Vraag
Reacties
Oplossing
HuisJur
Level 1

IP adres gewijzigd; applicatie onbereikbaar geworden

Een voor mij belangrijke applicatie gaat uit van een vast IP-adres.

Dat ging met Ziggo bijna een jaar goed, maar nu blijkt mijn IP-adres gewijzigd te zijn.

Ik kan daardoor niet meer met de applicatie werken.en moet een bij Systeembeheer het nieuwe IP-adres opgeven en hopen dat ze dat snel doorvoeren.

En dat alles zonder enige communicatie van Ziggo!

Slechte zaak.

Speelt dit ook als je overgaat op glasvezel?

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh
Oud Community-lid

Gebruik DDNS, al je een domeinnaam kunt opgeven bij Systeembeheer ipv je Ip adres.

https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/ddns-instellen-voor-thuisnetwerk-toegang-van-buitenaf/

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
RobertKoopman
Level 14

Bij Ziggo (particulier dan) heb je nu eenmaal geen vast ip adres.

Kan zo nu en dan wijzigen.

Ook bij glasvezel is dat niet 100% zeker dat deze vast is.

Hangt een beetje van de provider af.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Gebruik DDNS, al je een domeinnaam kunt opgeven bij Systeembeheer ipv je Ip adres.

https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/ddns-instellen-voor-thuisnetwerk-toegang-van-buitenaf/

0 Kudos
Steefb
Level 20

Je systeembeheerder hoort dit te weten, en er rekening mee houden. Een dynamisch ip adres is heel gewoon.

Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @HuisJur , welkom hier op de Community! 

Ik kan mij voorstellen dat het voor jou erg vervelend is om een dynamisch IP adres te hebben. Jammer genoeg werken wij in particuliere abonnementen niet met een vast IP adres. Je hebt in dat geval altijd het risico dat het IP adres wijzigt. Daar krijg je dan inderdaad ook geen melding van. 

De enige manier om bij Ziggo gebruik te maken van een vast IP adres is binnen een Ziggo Zakelijk abonnement. Op deze pagina lees je daar meer over. 

0 Kudos