1
Vraag
2
Reacties
SCHUITEVALK53

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

IP adres intern netwerk wijzigen

Heb net het giga modem gekregen. Ik probeer het interne IP-adres van het modem aan te passen, zoals ik dat ook in het vorige modem van ziggo heb gedaan. maar bij mij wil dit gewoon niet lukken. Ik heb met ziggo helpdesk gebeld, maar daar kreeg ik het antwoordt dat daar geen ondersteuning voor wordt gegeven. Ik zit nu met het probleem dat mijn alarm en camera's een vast Ipadres hebben.

Ik zag dat het op dit forum bij meerdere mensen gelukt is om het door de operators in de software gefix kan worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de 2 laatste vakjes in het interne ipadres te kunnen wijzigen.

Hartelijk dank.

Peter

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@SCHUITEVALK53 Heel graag gedaan! Wat betreft je vraag m.b.t. DDNS (DynDNS) dit hoort gewoon te werken op het modem. DynDNS zorgt er alleen voor dat je domeinnaam gekoppeld is aan en dynamisch IP adres. Je geeft ook aan dat je kunt pingen naar het adres, dat geeft ook al aan dat dit functioneert. Dat je de NAS niet kunt benaderen heeft hier ook niet mee te maken en zal een andere oorzaak hebben. Probeer je de NAS van buiten te benaderen of vanaf je eigen (LAN) netwerk? In dit geval vermoed ik dat het probleem gezocht moet worden in de interne netwerkinstellingen (portforward) in geval van het extern benaderen van de NAS. Kijk i.c.m. de (online) handleiding van je NAS anders eens of de juiste portforwardregels ingesteld staan en of je NAS een vast intern IP adres toegewezen heeft. In plaats van hanmatige portforwardregels kun je ook UPnP gebruiken. Let op: zorg ervoor dat je of alleen UPnP of handmatige portforwardregels gebruikt. Als je beide gebruikt, kan dit ook voor problemen zorgen. Wil je de NAS intern (eigen LAN netwerk) willen benaderen dan zou dit zonder enige configuratie mogelijk moeten zijn middels de NAT Loopback.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @SCHUITEVALK53,

Zo te zien heb ik naar aanleiding van jouw bericht in dit topic  al een verzoek ingediend bij een van mijn collega's van InHome om het modemprofiel te wijzigen. Dit stelt je instaat de laatste twee octetten (laatste 2 vakjes) van de DHCP Server instellingen in de modemrouter general user interface (GUI) te wijzigen. Binnen uiterlijk 48 zal deze wijziging van kracht zijn op het modem. Laat maar weten of het gelukt is. 

SCHUITEVALK53
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Beste ( ziggo )Paul,

 

Ik wil jullie bij deze hartelijk bedanken voor de hulp bij het aanpassen van mijn interne ip ardes.

Ik had nog een vraagje, ik gebruik al jaren een Dyndns adres.

ik kan het pinnen maar ik kom niet naar mijn Nas.

enig idee wat dat zou zijn.

mvg. Peter

SCHUITEVALK53
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

correctie.

 

Beste ( ziggo )Paul,

 

Ik wil jullie bij deze hartelijk bedanken voor de hulp bij het aanpassen van mijn interne ip adres.

Ik had nog een vraagje, ik gebruik al jaren een Dyndns adres.

ik kan het pinnen maar ik kom niet naar mijn Nas.

enig idee wat dat zou zijn.

mvg. Peter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@SCHUITEVALK53 Heel graag gedaan! Wat betreft je vraag m.b.t. DDNS (DynDNS) dit hoort gewoon te werken op het modem. DynDNS zorgt er alleen voor dat je domeinnaam gekoppeld is aan en dynamisch IP adres. Je geeft ook aan dat je kunt pingen naar het adres, dat geeft ook al aan dat dit functioneert. Dat je de NAS niet kunt benaderen heeft hier ook niet mee te maken en zal een andere oorzaak hebben. Probeer je de NAS van buiten te benaderen of vanaf je eigen (LAN) netwerk? In dit geval vermoed ik dat het probleem gezocht moet worden in de interne netwerkinstellingen (portforward) in geval van het extern benaderen van de NAS. Kijk i.c.m. de (online) handleiding van je NAS anders eens of de juiste portforwardregels ingesteld staan en of je NAS een vast intern IP adres toegewezen heeft. In plaats van hanmatige portforwardregels kun je ook UPnP gebruiken. Let op: zorg ervoor dat je of alleen UPnP of handmatige portforwardregels gebruikt. Als je beide gebruikt, kan dit ook voor problemen zorgen. Wil je de NAS intern (eigen LAN netwerk) willen benaderen dan zou dit zonder enige configuratie mogelijk moeten zijn middels de NAT Loopback.

SCHUITEVALK53
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Beste Paul,

Ik kan nog steeds niet van mijn thuis netwerk naar een dyndns adres plus de poort van mijn nas contact krijgen.

Als ik op mijn telefoon naar mijn camera wil via Vmobiel, dan zie ik als ik mijn wifi aan heb dat hij zelf kijk op welke manier hij contact wil maken, ik zie dat hij kijk naar het interne ipadres en dan krijg ik contact met de camera. Als ik dat zelfde doe maar dam met de wiffi van mijn mobiel uit dan gaat hij via het dyndns adres.

Mijn conclusie is dat ik van uit mijn thuis niet naar een dyndns adres kan.

Dis is ook het geval met mijn Schotel tuner die kijk naar mijn server die een dyndns heeft en dit werkt dus ook niet. ik kan alleen naar fta kanalen kijken.

Verder heb ik alles goed ingesteld wat betreft de poort-forwarding.

Hoop op een oplossing.

Peter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@SCHUITEVALK53 Goed dat je hiermee even opnieuw aan de bel trekt. Balen dat het niet lukt om vanaf het thuisnetwerk via een DynDNS adres je NAS te bereiken! Ik heb de kwestie even intern neergelegd bij mijn collega's van InHome Engineering om na te gaan of dit bekend is. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het onder dit topic weten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@SCHUITEVALK53 Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van mijn collega's van InHome Engineering. Het lukt op hetzelfde type modem wel om vanaf het LAN netwerk de server te benaderen via een port-forward.  Zie onderstaande voorbeeld.

 


Met deze settings lukt het om de testserver via http://<wan-ip>:8080  te benaderen? Weet je zeker dat jouw DynDNS de naam resolved naar het WAN-IP wat je hebt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic