Dima1
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP adres veranderen.

Hallo, Paar dagen geleden heb ik op een social media platform genaamd Discord, op een link geclickt, En degene die mij dat had gestuurd heeft nu blijkbaar mijn externe ip adress. Ik had alles meteen verwijderd maar ik kon niet mijn ip veranderen. Soms valt mijn wifi uit en ik denk dat dit komt omdat die gene mijn wifi eruit gooit (of iets in die zin). Weet iemand hoe ik mijn ip adress kan veranderen?
Bedankt alvast!

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok
Expert
Expert
  • 3118Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1011Likes

Dat is heel irritant.  Maar er is vrij weinig aan te doen, helaas. Wat je nog kan doen is een eigen router nemen, en het modem in bridge plaatsen, dan krijg je zeker een ander IP-adres. En niet meer op vage linkjes klikken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb
Expert
Expert
  • 9153Reacties
  • 1654Oplossingen
  • 2711Likes

Ziggo veranderd je ip adres niet op verzoek.

Je  externe ip adress is bekend bij alle sites die je bezoekt. Dit is een internet principe.

Dat kan niet de reden zijn dat je wifi uitvalt.

efok
Expert
Expert
  • 3118Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1011Likes

Misschien wordt je nu geddossed door je discord maatje? Dan zou je hele verbinding uit moeten valllen, niet alleen je WiFi.

Dima1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja ik was het woord kwijt, klopt ik word geddosed. Alles valt uit hele internet in 't huis.

efok
Expert
Expert
  • 3118Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1011Likes

Dat is heel irritant.  Maar er is vrij weinig aan te doen, helaas. Wat je nog kan doen is een eigen router nemen, en het modem in bridge plaatsen, dan krijg je zeker een ander IP-adres. En niet meer op vage linkjes klikken.

Bekijk in context

Dima1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt alleen na een dag veranderd het weer terug naar mijn oude ip.

Dima1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

maar dus als ik een nieuwe router koop veranderd het dan ook?

Uitgelicht topic