1
Vraag
2
Reacties
celisveld

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

IP is geblacklist

door dat er een virus was op mijn pc is mijn IP geblacklist, hierdoor kan ik bepaalde sites/apps niet meer openen/gebruiken. voorbeelden hiervan zijn Videoland.com, Jumbo.com en Rabobank.nl. ik vind dit natuurlijk heel vervelend en wist ook heel lang niet waar dit aan lag. na lang zoeken heb ik ontdekt dat mijn IP is geblacklist en deze kan ook niet meer van de blacklist worden afgehaald. om deze redenen had ik de klantenservice van Ziggo gebeld en heb ik dit allemaal verteld. die zeiden tegen mij dat ik nergens bij Ziggo geblacklist was en dat ze niet mijn IP konden aanpassen (ik heb ook nooit gezegd dat ik bij Ziggo zelf was geblacklist). ik weet zeker dat mijn IP is geblacklist, want ik heb een kennis laten kijken die daar meer verstand van heeft dan die hele klantenservice bij elkaar. ik zei dus tegen die klantenservice dat ik zeker weet dat ik geblacklist ben en vroeg nogmaals of ze mijn IP konden wijzigen, want dan zou het hele probleem opgelost zijn. nadat ik dit zei ben ik in de wacht gezet zonder dat ze wat zeiden en ben nu al een half uur aan het wachten tot ik uit de wacht word gehaald (wat toch nooit meer gaat gebeuren). ik zou daarom willen vragen of iemand mijn IP kan aanpassen of een manier weet om mijn IP te veranderen.

groetjes Celis 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
celisveld
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

het probleem is opgelost.

beste mensen, ik wil nog even sorry zeggen voor zeer negatieve/agressieve toon die ik in mijn vraag had. ik wil graag ook de mensen bedanken die mij toch hebben geprobeerd te helpen.

ik wil nu zeggen hoe het probleem dat weer is opgelost. doordat het virus helemaal verwijdert is, was ik dus eigenlijk geen potentiële dreiging meer. toen de servers een nieuwe scan deden om te kijken of ik nog een dreiging was kwamen ze er achter dat ik geen dreiging meer was, toen ben ik site voor site/server voor server geunblocked en nu kan ik eindelijk weer alles doen.

iedereen nog bedankt voor jullie hulp.

groetjes Celis

Bekijk in context

10 Reacties 10
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@celisveld ,

U vind uw eigen bericht leuk en u heeft geen hoge dunk van de helpdesk medewerkers. U kunt beter die kennis met verstand van zaken uit laten zoeken bij wie u op de blacklist staat. Want als u een ander IP-adres krijgt betekent dat een volgende klant die uw oude adres krijgt meteen op een blacklist staat. En dan wordt iemand opgezadeld met een probleem dat door u is veroorzaakt.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

De toon bevalt me niet. Daarom ga ik ook geen tips geven m.b.t. blacklists. Succes ermee.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes
celisveld wrote:

na lang zoeken heb ik ontdekt dat mijn IP is geblacklist en deze kan ook niet meer van de blacklist worden afgehaald.

Waar heb je dat dan gevonden en op welke blacklist zou jouw IP adres dan staan?

Waarom denk je dat dat de reden is dat je niet op bijvoorbeeld jumbo.com kan komen?

Plaats hier eens een screenshot van de melding die je krijgt.

celisveld
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@w.j.b 

hier zijn de screenshot waar je om vroeg. de kennis van mij heeft mij vertelt dat een blacklist van een server ook wel eens met een andere server wordt gedeeld en dat ik daardoor ook door steeds meer servers kan geblockt worden 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Welke URL heb je gebruikt om jouw IP adres te controleren?

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Weet jij ook wat de oorzaak zou kunnen zijn dat Akamai op jouw IP adres port scanners heeft waargenomen?

celisveld
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@w.j.b 

doordat mijn uPnP aan staat kon het virus een poort open zetten en heeft zo alles kunnen doen wat die wou. zelf weet ik niet wat het virus precies heeft gedaan.

celisveld
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

het probleem is opgelost.

beste mensen, ik wil nog even sorry zeggen voor zeer negatieve/agressieve toon die ik in mijn vraag had. ik wil graag ook de mensen bedanken die mij toch hebben geprobeerd te helpen.

ik wil nu zeggen hoe het probleem dat weer is opgelost. doordat het virus helemaal verwijdert is, was ik dus eigenlijk geen potentiële dreiging meer. toen de servers een nieuwe scan deden om te kijken of ik nog een dreiging was kwamen ze er achter dat ik geen dreiging meer was, toen ben ik site voor site/server voor server geunblocked en nu kan ik eindelijk weer alles doen.

iedereen nog bedankt voor jullie hulp.

groetjes Celis

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hoi @celisveld! Wat fijn dat de problemen eindelijk zijn opgelost! Een last van je schouders, zo moet het voelen. Hopelijk heb je je apparatuur nu verder goed beveiligd om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen :-)!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic