1
Vraag
2
Reageer en help mee
GO587Nowhere

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IP-camera alleen intern te benaderen via wifi-netwerk met nieuw modem

Vorige modem (2jr gehad) had flink haperingen en na diverse keren bellen éindelijk 1 mannetje die wel snapte wat er aan Ziggo kant moest gebeuren. 

Nu na bijna 3 maanden zeer slecht internet bekabeld of wifi maakte niet uit (los issue dus van camera) of ik dan maar voor een nieuw modem wilde gaan. Nee eigenlijk niet. Maar die wordt als enige 'vergoeding' naar binnen geduwd. De tering als ik dit had geweten no way! Gekte dit. Absurd!

Gelijk geen camera meer via MOBIEL. Oud modem nog geprobeerd, helaas. Mee non actief? Of van de wap door?

Vervolgens volledige update weer gedaan van camera via laptop. Niks. Later maar fabrieksinstellingen op camera gegooid. Zeker weten dat alles eraf is. Ook nog wifi ww aangepast zodat modem niet camera kan claimen. Camera heeft altijd aangesloten gezeten via ethernet op modem. Ook nu. (Ja ook zonder kabel alles wel gedaan) no difference.

En betreft IP adressen valt niet aan te passen op modem.Halve middag alweer mee bezig geweest samen met beetje hulp van makers camera.

Kwestie van poorten zoeken. Maar dat staat dus gelijk. Camera instellingen en modem instellingen exact hetzelfde. Iets gaan blokkeren aan internet toegang op modem lijkt me niet de oplossing.

Alles in camera staat open. Enabled. Tig dingen IP MAC poort trigger etc en andere instellingen nu geprobeerd. Zelfs het IP van mobiel op modem (omdat modem die dus kent en alleen die accepteert) ingesteld en dan kent t modem die ineens niet. Vandaar eerdere bericht kunt geen modem & (origineel apparaat) IP instellen. 

De app al 3x verwijderd. Camera nog eens extra reset gedaan Na fabrieksinstellingen. Want na fabrieksinstellingen helemaal geen camera meer.

Hell dit. Krankzinnig dat dit zo moet. Blijf doorploeteren, maar simpel gezegd. De nieuwe modems van ziggo houden je camera HOSTAGE op je wifi-netwerk.

 

Daarvoor met vorige modem het issue dat nieuwe android telefoon constant eruit gedrukt werd. Als vriend met iPhone aankwam volle 585 ontvangst. Dus dat Ziggo aankwam met nieuwe modem want die oude kon wel es moeilijk doen met Apple... ik kon niet duidelijk genoeg zijn.en nog luisteren & lezen ze NIET. Zelfs foto's toegevoegd daarvan.

Ook geprobeerd met mobiel netwerk op Iphone van vriend app camera installeren en check of dat mobiel iets doet. Nope.

Alleen op de wifi. En again ik heb expres Wifi wachtwoord aangepast en Niet geïnstalleerd/ ingesteld op camera app!!!

 

Dus eer er iets terugkomt met heb je zus en zo gedaan.... probably yup.

Maar alles met foto's en volledig nog verder uittypen... ben zo al 5 maanden bezig met Ziggo. Nu dan net weeeeeeeer volgend issue.

Voor internet issues, heel veel ZiggoGo issues. App of internet. Serieus non-stop gedoe met ziggo. Insane.

Ziggo heeft dit gewoon te fixen en snel! Heb serieus boekwerk aan gedoe Ziggo.

Zoals Vodafone zei; hun moeten gewoon checken naar instellingen van het vorige modem. Ja en vooral LEZEN eer ze reactie sturen. Bah!!!

Die zijn echt vd zotte. Rommel morgen weer verder en wat er evt fout gaat aan modem is dan voor t risico van Ziggo. Veelal ook omdat ze niet reageren met dit issue. Niks. Hartstikke gek!

Te vermoeiend en kost echt zoveel uren uit je dag en nacht!. Misselijkmakend.

Als ik niet bij mijn beveiliging kan van t huishouden dan weet ik wel wie aansprakelijk gehouden wordt in dergelijk geval.....ziggo. 

13 Reacties 13
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedendag @GO587Nowhere

Wat een verhaal zeg! In het kader van veiligheid gaat voor alles kan ik mij heel goed voorstellen dat je graag jouw beveiligingscamera zowel intern als extern wilt benaderen. Er is hier op de Ziggo Community ontzettend veel kennis aanwezig, dus we kunnen je vast en zeker hiermee helpen. Ik vond nog een handig topic waarin veel tips worden gegeven. Deze vind je hier. Ik raad je aan om hier even naar te kijken, want misschien zit hier ook wel dé gouden tip voor jou tussen. Laat het ons vooral weten. Werkt dit niet? Geef dan aan welk merk en type beveiligingscamera je gebruikt, welk IP-adres jouw camera gebruikt en of je in je modem ook iets hebt ingesteld van portforwarding? Hoe meer specifieke informatie en details je ons kunt geven, hoe beter. Dan kunnen wij en andere users je veel beter voorzien van tips. Mogelijk dat @Be rt of @hanh dan ook nog goede tips voor je hebben! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Wat betreft Wifi verbindingen en stabiliteit heb ik wel wat tips.

Een wifi verbinding met verschillende apparaten wil nogal eens lastig zijn, omdat deze apparaten verschillende instellingen willen hebben in het wifipunt.

Wifi verbindingsproblemen met Android - mogelijke oplossingen.

Nog wat vragen, bovenop de vragen van Cecilia:

Kun je port forward wel instellen in je modem?

Zit er nog een router in je netwerk?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@GO587Nowhere 

Vervelend verhaal zo……..maar mogelijk heel stomme vraag van mij 😉 

Bij een nieuw modem krijg je ook een nieuw EXTERN ip adres en dat moet je wel in je app wijzigen om van buiten je woning de camera te kunnen benaderen.

Wat ook nog mogelijk is dat je een ander EXTERN ip adres hebt gekregen tussendoor , komt bijna nooit voor maar het kan wel, Ziggo bied een dynamisch ip adres aan.

In je uitgebreide verhaal heb ik niet gelezen dat je dit hebt gedaan vandaar mijn vraag.

🙂

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Goedendag @GO587Nowhere

Wat een verhaal zeg! In het kader van veiligheid gaat voor alles kan ik mij heel goed voorstellen dat je graag jouw beveiligingscamera zowel intern als extern wilt benaderen. Er is hier op de Ziggo Community ontzettend veel kennis aanwezig, dus we kunnen je vast en zeker hiermee helpen. Ik vond nog een handig topic waarin veel tips worden gegeven. Deze vind je hier. Ik raad je aan om hier even naar te kijken, want misschien zit hier ook wel dé gouden tip voor jou tussen. Laat het ons vooral weten. Werkt dit niet? Geef dan aan welk merk en type beveiligingscamera je gebruikt, welk IP-adres jouw camera gebruikt en of je in je modem ook iets hebt ingesteld van portforwarding? Hoe meer specifieke informatie en details je ons kunt geven, hoe beter. Dan kunnen wij en andere users je veel beter voorzien van tips. Mogelijk dat @Be rt of @hanh dan ook nog goede tips voor je hebben! 

OKe qua instellingen had ik niks gedaan, wel geprobeerd in poort meuk (ja kort het even af) maar alles terug gezet of verwijderd of modem pakte het niet. Komt zo een oplossing.

 

Zie trouwens dat ik volgens internet niet een nieuw type modem heb, maar 1 ouder van Compal. Was telefonisch gezegd dat ik nieuwer type zou krijgen. ??

Maar goed, ik zal zo even uitgebreid via mobiel reageren met screen shots. Ohja ook leuk; met OPLOSSING!! Ja en dan weer  zelf gedaan, zonder IT whoop whoop. Zal dan ook de anderen informeren gelijk kunnen ze het checken. 

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

Wat betreft Wifi verbindingen en stabiliteit heb ik wel wat tips.

Een wifi verbinding met verschillende apparaten wil nogal eens lastig zijn, omdat deze apparaten verschillende instellingen willen hebben in het wifipunt.

Wifi verbindingsproblemen met Android - mogelijke oplossingen.

Nog wat vragen, bovenop de vragen van Cecilia:

Kun je port forward wel instellen in je modem?

Zit er nog een router in je netwerk?

Nee geen router. ENkel connectbox Ziggo. Heb jaren gedaan met router en modem oude spul van UPC, ook ten tijde aanschaf camera aantal jaren terug. Nu alweer derde modem Ziggo. 

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd wrote:

@GO587Nowhere

Vervelend verhaal zo……..maar mogelijk heel stomme vraag van mij 😉 

Bij een nieuw modem krijg je ook een nieuw EXTERN ip adres en dat moet je wel in je app wijzigen om van buiten je woning de camera te kunnen benaderen.

Wat ook nog mogelijk is dat je een ander EXTERN ip adres hebt gekregen tussendoor , komt bijna nooit voor maar het kan wel, Ziggo bied een dynamisch ip adres aan.

In je uitgebreide verhaal heb ik niet gelezen dat je dit hebt gedaan vandaar mijn vraag.

🙂

Ik heb nog nooit in de App IP adressen moeten invoeren of instelling of zoeken. Heb Eminent en kan gewoon de barcode scannen als ik de app gedownload heb.

Komt geen IP aan te pas. Camera zit met kabel in modem, dus die connectie moet ten alle tijde stabiel zijn. Gaat om mobiel de camera te besturen. Kan in app mobiel, maar camera kijken is dan (Met deze modem) Offline. Enkel ONLINE via WIFI. Wifi dan dus op Mobiel.

En bij de vorige 2 modems ook nooit iets extra's hoeven doen. Puur nieuw modem aansluiten en alles werkt. Het is echt niks van science om internet/ splitters/ tv /apps / weet ik het te installeren. 

 

Dus modem issue. Dat is het enige wat nieuw is/of veranderd. Maar ik zal hieronder het antwoord en oplossing neerzetten en hopelijk dat iedereen dit kan nav screenshots.

Lijkt me wel. Bedankt en hopelijk is iedereen er mee geholpen dadelijk! Ga zo in mobiel verder daar heb ik screenshots. Grts

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

IP-Camera opnieuw installeren dan.

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:

IP-Camera opnieuw installeren dan.

Nee dat was al gedaan. Plus fabrieksinstellingen en een reset in camera direct. Maar ben bezig met screenshot en uitleg. Thanks

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok, dat helpt meestal als je niet in rare technische details terecht wilt komen over hoe het ook anders zou kunnen.

Studeer door. Het moet kunnen lukken toch? Hoor van je.

Heb ik een Ip-Camera? Nee. Is dat erg? Nee.

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

2e Topic gestart met Oplossing. Screenshot ed.

 

Hopelijk helpt het anderen en die even modem instellingen kunnen checken.

 

En @hanh  snap uw/je reactie niet helemaal. ? Bespeur vervelendheid/sarcasm ? Ik had zo een lap verhaal al getypt en goed nogmaals:

NA nieuw modem Ineens Geen Mobiel inlog mogelijkheid camera. Niet handig om dus niet je huis in de gaten te kunnen houden als je even weg bent.
Enige wat verandert was was het modem.

Ondanks dat Toch Camera opnieuw update laten lopen. Ondanks dat ook fabrieksinstellingen gedaan. Ondanks dat harde reset in camera.

Poorten alles gecheckt, maar als je screenshot bekijkt, staat hetzelfde. Apps verwijderen, opnieuw installeren. Nou goed dat staat hier boven allemaal...als Topic.

Instinct en logisch denken bleven me zeggen dat in het modem iets gedaan moest worden. Wat dus ook het geval was. Hoe frustrerend allemaal dan ook, ook voor degene die mee denken en reageren.
 

Nu ga ik de mensen van IT camera even inlichten en hopelijk zijn er een aantal mensen mee geholpen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja sorry er is geen sarcasme. Wel het volgende.


Waarom niet meteen een link naar het andere Topic met de oplossing?

DMZ-host is niet een echte oplossing als je 2 (of meer) camera's hebt!
Het moet anders kunnen. Toch?

 

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@hanh Ik heb geen 2 camera's dus weet niet wat DMZ dan aangeeft en of dat het dan ook nog eens uitmaakt of je dan camera's van zelfde of afwijkende merken hebt….(Ja dan denk ik ook gelijk al stappen door, wat als...)

Die check kan ik niet doen.

Wat volgens mij wel is als je met “NEST” camera's werkt dat het dan elkaar samen verbindt en dus technische gegevens deelt. En dan dus weer 1 adres. Maar dan heb je wel een tussenstation die de camera's draagt en dan is enkel dat IP van belang.
Kom je denk ik weer op het simpele antwoord uit omtrent wat ik heb gedaan. Inschakelen DMZ en IP aangeven.
(Hardop denken en typen tegelijk) 

Wat denk ik sowieso belangrijk was (qua veiligheid in je internet) is dat het het beste is dat DMZ INgeschakeld staat.

Heb ik elders op sites gelezen en daarom dat ik dat even probeerde, vervolgens mobiel camera app en het werkte weer.

Het poorten verhaal had ik vorige week geprobeerd en dus zonder resultaat.

 

Link lukte niet op mobiel. Net als tags toevoegen, extra foto's, maar dat lag aan grootte meen ik..? Dus eerst maar nieuw Topic met alle details. EN hier aangegeven oplossing te hebben. Be my guest. Zover was ik nog niet aan het snuffelen gegaan op community. Wou ook even eten na al dit gedoe en al het andere overige van admin/life.

 

GO587Nowhere
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic