1
Vraag
2
Reageer en help mee
PGK80

Stamgast
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IP camera op Connectbox

Ook ik ben overgestapt naar de Connectbox. De Cisco is de deur uit. Nu hebben wij 2 IP camera's voor de kinderkamers, maar sinds de overstap naar de Connectbox krijg ik deze niet aan de praat. Dit probleem is eerder besproken, maar de oplossing (voor mij) staat er niet bij.

De camera's heb ik een hard reset gegeven en verwijderd uit de app (Sannce cam). Via de wifi van je telefoon zou je de camera's moeten vinden, maar dat is bij mij niet het geval. Hij vindt ze simpelweg niet. Bij de vorige topic wordt gesproken over Port forwarding, maar aangezien het via de wifi al niet werkt, zou dit het probleem niet moeten zijn. Zelf heb ik het idee er iets met de IP-adressen niet klopt. De camera pakt alleen 2.4ghz, maar de box heeft zowel 2.4 als 5ghz, dus dat kan het niet zijn.

Helpt een extra router en de Connect box omzetten naar bridge wellicht, zodat de camera op de router in logt?
72 Reacties 72
Fruitcake

Stamgast
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit moest ik even aan mijn partner vragen 🙂
Het gaat om:
homedrive.ziggo.nl

Port forwarding was nagekeken. In de modem zelf waren niet alle opties beschikbaar om te wijzigen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes

Sorry. Voor een ftp-Client heb je geen Port Forward nodig.
Dat dit niet zou werken tgv de ConnectBox is daarom een sterk verhaal.
Niks is onmogelijk hoor. Testen kan niet meer.
Gr Han
Fruitcake

Stamgast
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hanh wrote:

Dat dit niet zou werken tgv de ConnectBox is daarom een sterk verhaal.
Niks is onmogelijk hoor. Testen kan niet meer.
Gr Han


Oké.
Alles werkt -> connectbox ertussen -> problemen.
Connectbox ertussenuit -> alles werkt à la seconde weer.
Ik zou het fijn vinden als je dat van me zou aannemen. Ik wil het best aantonen door, met medewerking van ziggo, de connectbox er nog eens tussen te zetten maar dan daarna gelijk weer terug.

Dit hele gebeuren heeft ons zoveel tijd gekost en irritatie gegeven dat ik het momenteel niet kan waarderen als het wordt afgedaan als ‘sterk verhaal’.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes

Wacht ff.
Het is een sterk verhaal.
Dat sterke verhaal zou kunnen bewijzen dat je een
een ziek exemplaar van de ConnectBox kreeg.
Omruilen zou dan gewenst zijn geweest.

Je hebt je aangesloten bij dit topic omdat er een probleem
zou zijn met een Ip camera waar een ander ook last van heeft.
Tenslotte meld je ook nog andere problemen.
Dat viel me op en daarom reageerde ik.
Het zou hebben kunnen schelen als je dat meteen had gedaan.
Het was nu ten onrechte een 'me too' verhaal. Dat werkt verwarrend.
Er was meer aan de hand.

Gr Han
Fruitcake

Stamgast
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tja, gaandeweg openbaarden zich steeds meer problemen. Dan loopt het zo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes

Zeker. Het is soms ook erg lastig allemaal.

Wat ga je nu doen?
Er was een reden om het oude kastje te vervangen.

Gr Han
Fruitcake

Stamgast
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het werd aangevraagd door een monteur ivm storing op de oude. Als dat nu weer gebeurt, nemen we het maar even voor lief.

We wachten totdat hier verschijnt dat het probleem met de camera’s verholpen is en proberen het dan weer.
Speedyhoef

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb 3 dezelfde camera's. Deden het prima met het Cisco modem. Sinds 2 weken nu een nieuw modem van Ziggo gehad en de camera's werken ook niet meer. Alleen bij het Cisco modem werkte de Toon van Eneco heel slecht. Was constant uit de lucht. Met het nieuwe modem werkt de Toon prima, alleen, zoals gezegd, doen de camera's het niet meer.
Speedyhoef

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft iemand misschien een camera die WEL werkt met het witte Ziggo modem? Moet wel de pan-tilt functie hebben. Ik gebruik de camera's in een volière. Kan kijken of de vogels het goed doen. Ook als ik elders in Nederland ben. Ik vind het heel jammer dat de camera's het niet meer doen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 657Oplossingen
  • 2122Likes

Hi Speedyhoef, welke camera's heb je precies (merk + type)?
Hoe maken zij verbinding met jouw nieuwe wifi netwerk?
Welke stappen moet je daarvoor doorlopen om de verbinding met het nieuwe wifi netwerk tot stand te brengen?

Er schiet mij nog een tip te binnen uit een ander topic, hier bleek de Ziggo Mediabox XL (voorheen Horizon) roet in het eten te gooien. Zorg ervoor dat de wifi daarvan uitgeschakeld is en dat deze niet in het thuisnetwerk is opgenomen.
Speedyhoef

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds we de Mediabox XL hebben werkt de Toon van Eneco perfect. Met het Cisco modem bijna nooit. Dat is dus heel fijn. Dat m’n camera’s het niet meer doen is natuurlijk heel vervelend.
Speedyhoef

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar met het Cisco modem gebruikte ik ook al een versterker om beeld van de camera’s te krijgen. Aanstaande zaterdag komt een ICT specialist me helpen om via deze router toch weer beeld te krijgen. Ik heb hier totaal geen verstand van.
Speedyhoef

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een camera van het merk Foscam, die ik (ter vervanging) kocht bij de Mediamarkt maakt heel snel contact met de Horizon box. Maar ik heb de camera gekocht om in mijn overdekte tuinvoliere te hangen. Deze Foscam krijgt z’n signaal niet door het gaas verstuurd. Daar had de Sannce totaal geen probleem mee. Ik heb geprobeerd om de router verbinding te laten maken met de Horizon box. Dat lukte, maar de router is nu in het wifi lijstje te zien als onbeveiligd netwerk. Dan gaat bij mij het licht uit. Dus wacht tot aanstaande zaterdag de expert het verder onderzoekt. Een ICT kundige neef.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic