1
Vraag
2
Reacties
Timvanheck

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IP adres wijzigen SmartWifi modem Sagemcom

IP adres DHCP range smartwifi aanpassen naar 192.168.1.1 lukt niet. 
Ik heb een nieuwe modem - Next mini - en wil deze in dezelfde range plaatsen als mijn domotica systeem met range 192.168.1...

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 892Posts
  • 106Oplossingen
  • 397Likes

Bij deze een verzoek ingediend! 🙂 @Timvanheck Ik laat je weten als het gelukt is. 

Bekijk in context

102 Reacties 102
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64944Posts
  • 4545Oplossingen
  • 17496Likes

De Next mini is een mediabox, geen modem / router.

 

Wat staat er onderop het modem?

Timvanheck
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ah ja, ik haal het door elkaar... De modem is de zwarte SmartWifi modem Sagemcom

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

In de standaardconfiguratie zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar als instelbare LAN-subnets.


Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan je verzoek doorzetten naar InHome Engineering, zij kunnen 192.168.1.0/24 vrijgeven.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 892Posts
  • 106Oplossingen
  • 397Likes

Hi @Timvanheck

Ik kan een verzoek indienen voor je maar dan heb ik wel gegevens van je nodig! Wil je je postcode en huisnummer onder je profiel noteren? 🙂 

Timvanheck
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank.

als het goed is staan mijn gegevens genoteerd

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 892Posts
  • 106Oplossingen
  • 397Likes

Bij deze een verzoek ingediend! 🙂 @Timvanheck Ik laat je weten als het gelukt is. 

Rene_74

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuwe modem opgehaald en wilde deze alvast even instellen naar het LAN adres van mij home domotica zodat ik niet alles meer hoef aan te passen.
Graag zou ik ook mijn LAN adres willen laten aanpassen naar 192.168.1.1 /24 (255.255.255.0)

Als het goed is dan wordt mijn modem maandag online gebracht en hoop dan zo snel mogelijk over te kunnen van T-mobile naar Ziggo vandaar de vraag of mijn LAN adres dus aangepast kan worden.

@Carlien Zie je kans dit ook voor mij aan te vragen?

 

Alvast super bedankt.

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

@Rene_74 Ik heb je verzoek zojuist doorgestuurd naar de moderators, een van hen komt naar verwachting morgen in het topic langs.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11531Posts
  • 874Oplossingen
  • 3860Likes

Goedemorgen @Rene_74 
We gaan het verzoek doorzetten en ik verwacht dat we maandag antwoord ontvangen! We komen er op terug :-).

Joenne

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb gisteren mijn nieuwe modem ontvangen. Mijn domotica zit op 1192.168.2.x 

Ik heb dus mijn oude connectbox maar weer aangesloten. Kan het hele 192.168.x.x subnet niet gewoon worden vrijgegeven. In de standaard is dit een private space netwerk wat volledig gebruikt mag worden, heel vreemd dat dit door Ziggo verder wordt beperkt.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

@Joenne Heb je het nieuwe modem aangesloten zonder coax? De activatie van het oude modem vervalt na twee weken of zodra het nieuwe modem voor het eerst online komt.

 

Ziggo overweegt inderdaad om het voor klanten weer mogelijk te maken om vrij een /24 binnen 192.168.0.0/16 in te stellen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16081Posts
  • 1258Oplossingen
  • 5370Likes

@Joenne  Dank voor je bericht! Ik kan een verzoek indienen aan mijn collega's van InHome Engineering zodat jij straks de gewenste subnetrange kunt gebruiken. Zie je kans om jouw postcode en huisnummer toe te voegen aan je profielgegevens? Dan kan ik jouw klantgegevens erbij pakken en dit voor jou in orde maken. Zorg er ook direct voor dat je het nieuwe modem in iedergeval hebt aangesloten zoals @tobiastheebe in z'n bericht ook aangeeft. 

Joenne

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan ik je ook een pb sturen?

Joenne

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In eerste instantie zonder Coax aangesloten om te testen, maar helaas kwam het modem niet goed op. Toen met tegenzin de coax erin om uit te vinden dat ik het subnet niet naar wens kan aanpassen. Daarna terug naar de connectbox. Zoals je zegt deze werkt niet meer. Daarna weer gewisseld naar de nieuwe. Dit het ook niet meer doet. In het proces van wisselen blijk ik de coax kern te hebben afgebroken 😞 Dus nu geen internet meer.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

@Joenne Je kunt op deze pagina je adresgegevens invullen, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Bedoel je de kern van de kabel? Welk type kabel gebruik je, IEC/F (groen/rood) of F/F (rood/rood)? Een nieuwe kabel kan kosteloos worden toegestuurd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16081Posts
  • 1258Oplossingen
  • 5370Likes

@Joenne  kan ik je ook een pb sturen?
Dat kan zeker. Maar je mag anders ook je postcode en huisnummer in je Community profiel zetten. Dit doe je door bovenin op je Community username (avatar) te klikken. Vervolgens klik je op "Mijn Instellingen" en dan navigeer je naar "Persoonlijke informatie". Daar kun je dan je postcode en huisnummer neerzetten. Deze info is alleen voor Moderators inzichtelijk. Zie onderstaande screenshot ter illustratie. 

Rene_74

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Serkan,

inmiddels is het gelukt om mijn modem online te krijgen, was nog iets niet goed geregeld in de wijkcentrale 😉

Kan je navragen of de IP aanpassing al is doorgevoerd?

 

Alvast bedankt.

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18220Posts
  • 1188Oplossingen
  • 8337Likes

@Rene_74 Je kunt dit zelf testen door de DHCP-scope aan te passen naar het gewenste subnet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16081Posts
  • 1258Oplossingen
  • 5370Likes

@Rene_74 We kunnen ervoor zorgen dat je de DHCP scope zelf kun aanpassen naar het gewenste subnet. Kun je doorgeven welk subnet je straks wenst te gebruiken? Dan dien ik hiervoor een verzoek in. Dit wordt dan binnen uiterlijk 48 uur verwerkt, waarna je zelf vervolgens het subnet kunt aanpassen in de geavanceerde router instellingen van de Ziggo Modem Router. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic