Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
PGK80 wrote:
Goedemorgen,
Het is inderdaad zo dat de app op de mobiel de camera's niet vindt. Wel pakt de app de nieuwe wifi gegevens, vervolgens laat je de app zoeken en dan wordt de camera dus niet gevonden.
Het betreft 2 camera's, dus dan zou je denken dat het wel ligt aan modem oid. Op google heb ik het eea gelezen en het is belangrijk dat de camera gereset wordt. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer gedaan.
Ik heb via de chat contact gehad met een webwinkel van ip-camera's en die geven aan dat de Connectbox een moeilijk benaderbaar apparaat is en dit euvel zich vaker voor doet. Helaas komen ze niet met een oplossing (behalve een router ertussen zetten). De connectbox zoekt in een bepaalde range naar IP-adressen en blijkbaar zit die van de camera niet in de range. Ik ga er iig van uit dat de connectbox wel wat doet bij het zoeken, aangezien je ook de wifi gegevens ingeeft. De camera is niet benaderbaar dmv een netwerkkabel oid. Ik ben het met je eens dat het niet met de wifi van Ziggo te maken zou moeten hebben, maar blijkbaar moet ik wel wat bij de instellingen aanpassen, maar wat.. ?
Nu zijn het niet de duurste camera's, dus evt een andere aanschaffen kan ook, maar als die hetzelfde probleem hebben, is dit niet zinvol.
Excuses dat ik je lastig val met dit vervelende probleempje 😞
De connectbox zoekt in een bepaalde range naar IP-adressen en blijkbaar zit die van de camera niet in de range.Dit lijkt me sterk, aangezien de Cisco modems standaard dezelfde DHCP range gebruiken. Maar als je dat in de Cisco hebt aangepast zou dit ook nog een oorzaak kunnen zijn.
Beeblebrox wrote:
Hoi,
Heeft het ms te maken met ipv4 ipv 6
PGK80 wrote:
Beste allemaal,
Bedankt voor het meedenken. Helaas heb ik de camera's nog niet online gekregen. Ik zal even beknopt aangeven wat de situatie is:
- Het wifi netwerk heb ik opgedeeld in 2.4 en 5.0. In de naam en wachtwoord zitten geen rare tekens (alleen (hoofd)letters en cijfers).
- Mark Ziggo Het betreft idd deze camera. Ik heb de FAQ's en handleiding doorgelezen. Net Cam geïnstalleerd - zelfde negatief resultaat, camera gereset. Wat ik iedere keer in het achterhoofd heb, is dat de camera elders wel werkt. Daarnaast heb ik er 2 en de 2e helaas ook niet werkend 😞
- xGarfieldx-Dave De camera's zijn helaas niet benaderbaar met een netwerkkabel. Daarnaast krijg ik bij "verbonden apparaat" de camera niet zichtbaar. Alleen mijn telefoon en mac. Schort er hier wellicht al iets aan?
- Bij het zoeken naar de camera heb ik de connectbox een zetje gegeven door op het knopje van zoeken te drukken.
Ik word er een beetje moedeloos van onderhand. Helaas kan ik niet de oude modem terugkrijgen. Nogmaals dank voor het meedenken.
N.N. wrote:
Hallo xGarfieldx-Dave,
Modems uit outletwinkels gaan nooit door Ziggo geactiveerd worden.
Deze hadden eigenlijk ook retour gemoeten, dus als je zo'n modem koopt doe je strikt genomen aan heling.
Niet doen dus.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.