1
Vraag
2
Reageer en help mee
PGK80

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IP camera op Connectbox

Ook ik ben overgestapt naar de Connectbox. De Cisco is de deur uit. Nu hebben wij 2 IP camera's voor de kinderkamers, maar sinds de overstap naar de Connectbox krijg ik deze niet aan de praat. Dit probleem is eerder besproken, maar de oplossing (voor mij) staat er niet bij.

De camera's heb ik een hard reset gegeven en verwijderd uit de app (Sannce cam). Via de wifi van je telefoon zou je de camera's moeten vinden, maar dat is bij mij niet het geval. Hij vindt ze simpelweg niet. Bij de vorige topic wordt gesproken over Port forwarding, maar aangezien het via de wifi al niet werkt, zou dit het probleem niet moeten zijn. Zelf heb ik het idee er iets met de IP-adressen niet klopt. De camera pakt alleen 2.4ghz, maar de box heeft zowel 2.4 als 5ghz, dus dat kan het niet zijn.

Helpt een extra router en de Connect box omzetten naar bridge wellicht, zodat de camera op de router in logt?
72 Reacties 72
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi PGK80,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Uiteraard gaan we eerst even kijken of het werkt met de huidige router. Het zou toch een beetje vreemd zijn dat je nu een eigen router moet kopen alleen om je cam's te kunnen bekijken. Dat doen we eerst nog maar even niet.

Graag zou ik willen weten welke cam's heb je? Naam en typenummer
Heb je je 2,4 Ghz en 5 Ghz wel op twee verschillende namen geplaatst?
Heb je voor beide een wachtwoord genomen waarvan er geen vervelende tekens in zitten?

Laten we eerst hier mee beginnen, daarna komt al het andere wel 🙂
** kleine update, als de cam's te zien moet zijn via Wifi van je telefoon, dan zit daar de connectbox nog niet eens tussen, dus vreemd dat je deze dan niet op je telefoon ziet. zou je al kunnen denken dat er iets mis is met het uitzenden van het systeem van de cam's **
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Energieboy!

Mijn dank voor je uitgebreide reactie. Ik voel me meteen thuis 🙂

Het vreemde is dat ik met de camera naar de computerzaak geweest ben en het daar heb voorgelegd. We hebben de camera aangesloten en aangemeld op de Wifi aldaar. Alles werkte meteen. Het lijkt er dus echt op dat het te maken heeft me de modem-change.

Het betreft een Sannce cam, gekocht bij de vrienden van Ali. De Sannce Home Security 720p (meer kan ik er niet van maken :()
Wat betreft de frequentie: ik heb de 5.0ghz uitgeschakeld tijdelijk. Je zou dan zeggen dat ie dan automatisch de 2.4 pakt. Bij het installeren moet je in de app van de camera de Wifi gegevens van de nieuwe modem ingeven.

Met name het feit dat de camera bij een ander (zonder Connectbox) werkt, doet me denken dat het aan de modem ligt.

Mijn dank voor het meedenken!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Kom er morgen op terug.
Het is zeker heel vreemd dat het ergens anders wel werkt en thuis niet.

Je zegt bij het installeren van de WiFi moet dit in het systeem van de cam, dat snap ik. Maar de eerste keer je cam vinden, dat doe je toch met WiFi zoeken op je mobiel? En dan kan die hem al niet vinden, zeg je?! (Even zekerheid nog om te vragen).

Maar we gaan het gewoon goed krijgen. Tenminste, dat is wel de bedoeling ??
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Het is wel heel moeilijk om hier iets over te vinden.
Maar wat ik eruit begrijp is dat je Wifi-connection aan zet en dan moet het werken.
(This smart wireless camera is designed with easy setup feature for do-it-yourself installation. By supporting one-touch Wi-Fi connection function, not a single Ethernet cable is needed in the whole network connection process)

Dit heeft echt verder niets met je Wifi van Ziggo te maken, dus die staat er echt buiten!
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen,

Het is inderdaad zo dat de app op de mobiel de camera's niet vindt. Wel pakt de app de nieuwe wifi gegevens, vervolgens laat je de app zoeken en dan wordt de camera dus niet gevonden.

Het betreft 2 camera's, dus dan zou je denken dat het wel ligt aan modem oid. Op google heb ik het eea gelezen en het is belangrijk dat de camera gereset wordt. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer gedaan.

Ik heb via de chat contact gehad met een webwinkel van ip-camera's en die geven aan dat de Connectbox een moeilijk benaderbaar apparaat is en dit euvel zich vaker voor doet. Helaas komen ze niet met een oplossing (behalve een router ertussen zetten). De connectbox zoekt in een bepaalde range naar IP-adressen en blijkbaar zit die van de camera niet in de range. Ik ga er iig van uit dat de connectbox wel wat doet bij het zoeken, aangezien je ook de wifi gegevens ingeeft. De camera is niet benaderbaar dmv een netwerkkabel oid. Ik ben het met je eens dat het niet met de wifi van Ziggo te maken zou moeten hebben, maar blijkbaar moet ik wel wat bij de instellingen aanpassen, maar wat.. ?

Nu zijn het niet de duurste camera's, dus evt een andere aanschaffen kan ook, maar als die hetzelfde probleem hebben, is dit niet zinvol.

Excuses dat ik je lastig val met dit vervelende probleempje 😞
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
PGK80 wrote:
Goedemorgen,

Het is inderdaad zo dat de app op de mobiel de camera's niet vindt. Wel pakt de app de nieuwe wifi gegevens, vervolgens laat je de app zoeken en dan wordt de camera dus niet gevonden.

Het betreft 2 camera's, dus dan zou je denken dat het wel ligt aan modem oid. Op google heb ik het eea gelezen en het is belangrijk dat de camera gereset wordt. Dat heb ik inmiddels al een aantal keer gedaan.

Ik heb via de chat contact gehad met een webwinkel van ip-camera's en die geven aan dat de Connectbox een moeilijk benaderbaar apparaat is en dit euvel zich vaker voor doet. Helaas komen ze niet met een oplossing (behalve een router ertussen zetten). De connectbox zoekt in een bepaalde range naar IP-adressen en blijkbaar zit die van de camera niet in de range. Ik ga er iig van uit dat de connectbox wel wat doet bij het zoeken, aangezien je ook de wifi gegevens ingeeft. De camera is niet benaderbaar dmv een netwerkkabel oid. Ik ben het met je eens dat het niet met de wifi van Ziggo te maken zou moeten hebben, maar blijkbaar moet ik wel wat bij de instellingen aanpassen, maar wat.. ?

Nu zijn het niet de duurste camera's, dus evt een andere aanschaffen kan ook, maar als die hetzelfde probleem hebben, is dit niet zinvol.

Excuses dat ik je lastig val met dit vervelende probleempje 😞


Handelaren verwijzen graag naar derden als zij geen oplossing weten. Ervaring hier opgedaan in dit forum leert, dat die handige apps "iets" in de software hebben (om veiligheidsreden misschien???) waarin de app leert welke camera's er bekeken mogen worden. Wijzigingen in het thuisnetwerk zoals een ander subnet (wat hier speelt) maakt dan dat de camera's als "niet eigen" worden aangemerkt.

Je kan proberen of de software / app een mogelijk heeft om een camera af te melden / te vergeten, om deze dan daarna aan te melden alsof het een nieuw camera betreft. Is die mogelijkheid er niet, dan maar eerst de hele app de-installeren, om daarna alles weer opnieuw op te zetten.

Iets erger wordt het als er ook nog een server van de fabrikant (met een account) in het geheel meespeelt, om het bekijken van beelden, op afstand (buiten het thuisnetwerk) mogelijk te maken. Hier is dan sprake van een soort "driehoeksverhouding". Ook op die remote plek is dan op een of andere manier vastgelegd welke camera's bij welke gebruiker horen en in welk netwerk die behoren te zitten. Ook in zo'n geval zou ik adviseren om eerst aldaar te proberen de "oude" camera af te melden en dan enz., enz..

***EDIT***
Lukt het dan nog steeds niet, dan de camera's een resetten naar fabrieksinstellen, om daarna het bovenstaande circus weer uit te voeren. Je doet dan net als of de camera's nieuw uit de doos komen. (eerst reset + de-installeren software).
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen Denny,

Dank voor het meedenken.

Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd, helaas 😞
Het vreemde is dat ik de camera nog wel kan raadplegen op het moment ik het elders (computerwinkel) installeer. Daar is ook sprake van een heel ander netwerk.

Ik zit nu ook te twijfelen of een andere router het probleem verhelpt. Verbinding via een TP link via het stroomnet (met een andere Wifi) lost het probleem ook niet op. Of is dit niet een soort 2e router?
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat ik inmiddels geprobeerd heb:
- Camera meerdere keren gereset
- Connectbox hard reset
- App van de camera opnieuw geïnstalleerd
- Elders (met succes) geprobeerd
- Via TP link (via stroomnet) andere wifi gegevens ingegeven
- 5ghz freq uitgeschakeld
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Heeft het ms te maken met ipv4 ipv 6
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
dat zou idd kunnen, maar ik zit nu te kijken in de instellingen van de modem. Waar en wat zou ik moeten wijzigen? Excuses, het is voor mij nieuw 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Even bellen met de klantenservice van Ziggo. Die kunnen hem dan omzetten van 6 naar 4. Controleer dit eerst via http://ipv6-test.com

Volgens mij kan het ook intern in de router, maar weet niet hoe. Daarom bellen gaat wat makkelijker. Kan een idee zijn dat het daar aan ligt.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi PGK80, welkom op onze Community. Ik laat mijn brein hier ook even over kraken, hopelijk kunnen we dit snel oplossen.

Had je de tips en handleidingen op de website van de fabrikant al gevonden en uitgeprobeerd? Ik weet niet precies welk type cam je hebt, dus ik heb gegokt op de enige Wireless IP camera op de productpagina: de i21ad.

Daarvan vind je hier de support pagina.

Met name de installatie zonder ethernet kabel en de wat te doen als je telefoon geen verbinding krijgt met de camera items zijn wellicht interessant.

Hierin geven ze zelf bijvoorbeeld ook al aan dat speciale tekens (zoals @#%) in de netwerknaam of in het wachtwoord problemen kunnen geven.

De connectbox zoekt in een bepaalde range naar IP-adressen en blijkbaar zit die van de camera niet in de range.
Dit lijkt me sterk, aangezien de Cisco modems standaard dezelfde DHCP range gebruiken. Maar als je dat in de Cisco hebt aangepast zou dit ook nog een oorzaak kunnen zijn.

Verder heeft jouw modem geen IPv6 profiel, dus IPv4 only.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Beeblebrox wrote:
Hoi,

Heeft het ms te maken met ipv4 ipv 6


Nee ik heb ook smart IP Wifi cams en die draaien goed op IPv4 :wink:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Kan je de camera's op een UTP kabel aansluiten, dan kan je het IP benaderen en zo de wifi instellen.

Je kan ook via je Connect Box de IP opzoeken van de Camera's en dan die benaderen, copy/paste in ander tabblad, en via de admin/admin menu instellen.

IPv4 is opzich beste oplossing en zo laten, een connect box omzetten naar IPv6 kan problemen opleveren met aparatuur, spreek uit ervaring, heeft mij nieuwe Connect Box gekost.

Mocht niet lukken dan horen we het graag
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste allemaal,

Bedankt voor het meedenken. Helaas heb ik de camera's nog niet online gekregen. Ik zal even beknopt aangeven wat de situatie is:
- Het wifi netwerk heb ik opgedeeld in 2.4 en 5.0. In de naam en wachtwoord zitten geen rare tekens (alleen (hoofd)letters en cijfers).
- Mark Ziggo Het betreft idd deze camera. Ik heb de FAQ's en handleiding doorgelezen. Net Cam geïnstalleerd - zelfde negatief resultaat, camera gereset. Wat ik iedere keer in het achterhoofd heb, is dat de camera elders wel werkt. Daarnaast heb ik er 2 en de 2e helaas ook niet werkend 😞
- xGarfieldx-Dave De camera's zijn helaas niet benaderbaar met een netwerkkabel. Daarnaast krijg ik bij "verbonden apparaat" de camera niet zichtbaar. Alleen mijn telefoon en mac. Schort er hier wellicht al iets aan?
- Bij het zoeken naar de camera heb ik de connectbox een zetje gegeven door op het knopje van zoeken te drukken.

Ik word er een beetje moedeloos van onderhand. Helaas kan ik niet de oude modem terugkrijgen. Nogmaals dank voor het meedenken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
PGK80 wrote:
Beste allemaal,

Bedankt voor het meedenken. Helaas heb ik de camera's nog niet online gekregen. Ik zal even beknopt aangeven wat de situatie is:
- Het wifi netwerk heb ik opgedeeld in 2.4 en 5.0. In de naam en wachtwoord zitten geen rare tekens (alleen (hoofd)letters en cijfers).
- Mark Ziggo Het betreft idd deze camera. Ik heb de FAQ's en handleiding doorgelezen. Net Cam geïnstalleerd - zelfde negatief resultaat, camera gereset. Wat ik iedere keer in het achterhoofd heb, is dat de camera elders wel werkt. Daarnaast heb ik er 2 en de 2e helaas ook niet werkend 😞
- xGarfieldx-Dave De camera's zijn helaas niet benaderbaar met een netwerkkabel. Daarnaast krijg ik bij "verbonden apparaat" de camera niet zichtbaar. Alleen mijn telefoon en mac. Schort er hier wellicht al iets aan?
- Bij het zoeken naar de camera heb ik de connectbox een zetje gegeven door op het knopje van zoeken te drukken.

Ik word er een beetje moedeloos van onderhand. Helaas kan ik niet de oude modem terugkrijgen. Nogmaals dank voor het meedenken.


Heb je oude modem al terug gestuurd, enige wat ik je kan proberen, vaak in kringloop winkels zie Cisco's modems liggen, is een optie, maar het behoort te werken en we gaan net zo lang mee denken met je. Misschien ook de distributeur even mailen als een Support issue, heb ik met me IP camera ook gedaan, die hebben ook nog wel tips en truc's of nieuwe software voor de camera's online staan
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo xGarfieldx-Dave,
Modems uit outletwinkels gaan nooit door Ziggo geactiveerd worden.
Deze hadden eigenlijk ook retour gemoeten, dus als je zo'n modem koopt doe je strikt genomen aan heling.
Niet doen dus.
PGK80
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
xGarfieldx-Dave
Modem is inderdaad al retour gegaan en niet meer te ruilen (dom van mij). Ons wifi-signaal was ronduit slecht, dus gebeld met Ziggo. Er werd geconstateerd dat ik een oude modem had en deze kosteloos omgeruild kon worden. Het is niet bij me opgekomen dat dit problemen met de camera zou geven. Overigens is het signaal niet veel beter, maar dat is een ander probleem.

Ook al even contact gehad met webwinkel van IP camera's. Deze kunnen mij niet verder helpen en gaven aan dat de connectbox een dichtgetimmerd, moeilijk benaderbaar apparaat is. Op dit moment is er geen glasvezel in onze wijk, maar zodra dit aangelegd is, is de overstap snel geregeld.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
N.N. wrote:
Hallo xGarfieldx-Dave,
Modems uit outletwinkels gaan nooit door Ziggo geactiveerd worden.
Deze hadden eigenlijk ook retour gemoeten, dus als je zo'n modem koopt doe je strikt genomen aan heling.
Niet doen dus.


Dank je dat wist ik niet, maar zal morgen onze kringloop ook even het doorgeven. Was ook nooit me intentie, dit wist ik echt niet, meestal worden oude modems niet meer ingenomen. Daarom dacht ik zo als het zei.

PGK80 niet doen en kopen, mijn fout ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic