bunders

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

IP adres invoeren werkt niet bij Port Forwarding

Hi,

Ik probeer port forwarding in te stellen, maar IP kan ik niet toevoegen?

Zie afbeelding.  

bunders_0-1638732482818.png

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Expert
Expert
  • 5096Posts
  • 301Oplossingen
  • 2139Likes

@bunders  schreef:

Hi @Pasi @Erik S @Lycke @Jamyla , 

Zien jullie misschien na het zien van deze afbeelding, wat ik nog mis? 

Zonder tussenkomst van de Deco, werkt alles wel naar behoren....

Als de Deco set in AccessPoint mode staat ( zoals in de tekening staat aangegeven ), dan zouden ze 100% transparant moeten zijn.
In de Ziggo router heeft IP 192.168.178.185 een forward en dat IP is van de Raspberry-Pi. Dus alles lijkt goed te staan !!

Dus als u de 'Miner/Raspberry-Pi' via de switch ( ! ) aansluit op de Ziggo Modem/Router, dan werkt deze direct?

Ik snap niet wat u met "TP Link Voeding" ( links boven in ) bedoeld.

Maar, als de opstelling gemaakt is om een kleine Raspberry-Pi aan te sluiten, dan kan deze toch veel beter op poort2 van de master Deco aan gesloten worden? Dan is de hele wifi verbinding er tussen uit. Welke natuurlijk, met 2 x een wifi BackHaul, ook een behoorlijk flessenhals wordt als men de Pi gebruikt als miner.

Bekijk in context

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi, 

Ik heb er een externe techneut bij gehad. Hij heeft een uur via teamviewer allerlei dingen aangepast. Uiteindelijk lag het aan de modem van Ziggo, waardoor het forwarden niet kon. 

Dit heeft hij aangepast en zo kon ik via de Deco's uiteindelijk port forwarden. 

Wel jammer dat er zoveel moeite voor gedaan moest worden.

Wel bedankt voor alle info hier boven en de snelle reacties. Goede klantenservice wel!

Fijne dagen!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Richard G.
Expert
Expert
  • 657Posts
  • 40Oplossingen
  • 274Likes

Weet je zeker dat het ip wat je wilt invoeren welk klopt? Want die 68 lijkt me erg vreemd.

Normaliter heeft Ziggo een 192.168.178.x ip adres. Andere bereiken zijn ook mogelijk maar een .68 bereik is wel heel erg afwijkend, dus volgens mij klopt het ip adres niet want je wilt ingeven.

Kijk eens of het apparaat waar je die forward naar wilt maken wel dat ip adres heeft. En zoja, of het apparaat wel vanaf andere toestellen vanaf je eigen netwerk bereikbaar is of dat het wel kunt pingen.

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

He Richard,

dank voor je antwoord. 

ja, 100% zeker. 

Hier maak ik ook verbinding met het apparaat in de browser. 

bunders_0-1638770629899.png

Waar ik in het apparaat kan komen. 

Er zit wel een DECO systeem tussen het apparaat en het modem. 

Hoe kan ik dit juist forwarden? 

Gr. 

Richard G.
Expert
Expert
  • 657Posts
  • 40Oplossingen
  • 274Likes

Ik ben bang dat je dan 2 forwards moet gaan maken, maar ik heb geen ervaring met het DECO systeem dus weet niet of dat wel kan.
In zo'n situaties heb ik wel al gehoord dat mensen de DHCP server in de DECO systemen uit schakelen en de ip's door het modem laten uitdelen, dan moet het geen probleem zijn.
Maar zoals gezegd, verder geen ervaring met die DECO's dus iemand anders zal je hiermee verder moeten helpen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2443Posts
  • 286Oplossingen
  • 601Likes

Goedemiddag @bunders

Leuk dat je het forum hebt ontdekt. Wees welkom 🙂

Als we het over Deco installaties hebben, dan komt er 1 iemand in mij naar boven die hier mogelijk meer kaas van heeft gegeten. @Pasi Volgens mij ligt dit in jouw straatje. Kun jij eens meedenken hoe topic starter Port forwarding kan instellen?

Pasi
Expert
Expert
  • 5096Posts
  • 301Oplossingen
  • 2139Likes

@bunders  schreef:

...Ik probeer port forwarding in te stellen, maar IP kan ik niet toevoegen?...

bunders_0-1638732482818.png

Wordt die IP-range ook door de Deco DHCP beheerd/Geleverd?

Ps. Ik heb mij Deco set in AccessPoint mode staan en kan dus niet router functies bekijken/controleren.

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Pasi ,

bedankt voor je antwoord. 

Klopt, dat ip adres komt vanaf de het apparaat die de DECO toewijst: 

192.168.68.110

Als ik het apparaat direct op de modem aansluit, krijg ik192.168.178.220 op het apparaat. 

Maar ik wil het apparaat dus op zolder aansluiten, waarbij ik dus met DECO moet werken. 

Ik heb de DECO van Ziggo gekregen, dus er zou toch een oplossing moeten zijn? 

Misschien een idee als er iemand van Ziggo in de buurt is, hij / zij even langs kan komen? 

Of is er een techneut binnen Ziggo die dit zo kan oplossen? 

Alvast bedankt!

Pasi
Expert
Expert
  • 5096Posts
  • 301Oplossingen
  • 2139Likes

@bunders  schreef:

...Maar ik wil het apparaat dus op zolder aansluiten, waarbij ik dus met DECO moet werken...

...Ik heb de DECO van Ziggo gekregen, dus er zou toch een oplossing moeten zijn?...

Misschien een idee als er iemand van Ziggo in de buurt is, hij / zij even langs kan komen? 

Of is er een techneut binnen Ziggo die dit zo kan oplossen? 

U zou de Deco set ook in AccessPoint mode kunnen zetten. Dan wordt alles één netwerk met één IP-range. Hebt u dan toch nog een port-forwarding nodig ( om b.v. vanaf het internet toegang te hebben ) dan moet u deze in de Ziggo Modem/Router in stellen.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Natuurlijk levert Ziggo garantie op de Deco's, maar ...... vooral op de hardware ....

U zou een Ziggo monteur kunnen aanvragen, maar grote kans dat u wel daarvoor moet gaan betalen...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11644Posts
  • 905Oplossingen
  • 4122Likes

Ben je er nog uitgekomen, @bunders

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee, nog niet. 

ook in Acces Point gezet, maar dan zie ik wel de 3 deco's. Maar t apparaat aangesloten op de deco, kan ik niet meer vinden in de ziggo omgeving. 

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2118Posts
  • 315Oplossingen
  • 486Likes

Jammer dat het nog niet gelukt is @bunders 😞 Hebben jullie misschien nog tips voor de TS @Richard G. en @Pasi

Pasi
Expert
Expert
  • 5096Posts
  • 301Oplossingen
  • 2139Likes

Waarmee 'kijkt' u?

Als u de Deco set in AccessPoint mode hebt staan. Dan moeten de forwarders in de Ziggo modem/router gezet worden.

U kan b.v. met een IP scanner, het netwerk bekijken.

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dan moet ik het ip adres van de deco daar in port forwarden. Dat gedaan. Op portchecker lijkt hij dan nog niet open te staan.  

Het extra apparaat hoef ik niet te forwarden he. 

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zonder tussenkomst van de Deco, werkt alles wel naar behoren. 

ziggo.png

Pasi
Expert
Expert
  • 5096Posts
  • 301Oplossingen
  • 2139Likes

@bunders  schreef:

Zonder tussenkomst van de Deco, werkt alles wel naar behoren....

Als de Deco set in AccessPoint mode staat ( zoals in de tekening staat aangegeven ), dan zouden ze 100% transparant moeten zijn.
In de Ziggo router heeft IP 192.168.178.185 een forward en dat IP is van de Raspberry-Pi. Dus alles lijkt goed te staan !!

Dus als u de 'Miner/Raspberry-Pi' via de switch ( ! ) aansluit op de Ziggo Modem/Router, dan werkt deze direct?

Ik snap niet wat u met "TP Link Voeding" ( links boven in ) bedoeld.

Maar, als de opstelling gemaakt is om een kleine Raspberry-Pi aan te sluiten, dan kan deze toch veel beter op poort2 van de master Deco aan gesloten worden? Dan is de hele wifi verbinding er tussen uit. Welke natuurlijk, met 2 x een wifi BackHaul, ook een behoorlijk flessenhals wordt als men de Pi gebruikt als miner.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1918Posts
  • 179Oplossingen
  • 329Likes

@bunders, kun je eens reageren op de vragen van @Pasi

bunders
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi, 

Ik heb er een externe techneut bij gehad. Hij heeft een uur via teamviewer allerlei dingen aangepast. Uiteindelijk lag het aan de modem van Ziggo, waardoor het forwarden niet kon. 

Dit heeft hij aangepast en zo kon ik via de Deco's uiteindelijk port forwarden. 

Wel jammer dat er zoveel moeite voor gedaan moest worden.

Wel bedankt voor alle info hier boven en de snelle reacties. Goede klantenservice wel!

Fijne dagen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic