Sinds eind vorig jaar (december), heb ik rare gedragingen waar ik eindelijk het onderliggende probleem van gevonden heb, nu de oplossing nog...
Ik had in december mijn wachtwoord van mijn werk gewijzigd en dacht dat daarna de ellende begon. Op mijn werk laptop maar ook op mijn telefoon, alle Microsoft apps begonnen continue om mijn gebruikersnaam en wachtwoord te vragen met MFA. Soms wel om het half uur. Echt gruwelijk irritant.
Vorige week kwam ik erachter dat het ietsje anders in elkaar zit.
Maandag de hele dag bij een klant gewerkt, niks aan de hand. Dinsdag en woensdag op de zaak, niks aan de hand. Donderdag thuis gewerkt en ja hoor, daar begon de ellende. Continue weer opnieuw inloggen op de Microsoft omgeving van mijn werk. Zowel op mijn laptop als op mijn telefoon.
Ik heb support van mijn werk gebeld en die hebben naar mijn account gekeken. Wat blijkt, als ik vanuit huis inlog, ziet de Microsoft omgeving dat alsof ik uit Londen kom.... Omdat Microsoft dat niet vertrouwd (hoe kan ik ineens in Londen zijn) moet ik continue opnieuw inloggen. Als ik naar whatsmyip.com ga dan zie ik wel gewoon dat mijn IP adres uit Nederland komt en van Vodafone/Ziggo is.
Om bovenstaande kracht bij te zetten: Het toeval wilde dat ik ergens vorige week ook een F1 TV Pro abbo af wilde sluiten. Toen ik dat wilde doen, kreeg ik de melding dat dit abonnement niet beschikbaar was in mijn regio. Ik werd doorgestuurd.... naar het Verenigd Koninkrijk.... Ik heb toen via de Chat dit voorgelegd aan F1 TV en konden het ook niet verklaren, anders dat er bij hun in de registratie wel wat problemen waren. Ik heb op mijn telefoon verbinding gemaakt met 4G en jawel, ik kon het abonnement bestellen.
Voor deze issues heb ik afgelopen vrijdag de helpdesk van Ziggo gebeld. Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken maar laten we het er even op houden dat ze me niet verder konden helpen.
Hoe kan ik nu de juiste mensen van Ziggo te pakken krijgen om naar dit probleem te kijken? Blijkbaar wordt de IP reeks waar ik in zit, gezien als deze van Londen komt en dat is hoogstens irritant. Tot nu toen heb ik nog geen problemen ondervonden met Netflix, Disney of andere streamingdiensten maar ik sluit niet uit dat deze hierdoor ook rare gedragingen kunnen gaan geven.
Van het weekend met mijn zwager over gehad. Hij heeft ook Ziggo en woont in dezelfde stad. Ook bij hem gingen ineens belletjes rinkelen dat hij thuis problemen heeft met zijn werkomgeving e.d. Ook bij hem zal dit dus spelen.