1
Vraag
2
Reacties
TdeGraaf

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP adres wijzigt steeds

Beste Ziggo,

 

Zojuist was ik aan de telefoon met een medewerker van de klantenservice en die verwees mij naar dit forum.

Mijn IP adres wijzigt steeds (ongeveer één keer in de twee weken) waardoor werken vanuit huis lastig is. Ik moet steeds bij systeembeheer van mijn werkgever aankloppen om mijn IP adres te laten aanpassen, wat niet echt werkbaar is.

De medewerkster van de klantenservice zei dat ik iets met DDNS / portforwarding kan doen, maar dat ik dat via deze route moet aanvragen, bij deze!

Kunnen jullie me helpen?

Met vriendelijke groet!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @TdeGraaf, van harte welkom hier! 

 

Het wisselende IP-adres levert voor jou nogal een aantal problemen op in combinatie met het systeem van je werk. Goed dat je hier aan de bel hebt getrokken om dit aan te pakken. 

Ik heb nu gelijk IPv4 voor je toegevoegd, zodat je van dit probleem verlost bent ;-). 

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Binnen 24 uur zou het modem zichzelf opnieuw moeten opstarten, waarna het profiel is omgezet. Dit kun je nog controleren door opnieuw de site te openen die ik eerder had gelinkt.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit even voorleggen aan een Ziggo Medewerker, want IP adres mag niet zoveel wijzigen, die van mij draait bijna 4 jaar op dezelfde. Soms met een modem wissel kan er een wissel van IP adres plaats vinden.

 

Wat voor Ziggo Modem gebruik je:

En kan je eventueel dit voor ons aangeven, dan kunnen we een indicatie van je modem krijgen en aansluiting.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zeer waarschijnlijk Dual-Stack Lite (213.127.0.0/17), dit kan worden omgezet naar Full Dual-Stack of IPv4 Only.

TdeGraaf
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Dave, 

Bedankt voor uw reactie. Hoe kan ik zien wat voor modem ik heb? 

Ik heb een foto toegevoegd van het aansluitpunt.

Groetjes Tanita 

TdeGraaf
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Tobias,

Bedankt voor uw reactie. 

 

Hoe zou dit omgezet kunnen worden?

Groetjes Tanita 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De installatie is prima en up-to-date, behalve de stekker op de TV-kabel, die is zeer verouderd, niet afgeschermd en moet vervangen worden (voorbeeld). Je hebt een Arris SmartWifi modem.

 

Begint het externe IPv4-adres met 213.127?

TdeGraaf
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Tobias,

Bedankt voor uw reactie.

Mijn ip-adres begint inderdaad met 213.127.

Groetjes Tanita 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

In dat geval kan Dual-Stack Lite worden omgezet naar Full Dual-Stack, waarbij je een uniek IPv4-adres ontvangt dat slechts zeer zelden verandert (hier al bijna 3 jaar hetzelfde adres).

 

Zojuist heb ik de moderators ingelicht.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @TdeGraaf, van harte welkom hier! 

 

Het wisselende IP-adres levert voor jou nogal een aantal problemen op in combinatie met het systeem van je werk. Goed dat je hier aan de bel hebt getrokken om dit aan te pakken. 

Ik heb nu gelijk IPv4 voor je toegevoegd, zodat je van dit probleem verlost bent ;-). 

TdeGraaf
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije,

Super, dankjewel!

Ik hoef hier dus geen stappen meer voor te doen? Het is nu opgelost?

Groetjes Tanita 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Binnen 24 uur zou het modem zichzelf opnieuw moeten opstarten, waarna het profiel is omgezet. Dit kun je nog controleren door opnieuw de site te openen die ik eerder had gelinkt.

henk.markvoort

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier ook last van. Kan regelmatig mijn servers niet bereiken omdat mijn ip adres verandert. Vanmorgen kon ik mijn site niet bereiken. In het modem de firewall uitgeschakeld. Daarna kon ik mijn sites weer bereiken echter mijn server weer niet. Zeer vervelend.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@henk.markvoort Begint jouw WAN IPv4-adres ook met 213.127 (Dual-Stack Lite)? In dat geval kun je Full Dual-Stack aanvragen bij de klantenservice.

henk.markvoort

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voorlaatste was 217.103  nu 193.176

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Maak je gebruik van VPN? Het adres 217.103 is een Ziggo-adres (fUPC), maar 193.176 niet. Je maakt in ieder geval al gebruik van FDS, dus in dat opzicht is niets te veranderen.

henk.markvoort

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, inderdaad. Omdat ik mijn site niet kon bereiken, heb ik het via mijn vpn geprobeerd. Toen kon ik mijn site wel bereiken. Of dat probleem nu is opgelost moet ik nog even afwachten. 

henk.markvoort

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met bereikbaarheid van mijn sites blijft. Via vpn geen probleem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Heb je nog steeds problemen met het bereiken van servers of jouw site, of beide? Wat betreft de site is jouw IP-adres misschien op een blacklist terechtgekomen. Wat voor jouw foutmelding(en) zien je?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic