1
Vraag
2
Reacties
Liesbeth54

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

IP veranderen

Ik zou graag mijn IP adres veranderd zien, niet omdat ik een ban heb of wat dan ook. Maar omdat men vermoed die iemand op een forum iets met mijn IP heeft gedaan. Heb al hulp gezocht bij pchelpdesk/be zal de link erbij zetten. https://www.pc-helpforum.be/topic/77767-witte-blokken/  hier staat mijn hulp vraag. En omdat het om specifiek 1 forum gaat en wel psp crea hoekje is daar dan het vermoeden. Omdat ik ook eerst niks kon plaatsen, bleek mijn permissie te zijn veranderd terwijl niemand iets had gedaan en het was alleen bij mij. Heb het later gecontroleerd met VPN en toen kon ik normaal op het forum komen zonder die witte blokken. Dus toen hadden we echt het gevoel dat het om mijn IP ging. Had al info gezocht maar iets in een bridge of zoiets te zetten is een brug te ver voor mij. Dus hopelijk kan iemand mij helpen zou het vreselijk vinden als ik niet meer op dat forum kan vanwege die blokken. Ze flikkeren zo dat ik er hoofdpijn van krijg. Dus wie o wie weet raad??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou het zelf nog op de pc moeten opzoeken, mogelijk dat popup's uitschakelen in Chrome helpt, en op mijn pc had ik juist door Ziggo safe online diverse vreemde zaken.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo veranderd je ip adres niet op verzoek.

 

Wordt je ergens geblokkeerd neem dan contact op met de beheerder van die site.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

In uitzonderlijk geval kan Ziggo een IP veranderen, IP veranderen doet Ziggo nauwelijk omdat men laatste jaren een vast IP hebt, als je met VPN wel op het Forum kan komen dan hebben ze je IP geblokkeerd, probeer een bericht naar de beheerder van platform, die zal je dan moeten deblokkeren. Maar ze kunnen niks met je IP en mocht je gehackt zijn dan stop het Modem omdat de Firewall indringers tegen houd. Als je kan aantonen dat er iets gaande is met je IP dan kan Ziggo inspringen, anders niet. Ik denk zelf dat dit forum niet helemaal vlekkeloos is en ik zie 2 berichten van jou staan. Maar vind Forum ook niet echt super opgebouwd, veel reclame en ik vraag me daadwerkelijk af, heb je hier echt iets aan.

 

Schermafbeelding 2022-04-06 om 12.14.37.pngSchermafbeelding 2022-04-06 om 12.14.54.pngSchermafbeelding 2022-04-06 om 12.12.41.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een ander IP gaat Ziggo je niet geven.

 

Als je een IP blok zou hebben, dan kun je helemaal niet op die website en dat is wel mogelijk, zie ik aan de schermafbeeldingen.

Ik zie op het gelinkte forum, dat je ook CCleaner of iets dergelijks aan hebt staan, die doet ook vaak vervelede dingen.

 

Heb je mogelijk ook nog andere blokkers, haal die dan ook weg, want die kunnen ook dit soort effecten veroorzaken.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Ik kan de CCleaner weg doen. Maar het gekke is dat ik het alleen op dat forum heb. En ik heb zelf ook forums 

https://pspparadise.actieforum.com/  en https://corelvraagbaak.actieforum.com/ ook help ik hier https://elisaspspzolder.actieforum.com/ en op deze forums heb ik er geen last van met wel op dat forum. Want ik heb er geen ban en daar gaat het me ook niet om. Want als 1 van jullie een oplossing zouden hebben zou ik ook super blij zijn. Want door lichamelijke klachten is Paint Shop pro een hobby van mij geworden.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

@Dave! aantonen zal ik het niet kunnen een vermoeden is er wel. vandaar die vraag.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Liesbeth54 

Ik heb net alle 3 de site's geopent zonder witte vlakken en deze site's ogen rustigen en stukje vertrouwender. Wat @Bert  al aangeeft, denk dat CCleaner of iets blokt in je PC waardoor je dus witte vlakken krijgt. Maar kan ook aan forum liggen. Ik ga geen account maken want ik vind het een niet echt super forum. de andere wel ziet er netjes uit.

Heb je misschien nog iets van een Firewall wat hoog staat ingesteld Microsoft Firewall

 

@Bert  is wat scherper met Windows PC's ik werk met een Macbook.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

 @Dave! Zal dan de CCleaner verwijderen en eens kijken of dat de oplossing is en ik weet niet hoe mijn firewall is die staat al zo sinds ik een pc heb daar verander ik dus niks aan. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Soms wil Malwarebytes Free helpen, deze haalt 99% alle malware en infecties van de PC en is geheel gratis, je krijgt 14 dagen trial met alle diensten en daarna gaat hij over op gratis licentie. Hij stop ze in de Quarantaine en deze handmatig legen en PC herstarten en voilla. 

 

Wat vaak ook wil helpen is als je Taakbeheer opent via CTRL+DEL dan kan je bij Opstarten Apps sluiten die je niet gebruikt maar wel opstarten zoals CCleaner, wordt je PC ook weer wat sneller van. iedere keer handmatig app sluiten wordt vervelend. Ik heb ook geleerd dat ik draai op mijn partners PC windows10 en daar staat Panda Antivirus omdat ie op de achtergrond draait. Via CCleaner heb ik sommige opstart programma's die je niet nodig hebt gesloten. Maar dat moet je wel weten hoe je dat moet doen. De nieuwe CCleaner is een beetje een Pijn in het hoofd want deze komt uit zich zelf wel eens naar voren.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Malwarebyes staat op de PC de Free. Als virusscanner heb ik Ziggo safe online die normaal geen klachten geeft. Mijn pc start alleen op met een virusscanner de rest is al uitgeschakeld. En waarom het vermoeden van mijn IP omdat ik ook opera als browser had en daarmee heb ik geen blokken omdat die VPN heeft. Maar kan er niet mee omgaan anders was die perfect daarom weer verwijderd. En als het niet anders kan dan laat ik het forum hoe jammer ook maar lopen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Zonde Opera kan je VPN ook uitschakelen, maar als je er niet mee kan werken dan wordt het een ander verhaal, maar die blokken moeten toch ergens vandaan komen. Denk zelf dat reclame blokken over je bericht gaan, anders kan ik niet bedenken. heb net maar even ingelogd op die site, hij is verrekte traag met inladen op wifi en hier vliegen de reclame balken ook over scherm.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Oké gelukkig dan niet de enige en anders alleen naar die site met Opera kan ik mijn plaatjes plakken en dan weer weg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"IP veranderen doet Ziggo nauwelijk omdat men laatste jaren een vast IP hebt"

 

Aanvulling: Ziggo heeft geen vaste IP adressen, maar dynamische / wisselende, soms wisselen die na een paar maanden, soms wisselen die na een paar jaar en als er een nieuw modem of een eigen modem aangesloten wordt of het modem wordt in bridge gezet krijg je een ander IP adres.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

En van Bridge heb ik geen verstand zal me dus maar afmeldingen van dat forum want je krijgt gewoon hoofdpijn van die bewegende blokken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even het een en ander gelezen wat hier wordt geschreven, het IP adres zal hier buiten staan.

 

Dit lijken eerder pop ups waarvan de inhoud niet wordt getoond, mogelijk door CC cleaner, dat zal mede de reden zijn dat je hier met opera geen last van hebt. Die zal de popups niet tonen.

Wat wel apart is dat je bij het gebruiken van een VPN nergens last van had, of wordt daarmee de Opera VPN functie bedoeld?

 

Het probleem is toch via deze link?

https://psp-crea-hoekje.actieforum.com/

 

Ik kreeg daar meteen allerlei popup's die ik meteen wegklik naast andere ellende. Ik keek via een tablet via de Chrome browser, dat werkt net weer iets anders dan een windows pc.

 

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Ja het is via die link en dat heb ik dus die witte blokken. Alleen als ik met Opera met VPN daar naar die link ga heb ik die witte blokken niet. Vandaar dat ik dus dacht dat het met mijn IP te maken had. Maar het kan ook heel goed iets anders zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke windows versie gebruik je, of anders gesteld hoe recent is de pc?

Naast Opera en Chrome welke andere browsers zijn geprobeerd?

Mogelijk is Firefox nog een optie.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

ScreenShot004.pngKlopt met de PC is het goed gesteld heb de aller laatste versie van windows 10. En FF gaf de oplossing daar moest ik de probleemoplosser gebruiken. Dat heb ik gedaan en nu heb ik met FF geen blokken meer. Maar met Chrome kan ik ze dus niet oplossen wel jammer vind Chrome een fijne browser.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou het zelf nog op de pc moeten opzoeken, mogelijk dat popup's uitschakelen in Chrome helpt, en op mijn pc had ik juist door Ziggo safe online diverse vreemde zaken.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Oké ik vinden de safe online wel fijn omdat het ook bankiers  beveiliging heeft. Zal eens kijken hoe je in Chrome de popups kunt uitschakelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic