Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
mijn computer denkt dat ik in Frankrijk ben terwijl ik gewoon thuis zit in noord holland.
al diverse gespreken met Ziggo gevoerd en tests gedaan, harde reset.
volgens Ziggo zat het IP adres wat ik had in Saoudie arabie
1 keer is het goed gegaan echter 5 minuten later was ik weer in Frankrijk.
op zich werkt het internet goed, maar als ik wat wil zoeken dan krijg ik antwoord in het frans ook alle reclame zooi is in het frans.
op advies van Ziggo zet ik het probleem hier neer, het enigste alternatief wat ik nog kan bedenken is modem omruilen maar dan moet er een monteur komen.
groeten Ed
Dat klinkt alsof je een VPN-service gebruikt, modem vervangen is dan niet de oplossing.
Zie je hetzelfde op een ander apparaat in het thuisnetwerk, zoals een smartphone of tablet? Gebruik je naast het modem nog een eigen router?
Heb je niet ooit een VPN of proxy geïnstalleerd?
Als je bij https://whatsmyip.com/ kijkt, wat voor IP adres zie je dan? Je hoeft alleen de eerste 2 octetten te geven.
Ga eens op zoek in je browser instellingen en kijk of je browser add-ons kan uitschakelen. Als die uit geschakeld zijn heb je er dan ook nog last van. Zo’n add-on kan een VPN tunnel zijn.
Soms worden browser add-ons geïnstalleerd gelijktijdig met de installatie van programma’s en virus scanners. Deze leiden vaak ook de zoekpagina om via hun servers om jouw surf en zoek gedrag te kunnen oogsten.
nee gebruik geen VPN, zit ook geen router tussen, zowel mijn telefoon als tablet hebben ook last van franse taal
na een harde reset van het modem gaat het soms even goed dan ben ik digitaal in nederland om na bv 5 minuten weer te verhuizen
(2001:1c04:4e01:2e00:6c35:e622:2a84:7fa) dit zie ik als ik de link aanklik, als ik de ziggo test doe krijg ik (84.27.93.112 )met locatie DenBosch deze morgen.
onderin de google balk staat nu dit
Frankrijk
dank voor je reactie, ik heb geprobeerd te kijken bij de instellingen maar geen idee waar ik het zoeken moet.
De IP-adressen die je noemt zijn beide normale Ziggo-adressen. Het IPv6-adres verandert, afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt en het tijdstip, maar blijft in principe wel afkomstig uit dezelfde prefix (reeks). Het IPv4-adres blijft in principe altijd hetzelfde. Een reset van het modem zorgt daarin niet voor verschil.
Je zou moeten kijken welke IP-adressen worden vermeld op een moment dat je het genoemde probleem ervaart.
De onderstaande web pagina geeft Den Bosch en Amsterdam als lokatie en Vodafone Libertel als eigenaar. Dus beide Nederland.
https://www.ip-adres.nl/ip/84-27-93-112 -> Den Bosch
https://www.ip-adres.nl/ip/2001-1c04-4e01-2e00-6c35-e622-2a84-7fa -> Amsterdam
Je IP adres heb je voor langere tijd, die kan onmogelijk na 5 minuten verhuizen naar Frankrijk. Het probleem kan niet in je modem zitten.
Bijzonder dat ander apparaten ook op franse taal reageren. Maak je gebruik van een security suite (zelfde virusscanner op al je apparaten).
Hoe je instellingen voor addons kan doen voor browsers kan je vinden op onderstaande pagina’s:
Edge:
Chrome:
https://support.google.com/chrome_webstore/answer/2664769?hl=nl
FireFox:
https://support.mozilla.org/nl/kb/add-ons-uitschakelen-of-verwijderen
Log je in op je browsers om gegevens en geschiedenis te delen/synchroniseren, dat kan verklaren dat al je apparaten franse content laten zien.
Ik zit geregeld in Duitsland terwijl mik fysiek op de Veluwe ben
@Pasi Die website is ook van het padje af, dan woon ik heel ergens anders dan in de werkelijkheid.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...