkt tot specifieke IP-adressen) om de camera te bereiken buiten het LAN. Zoals eerder aangegeven kun je proberen om de camera's opnieuw toe te voegen aan de app en daarvoor eventueel nog kort stroomloos te maken.

 

Deze site raadt de app E-View7 aan voor camera's van Wanscam.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Ik denk dat je het beste het advies van tobiastheebe kunt opvolgen.

op de support pagaina voor wanscam staat dit.

Benaderen Wanscam camera's met de eview7 app,  de camera's die gebruik maken van de eview7 app kunnen alleen nog via uw eigen wifi netwerk worden benaderd. Buiten uw wifi netwerk is er geen verbinding meer mogelijk. De server waar de app op draait is down. Dit heeft wanscam gedaan zonder hier ruchtbaarheid aan te geven.

zie deze link https://www.opticam.nl/Tips-trucs/support-wanscam

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik adviseer om op IP Cam Viewer over te stappen, deze app benadert de camera's direct (via de port forwarding-regels), er is dan geen afhankelijkheid van een externe server.

jeu23

Level 4
  • 49Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Cameras zijn van het merk Dahua

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic