Timvanheck

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IP adres wijzigen SmartWifi modem Sagemcom

IP adres DHCP range smartwifi aanpassen naar 192.168.1.1 lukt niet. 
Ik heb een nieuwe modem - Next mini - en wil deze in dezelfde range plaatsen als mijn domotica systeem met range 192.168.1...

 

139 Reacties 139
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het nieuwe modem neemt de configuratie van het oude modem over via de boot file. Er zou hoe dan ook een internetverbinding moeten zijn, ongeacht de configuratie van de DHCP-server. Voor de zekerheid kun je het modem altijd terugzetten naar fabriekinstellingen door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden.

hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

De hele discussie hiervoor was dus voor niets! Het was niet bekend dat de instellingen van het vorige modem gewoon worden overgenomen bij een eerste start,toch?

Dit staat nergens in de installatie teksten die in de doos zitten.

Gewoon kabels omsteken en alles is gefixt.

Er word niet duidelijk of je nu elk willekeurig subnet kan instellen of dat dat alleen maar beperkt is tot 192,168,0.0, zoals bij mij na opstarten gewoon kon worden ingesteld. er zijn mensen die werken met 10.0.0.0. 

Je wil als firma toch niet elke keer speciale gevalletjes repareren als je dat gewoon mogelijk maakt om door de gebruiker in te stellen. 

Hopelijk werkt het voor alle soorten modems, dus allemaal dezelfde UI en de verschillen worden daarachter op het type apparaat afgestemd. Meer of minder features per type gewoon de-activeren per feature.

Het was dus uiteindelijk heel simpel, maar die instructie werd niet gegeven! 

Blijft ook heel vreemd dat je de instellingen niet kunt laden voordat je hem met internet verbind en dat van tevoren te kunnen controleren. En het is al helemaal niet mogelijk om diverse zaken met de hand in te stellen. Ik heb het niet getest maar, ik zag het wel gebeuren, werden gewoon de vorige instellingen botweg overschreven, zonder melding!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het overnemen van configuratie heeft alleen betrekking op het modem zelf. De instellingen van de eRouter (en DHCP-server) staan hiervan los.

hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

De DHCP instellingen werden wel degelijk overschreven! Wat eRouter is weet ik niet, maar ik vermoed niet anders!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De eRouter is de ingebouwde router van het modem. Bedoel je dat je de instellingen van de DHCP-server hebt aangepast toen het modem offline was en dat deze instellingen automatisch werden aangepast toen het modem voor het eerst online kwam? Welke instellingen veranderden toen? De eRouter kan ook door Ziggo worden aangestuurd/uitgelezen, maar dat verloopt op een andere manier (TR-069) dan het modem.

0romis

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kunnen  jullie voor mij 192.168.192.0 255.255.255.0 openzetten?

 

In snap alleen echt niet dat we zoveel moeite moeten doen voor zo'n simpele actie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@0romis Ik heb je verzoek zojuist doorgestuurd naar de moderators.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @0romis, welkom hier.

Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.192.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.

0romis

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net mijn modem gerest en ik kan nog steeds niet dit subnet gebruiken

pfp.meijers

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, 

Ik heb eenzelfde verzoek. Mijn range aanpassen naar 192.168.1.10 - 254
Ik heb veel devices in mijn LAN waarvan ik niet (makkelijk) IP adressen kan veranderen. 

Bvd, Patrick

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@0romis Ik heb jouw eerdere verzoek nogmaals doorgestuurd naar de moderators.

@pfp.meijers Jouw verzoek is ook doorgestuurd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@0romis Het kan kloppen dat jouw verzoek nog niet is verwerkt. Ik heb het vrijdag ingediend en hier staat dus in het algemeen 2 werkdagen voor. In het weekend wordt dit dus niet opgepakt. Wél heb ik voor de zekerheid jouw verzoek tegelijkertijd opnieuw verstuurd i.c.m het verzoek van @pfp.meijers 

@pfp.meijers Bij deze is het verzoek ingediend!

In het algemeen is dit verzoek binnen 2 werkdagen verwerkt. Je kan dit zelf controleren in de SmartWifi App/web onder geavanceerde instellingen -> DHPC.
 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@0romis Toevalig kreeg ik zojuist nog een update op mijn verzoek van afgelopen vrijdag. Het is bij jou verwerkt. Na een herstart van je modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren.

pfp.meijers

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Moet ik hier eerst de router voor resetten om uit te proberen of de 192.168.1.xx range werkt in DHCP?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@pfp.meijers Als je met een reset het terugzetten van fabrieksinstellingen bedoelt, dat is niet nodig. Herstarten van het modem via de webinterface moet voldoende zijn.

pfp.meijers

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke. Ik bedoelde inderdaad SW restart. Dus dat moet ik wel doen voordat ik probeer de DHCP settings om te zetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik weet niet zeker of dit een vereiste of een voorzorgsmaatregel is. Je kunt het eerst proberen zonder herstart.

winko

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou ook graag mijn IP adres DHCP range smartwifi aanpassen naar 192.168.1.x

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@winko Ik heb je verzoek zojuist doorgestuurd naar moderators.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @winko 

Ik heb je verzoek zojuist ingediend bij mijn collega's. Zij pakken dit binnen 2 werkdagen op. Je ontvangt geen terugkoppeling. Mocht je na 2 werkdagen nog geen resultaat merken, voer dan een herstart uit op je modem. 

Uitgelicht topic