1
Vraag
2
Reacties
Frijsinger

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP vrijgeven voor 4G connectie met Chrome cast

Ik heb een Chrome cast geïnstalleerd. Hierop Ziggo Go geïnstalleerd. Na inloggen krijg ik waarschuwing dat uitzenden niet mogelijks op het gebruikte IP adres. 

Hoe kan ik toch tv kijken via mijn Chrome cast.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas is er geen andere oplossing om de kinds rechtstreeks via de chromacast (Android tv) naar Ziggo go te laten kijken

CD46B6E9-16F7-46D6-AF11-5790AB2999CF.jpeg

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

wel zou je Ziggo go op een tablet kunnen installeren zodat de kids daar op kunnen kijken.

 

of via de browser van Android tv proberen maar dat wordt officieel niet ondersteund.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Chromecast werkt alleen als die binnen dezelfde wifi zit als je TV.

Ziggo GO app streamen naar tv | Klantenservice | Ziggo

Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor zover ik weet heb je voor het gebruik van een CC met Google tv en Ziggo app een Ziggo internetverbinding nodig.

Toen ik op vakantie was heb ik vanuit de ziggo app op de telefoon alles gestreamd naar de CC

Frijsinger
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt. Dat is als je WiFi hebt in het huisje. Dat heb ik niet. Ik heb de CC verbonden met een Sim router die 4G uit de lucht trekt. 

Alles op de CC werkt (Netflix, youtube, prime) echter Ziggo Go geeft foutmelding op IP adres.

 

wat kan ik doen?

Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo werkt alleen op het eigen netwerk, maar als je je telefoon ook met de sim router verbindt, dan zitten beide apparaten in hetzelfde wifi netwerk en kan je op je telefoon  de Ziggo go app openen en dan streamen naar je CC.

Het is een omweg, naar het heeft met (reclame) rechten te maken.

Frijsinger
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de CC verbonden met een Sim router die 4G uit de lucht trekt. 

Alles op de CC werkt (Netflix, youtube, prime) echter Ziggo Go geeft foutmelding op IP adres.

Frijsinger
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus als ik het goed begrijp is Ziggo Go geblokkeerd voor CC in combinatie met 4G!

Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niet alleen voor 4g of 5g routers, Ziggo go op een CC met Google tv is geblokkeerd voor alle netwerken, behalve Ziggo zelf.

Daarom moet je een telefoon of tablet in hetzelfde netwerk zetten en dan de app op je telefoon streamen naar de CC. Uiteraard moet je wel in Europa zijn, buiten Europa werkt de app op je telefoon ook niet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frijsinger Mogelijk ten overvloede: Heb je de telefoon ook verbinding laten maken met de SIM router zijn wifi?

Frijsinger
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb ook verbinding met mijn telefoon gemaakt. Maar ik zie streamen via de telefoon niet als oplossing. Ik wil mijn kids tv laten kijken. Ik had gehoopt dat ze dit onafhankelijk van mijn telefoon zouden kunnen doen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas is er geen andere oplossing om de kinds rechtstreeks via de chromacast (Android tv) naar Ziggo go te laten kijken

CD46B6E9-16F7-46D6-AF11-5790AB2999CF.jpeg

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

wel zou je Ziggo go op een tablet kunnen installeren zodat de kids daar op kunnen kijken.

 

of via de browser van Android tv proberen maar dat wordt officieel niet ondersteund.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat je ook nog zou kunnen doen maar dit vereist wel enige kennis is de android app versie van de ziggo go app sideloaden op de chromecast 

Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom zou je dat doen, dat verandert niet je IP block

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

omdat er voor de gewone niet android tv app geen ziggo verbinding nodig is 

Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke, dat zou hij kunnen proberen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic