Ik heb de Deco M4 geïnstalleerd en werk uitstekend op 1 punt na. Ik heb IP camera's en deze hebben geen contact met de Deco. Hoe kan ik deze toevoegen? Ik heb de netwerknaam hetzelfde gegeven als op de connectbox (uiteraard de wifi uitgezet). Op de laptop zie ik wel de adressen van de camera's.
Kan je ook via de laptop inloggen op de Deco M4?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo,
het is mogelijk om vanaf je laptop/desktop in te loggen op de Deco's. Dat kan m.b.v. https://tplinkdeco.net/ maar mijn Bitdefender blokkeert dat, daarom verbind ik via IP. Voer het IP nummer van de master Deco in de browser ( IP nummer Deco : start de app, More, Advanced, zie 'LAN IP' ).
in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!
M.b.t. de IP camera, probeert u dit eens :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
Hallo Pasi,
hartelijk dank voor de oplossing, de Deco stond niet in AP. Als draait weer als een tierelier.TOP
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
het is mogelijk om vanaf je laptop/desktop in te loggen op de Deco's. Dat kan m.b.v. https://tplinkdeco.net/ maar mijn Bitdefender blokkeert dat, daarom verbind ik via IP. Voer het IP nummer van de master Deco in de browser ( IP nummer Deco : start de app, More, Advanced, zie 'LAN IP' ).
in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!
M.b.t. de IP camera, probeert u dit eens :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
-Zet het apparaat aan
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
Hallo Pasi,
hartelijk dank voor de oplossing, de Deco stond niet in AP. Als draait weer als een tierelier.TOP
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.