Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
b.molenaar
Level 1

IP adres wijzigt iedere 3 dagen

Hallo,

Af en toe moet ik mijn werkagenda vanaf mijn laptop thuis kunnen inzien. Ik werk in de zorg dus dit gaat via een extern bureaublad en je hebt toegang op basis van je ip adres wat bij dat bedrijf geregistreerd staat. Op hun site laten ze ook zien wat je ip adres op dat moment is en die verandert bij mij dus iedere 3-7 dagen. Dit is erg onhandig omdat ik daardoor niet meer bij mijn werkagenda kan.
Ik heb Ziggo hierover gebeld, maar zij geven aan dat ze gewoon 1 ip-adres uitgeven en dat de verandering dus niet vanuit ziggo tot stand komt. En dat ze dus niet verder kunnen helpen.


Heeft iemand anders hier ook last van/ervaring mee?
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

Indien meer info nodig is, hoor ik het graag!
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok
Level 17
b.molenaar Als het zovaak wijzigt heb je waarschijnlijk DS-lite op je modem. Je deelt dan een IPv4 adres met anderen, en dit kan nog al eens wijzigen. Dat had de helpdesk ook kunnen weten.

Toegang verlenen tot een extern bureaublad op basis van een geregistreerd IPv4 adres lijkt me eenbijzondere manier van werken. Beter werkt mem met een goed beveiligd VPN. Dat kun je eens bij je bedrijf neerleggen. IP adressen van werknemers kunnen gewoon af en toe wijzigen.

Mocht men toch vasthouden aan deze manier van werken, dan kun je eens in je modem kijken of DS_lite inderdaad actief is. Dan kun je de Ziggo helpdesk vragen om een IPv4 only profiel op je modem te laden. Dan zal je IP wel stabieler zijn, maar ook dan geen garantie dat het altijd zo blijft. Bovendien verlies je IPv6.

Bekijk in context

Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Bij Ziggo (niet zakelijk) krijg je geen vast ip adres.
In de praktijk wijzigt zich dat zelden.

Behalve als je ipv6 lite hebt gekregen op je modem.
Waarschijnlijk is het voor jou het gemakkelijkst om je modem op ipv4 only te laten zetten.

Let op. Ook dan heb je geen vast ip adres, maar dat blijft over het algemeen lang hetzelfde.
Of vraag bij de systeembeheerder op je werk naar een oplossing.
Wijziging van ip adressen is bij consumenten vrij normaal.
0 Kudos
efok
Level 17
b.molenaar Als het zovaak wijzigt heb je waarschijnlijk DS-lite op je modem. Je deelt dan een IPv4 adres met anderen, en dit kan nog al eens wijzigen. Dat had de helpdesk ook kunnen weten.

Toegang verlenen tot een extern bureaublad op basis van een geregistreerd IPv4 adres lijkt me eenbijzondere manier van werken. Beter werkt mem met een goed beveiligd VPN. Dat kun je eens bij je bedrijf neerleggen. IP adressen van werknemers kunnen gewoon af en toe wijzigen.

Mocht men toch vasthouden aan deze manier van werken, dan kun je eens in je modem kijken of DS_lite inderdaad actief is. Dan kun je de Ziggo helpdesk vragen om een IPv4 only profiel op je modem te laden. Dan zal je IP wel stabieler zijn, maar ook dan geen garantie dat het altijd zo blijft. Bovendien verlies je IPv6.
Ga naar reactie