Vraag
Reacties
Oplossing
Frijsinger
Level 2

IP vrijgeven voor 4G connectie met Chrome cast

Ik heb een Chromecast geïnstalleerd. Hierop Ziggo GO geïnstalleerd. Na inloggen krijg ik waarschuwing dat uitzenden niet mogelijk is op het gebruikte IP adres. 

Hoe kan ik toch tv kijken via mijn Chromecast.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

Helaas is er geen andere oplossing om de kids rechtstreeks via de Chromecast (Android tv) naar Ziggo GO te laten kijken

CD46B6E9-16F7-46D6-AF11-5790AB2999CF.jpeg

Bron: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV...

Wel zou je Ziggo GO op een tablet kunnen installeren zodat de kids daar op kunnen kijken of via de browser van Android tv proberen, maar dat wordt officieel niet ondersteund.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Chromecast werkt alleen als die binnen dezelfde wifi zit als je TV.

Ziggo GO app streamen naar tv | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
Basvk106
Level 2

Voor zover ik weet heb je voor het gebruik van een CC met Google tv en Ziggo app een Ziggo internetverbinding nodig.

Toen ik op vakantie was heb ik vanuit de ziggo app op de telefoon alles gestreamd naar de CC

0 Kudos
Frijsinger
Level 2
Topicstarter

Klopt. Dat is als je WiFi hebt in het huisje. Dat heb ik niet. Ik heb de CC verbonden met een Sim router die 4G uit de lucht trekt. 

Alles op de CC werkt (Netflix, youtube, prime) echter Ziggo Go geeft foutmelding op IP adres.

wat kan ik doen?

0 Kudos
Basvk106
Level 2

Ziggo werkt alleen op het eigen netwerk, maar als je je telefoon ook met de sim router verbindt, dan zitten beide apparaten in hetzelfde wifi netwerk en kan je op je telefoon  de Ziggo go app openen en dan streamen naar je CC.

Het is een omweg, naar het heeft met (reclame) rechten te maken.

Frijsinger
Level 2
Topicstarter

Ik heb de CC verbonden met een Sim router die 4G uit de lucht trekt. 

Alles op de CC werkt (Netflix, youtube, prime) echter Ziggo Go geeft foutmelding op IP adres.

0 Kudos
Frijsinger
Level 2
Topicstarter

Dus als ik het goed begrijp is Ziggo Go geblokkeerd voor CC in combinatie met 4G!

0 Kudos
Basvk106
Level 2

Niet alleen voor 4g of 5g routers, Ziggo go op een CC met Google tv is geblokkeerd voor alle netwerken, behalve Ziggo zelf.

Daarom moet je een telefoon of tablet in hetzelfde netwerk zetten en dan de app op je telefoon streamen naar de CC. Uiteraard moet je wel in Europa zijn, buiten Europa werkt de app op je telefoon ook niet

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Frijsinger Mogelijk ten overvloede: Heb je de telefoon ook verbinding laten maken met de SIM router zijn wifi?

0 Kudos
Frijsinger
Level 2
Topicstarter

Ja, ik heb ook verbinding met mijn telefoon gemaakt. Maar ik zie streamen via de telefoon niet als oplossing. Ik wil mijn kids tv laten kijken. Ik had gehoopt dat ze dit onafhankelijk van mijn telefoon zouden kunnen doen. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

Helaas is er geen andere oplossing om de kids rechtstreeks via de Chromecast (Android tv) naar Ziggo GO te laten kijken

CD46B6E9-16F7-46D6-AF11-5790AB2999CF.jpeg

Bron: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV...

Wel zou je Ziggo GO op een tablet kunnen installeren zodat de kids daar op kunnen kijken of via de browser van Android tv proberen, maar dat wordt officieel niet ondersteund.

0 Kudos
Ga naar reactie
MR_CHIP
Level 19

wat je ook nog zou kunnen doen maar dit vereist wel enige kennis is de android app versie van de ziggo go app sideloaden op de chromecast 

Basvk106
Level 2

Waarom zou je dat doen, dat verandert niet je IP block

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

omdat er voor de gewone niet android tv app geen ziggo verbinding nodig is 

Basvk106
Level 2

Oke, dat zou hij kunnen proberen