Beste leden. Graag advies. In de ziggo connect maak ik een aantal IP-adres reserveringen. De lijst met gereserveerde IP-adressen telt dan zo'n 20 MAC-adressen met een IP-adres. Dan een backup gemaakt onder Beheer>>Opnieuw opstarten>>Instellingen backup button Backup. So far, so good. Dan gaat de modem een keer spanningsloos en later opgestart. Weg alle instellingen. Logisch. Daar denk ik de backup voor te hebben.
Beheer>>Opnieuw opstarten>>Backup terugzetten>>Selecteer bestand button Selecteer bestand en daarna Bestand terugzetten. Et Voila!! Modem start opnieuw op en......geen IP-adres reserveringen meer.
Dan nu de vraag aan experts: Waarvoor dient het Backup-bestand en wat zet ik er eigenlijk mee terug.
Dank voor jullie aandacht,
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De DHCP-reserveringen horen niet verdwijnen bij een herstart. Heb je wel de wijzigingen in de modem/router wel eerst opgeslagen? (met save of zie iets. Meestal iets verder naar beneden scrollen. Dit afhankelijk van type.)
Als een modem zijn instellingen verliest bij spanningsloos maken dan is die defect.
De backup kan handig zijn in dit soort situaties totdat het modem is vervangen door een goed werkend exemplaar. Tevens kan de backup handing zijn bij het uitproberen van instellingen en dat je dan eventueel bij foutieve of ongewenste instellingen terug kan naar een goed werkende configuratie.
Klopt hoor Denny. Na het invullen volgt een button Voeg reservering toe en dan nog een button Instellingen opslaan. Beiden voer ik uit. En dan blijven de reserveringen bestaan. Tot er een Uit/Aan actie geweest is. Dan is alles weg. Thks, H.
Thks Karel. Defect heb ik ook aan gedacht maar dan blijft het evengoed vreemd dat bij een backup terugplaatsen de reserveringen niet terugkomen. Wat jij schrijft zou waar moeten zijn. Met een backup weer terug naar status van vóór de uitschakeling. Nou, niet dus. Defect dus?
Kan het zijn dat je smartwifi app/website gebruikt of gebruikt heb die ook met een oude backup jouw instellingen steeds overschrijft. Ben zelf geen voorstander van “smart wifi” gedoe van Ziggo heb er zelf slechte ervaring mee in het verleden qua beveiliging instellingen van wifi wpa. Via de web interface van het modem zelf vind ik beter werken.
Heb je ook al geprobeerd om je modem eerst terug te zetten met herstel instellingen naar fabrieks instellingen. En daarna opnieuw je instellingen te doen en dan een verse backup te maken.
Nee hoor Karel. Geen smartwifi; gewoon de webinterface van de modem. En ja terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geeft geen goed resultaat. Toch maar eens met Ziggo bellen of ik een vervanger krijg. Ik heb inmiddels alles er weer in staan. Dank.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.