1
Vraag
2
Reageer en help mee
PGK80

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IP camera op Connectbox

Ook ik ben overgestapt naar de Connectbox. De Cisco is de deur uit. Nu hebben wij 2 IP camera's voor de kinderkamers, maar sinds de overstap naar de Connectbox krijg ik deze niet aan de praat. Dit probleem is eerder besproken, maar de oplossing (voor mij) staat er niet bij.

De camera's heb ik een hard reset gegeven en verwijderd uit de app (Sannce cam). Via de wifi van je telefoon zou je de camera's moeten vinden, maar dat is bij mij niet het geval. Hij vindt ze simpelweg niet. Bij de vorige topic wordt gesproken over Port forwarding, maar aangezien het via de wifi al niet werkt, zou dit het probleem niet moeten zijn. Zelf heb ik het idee er iets met de IP-adressen niet klopt. De camera pakt alleen 2.4ghz, maar de box heeft zowel 2.4 als 5ghz, dus dat kan het niet zijn.

Helpt een extra router en de Connect box omzetten naar bridge wellicht, zodat de camera op de router in logt?
72 Reacties 72
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Keek hier:
http://www.sanncegroup.com/product/sannce-i21ag-ip-camera-hd-720p-h-264-compression-two-way-audio-2-0mp-pantilt-p2p-remote-access-one-touch-wifi

Waar loopt het mis met de App?

Op de Web Page kun je lezen dat de App die nodig is niet via Google Play
kan worden opgehaald voor Android.
Bij Itunes ziet ie wel in de Store.
Heb je een Iphone?

Ik citeer voor Android:

"Sannce Cam download link for android phone and tablet.
http://www.sanncegroup.com/document/IPC/I21AG/general/app/Sannece_60.1.0.10_20170609.apk"

Installeerde je de apk?

Gr Han
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een iPhone. De app heb ik geherinstalleerd.
Tot gister de nieuwe connectbox ertussen ging, werkte alles probleemloos met de camera’s en de app.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Fruitcake wrote:
TS toont dit m.i. heel duidelijk aan door de camera’s elders succesvol te laten werken.
Absoluut, maar we zijn er nog niet uit waar in ons modem het probleem dan precies zit. Heb jij de mogelijkheid om eens met een andere encryptie te testen zoals ik ook aan PGK80 heb gevraagd? Deze mag je na de test natuurlijk weer op WPA2-PSK zetten voor de veiligheid.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:
Fruitcake wrote:
TS toont dit m.i. heel duidelijk aan door de camera’s elders succesvol te laten werken.
Absoluut, maar we zijn er nog niet uit waar in ons modem het probleem dan precies zit. Heb jij de mogelijkheid om eens met een andere encryptie te testen zoals ik ook aan PGK80 heb gevraagd? Deze mag je na de test natuurlijk weer op WPA2-PSK zetten voor de veiligheid.


Ik kan kiezen uit:
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle opties geven geen resultaat.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zet de beveiliging heel even uit om te testen, daarna natuurlijk snel weer aan.

Los daarvan is mij nog niet duidelijk hoe jouw telefoon met de camera communiceert op het moment dat je een 1e installatie uitvoert. Je scant een QR-code met een bijgeleverde app en daarna vul je de wifi gegevens in (op dat moment heeft de camera nog geen verbinding met wifi), hoe stuurt de telefoon die aangevulde gegevens dan terug naar de camera?

Voordat de camera een wifi verbinding heeft gemaakt is port-forwarding in ieder geval niet aan de orde, dus dat kunnen we mijns inziens van ons lijstje schrappen.

Als het zonder WPA2-PSK nog steeds niet werkt gaan we andere dingen testen:
- Firewall in het modem even uitschakelen
- DHCP range aanpassen (bijvoorbeeld naar 192.168.1.x)

Ik ben benieuwd!
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:


Los daarvan is mij nog niet duidelijk hoe jouw telefoon met de camera communiceert op het moment dat je een 1e installatie uitvoert. Je scant een QR-code met een bijgeleverde app en daarna vul je de wifi gegevens in (op dat moment heeft de camera nog geen verbinding met wifi), hoe stuurt de telefoon die aangevulde gegevens dan terug naar de camera?


Ik ben geen expert, anders had ik het natuurlijk gelijk gefixt :wink:
De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom nu ook de connectbox niet meer in... Het hoofdnetwerk accepteert het wachtwoord niet. Het gastnetwerk kan ik nog wel op maar daarmee laadt de modempagina niet.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fruitcake wrote:
Mark Ziggo wrote:


Los daarvan is mij nog niet duidelijk hoe jouw telefoon met de camera communiceert op het moment dat je een 1e installatie uitvoert. Je scant een QR-code met een bijgeleverde app en daarna vul je de wifi gegevens in (op dat moment heeft de camera nog geen verbinding met wifi), hoe stuurt de telefoon die aangevulde gegevens dan terug naar de camera?


Ik ben geen expert, anders had ik het natuurlijk gelijk gefixt :wink:
De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden.


Blijkbaar werkt het zo:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Fruitcake
"De instructie van de camera geeft aan dat ik telefoon en camera dicht bij elkaar moet houden."
Kun je die instructie hier publiceren?

