Ik heb mijn Connect box in bridge staan en daarom kan ik nog maar 1 uitgaande poort gebruiken,
,daarop heb ik mijn mesh M5 WiFi router aangesloten en dat werkt prima.
Nu heb ik een alarminstallatie die ik van buitenaf wil aankiezen met een extern IP adres.
Helaas kan ik geen verbinding meer op mijn Connect box aansluiten omdat daar nog maar 1 uitgang werkt.
Als ik nu mijn alarminstallatie op mijn interne router aansluit, krijg ik dus een intern IP adres 192.168.XX.XXX in mijn alarm te zien.
Zodoende is mijn alarminstallatie alleen met WiFi bereiken en niet vanuit een normale internet verbinding
Wat moet ik doen ?
Misschien mijn Connect box van bridge halen of zijn er anfere mogelijkheden. ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alle apparaten die je op/via de router aansluit, ontvangen een intern IP-adres, in geval van de standaardconfiguratie van de Deco's binnen 192.168.68.0/24. Om het alarmsysteem buitenshuis te kunnen bereiken, kun je port forwarding instellen op de router (Deco). Zorg er in dit geval wel voor dat het alarmsysteem goed beveiligd is (sterk wachtwoord) en gebruik eventueel een willekeurige externe poort.
Andere optie is een VPN-server installeren op een ander apparaat binnen het LAN zoals een NAS en daarvoor port forwarding instellen. Om het alarmsysteem buitenshuis te kunnen bereiken, maak je dan eerst verbinding met de VPN-tunnel en vervolgens met het interne IP-adres van het alarmsysteem. Dit is nog veiliger, maar complexer om op te zetten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alle apparaten die je op/via de router aansluit, ontvangen een intern IP-adres, in geval van de standaardconfiguratie van de Deco's binnen 192.168.68.0/24. Om het alarmsysteem buitenshuis te kunnen bereiken, kun je port forwarding instellen op de router (Deco). Zorg er in dit geval wel voor dat het alarmsysteem goed beveiligd is (sterk wachtwoord) en gebruik eventueel een willekeurige externe poort.
Andere optie is een VPN-server installeren op een ander apparaat binnen het LAN zoals een NAS en daarvoor port forwarding instellen. Om het alarmsysteem buitenshuis te kunnen bereiken, maak je dan eerst verbinding met de VPN-tunnel en vervolgens met het interne IP-adres van het alarmsysteem. Dit is nog veiliger, maar complexer om op te zetten.
Hey @Frans Vrijdag
Heb je nog wat gehad aan de tips en tricks van Tobias, want ik ben vrij zeker dat dit het probleem ook voor je oplost.
Port forwarding was de oplossing.
was nog wel even zoeken welke poort ik moest open zetten.
werkt bu als een zonnetje, bedankt.
Top, fijn om te lezen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.