Dat wijst op een (zwak) WAP in de Camera voor install.
Kun je dat WAP zien in het Wifi lijstje op je Phone, als je dichtbij bent?
Hoeft niet zo te zijn, maar wil het toch weten.

Volg met Phone heel dichtbij de Camera de instructies bij a.
in:
http://www.sanncegroup.com/document/IPC/I21AD/app/manual.pdf

Geef Name/Passwd op van je eigen WAP. Het WAP van
de Camera heeft dat niet, denk ik nu.

Verzuchting: wat een slechte support van de fabrikant!

Gr Han
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er wordt geen WAP zichtbaar. Later kan ik het even met twee telefoons proberen voor de zekerheid.

Nu zou ik graag mijn hoofdwifi weer werkend krijgen. Kan nog steeds de connectbox niet in. Mag deze gereset worden?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Fruitcake wrote:
Ik kom nu ook de connectbox niet meer in
Fabrieksinstellingen even herstellen dan. Achterop het reset knopje 15sec ingedrukt houden met een pen/potlood, daarna even 5sec de stroom er af halen en opnieuw op laten starten.

Het lijkt erop dat de overdracht van de gegevens via audio gaat? Dat betekent dat er geen tot weinig omgevingsgeluid mag zijn bij het instellen hiervan en inderdaad de telefoon erg dicht bij de camera houden.

De firewall kun je volgens mij ook wel vergeten... We gaan eens de DHCP aanpassen dan.
Als je ingelogd bent op je modem naar: Geavanceerde instellingen - DHCP

Zet daar het "Begin lokaal adres" eens op 192.168.1.10
En als dat niet werkt (mag je ook weer terugzetten, je modem is dan bereikbaar op http://192.168.1.1), zetten we de DHCP v6 op "Stateful"

Wederom erg benieuwd naar het resultaat.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:
Fruitcake wrote:
Ik kom nu ook de connectbox niet meer in
Fabrieksinstellingen even herstellen dan. Achterop het reset knopje 15sec ingedrukt houden met een pen/potlood, daarna even 5sec de stroom er af halen en...
Wederom erg benieuwd naar het resultaat.


“Onjuist wachtwoord voor Ziggoxxxxxx”
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fruitcake wrote:
“Onjuist wachtwoord voor Ziggoxxxxxx”


Eerst uit en dan resetten werkte wel. Ik ga verder proberen.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
“Zet daar het "Begin lokaal adres" eens op 192.168.1.10”
Dit accepteert ‘ie niet.

“...zetten we de DHCP v6 op "Stateful"
Dit werkt helaas niet.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben blij met jullie meedenken maar ik ben het uitproberen inmiddels ook best wel een beetje zat. Kan er alstublieft ingesteld worden dat ik de oude modem weer kan gebruiken? Dan kunnen we hopelijk in ieder geval het weekend door. Daarna zouden we dan weer verder kunnen prutsen met de nieuwe.
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo
Excuses, ik was niet in de gelegenheid te reageren. Al jullie suggesties heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Het WSPA verhaal heb ik ook geprobeerd en opnieuw getest. Zoals Fruitcake al aangeeft, zit er iets in de modem niet goed en wordt ie tegen gehouden. Bij een ander werkt alles prima.

Ik heb telefonisch al aangevraagd in hoeverre ik de oude modem terug kan krijgen. Dit is niet mogelijk. In ons postcode gebied ben ik gebonden aan Ziggo (ivm kabel), dus overstappen is geen optie. Een andere optie is wellicht een router ertussen, maar dit brengt kosten met zich mee.

Fruitcake Ben jij inmiddels al verder?
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PGK80 wrote:
Fruitcake Ben jij inmiddels al verder?


Helaas niet. Wij hebben nog wel een oude modem dus ik wil (voorlopig) graag terug maar op mijn verzoek daartoe is nog geen reactie gekomen.
Fruitcake

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fruitcake wrote:
PGK80 wrote:
Fruitcake Ben jij inmiddels al verder?


Helaas niet. Wij hebben nog wel een oude modem dus ik wil (voorlopig) graag terug maar op mijn verzoek daartoe is nog geen reactie gekomen.


Vandaag twee keer gebeld en nu succesvol terug op de oude modem. Alles wat problemen gaf, werkt weer: bewakingscamera’s, robotstofzuiger en uploads naar FTP.

Ik blijf hier volgen om te zien of er een oplossing gevonden wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Fruitcake
He, je hebt het nu ineens ook over een probleem met ftp, dat is opgelost
door de oude Modem/Router weer te gaan gebruiken.

Werkte ftp inderdaad niet met de ConnectBox?
Wat ging er dan mis? Iets met een ftp-Client? Welke?
Of heb je een eigen ftp-server? Welke?

Als je een eigen ftp-Server hebt en je wilt die bereiken via je externe Ip,
is in de Router een Forward nodig van Port 21.
Als die op de ConnectBox niet werd ingesteld, dan werkt het niet.
Had je een Forward ingesteld?

Wat zijn de Port Forwards op je oude Modem/Router?
Als je een ftp-Server hebt, die nu weer goed werkt via je externe Ip, dan zal daar zeker een Forward bij staan van poort 21.

Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic