Een voor mij belangrijke applicatie gaat uit van een vast IP-adres.
Dat ging met Ziggo bijna een jaar goed, maar nu blijkt mijn IP-adres gewijzigd te zijn.
Ik kan daardoor niet meer met de applicatie werken.en moet een bij Systeembeheer het nieuwe IP-adres opgeven en hopen dat ze dat snel doorvoeren.
En dat alles zonder enige communicatie van Ziggo!
Slechte zaak.
Speelt dit ook als je overgaat op glasvezel?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik DDNS, al je een domeinnaam kunt opgeven bij Systeembeheer ipv je Ip adres.
https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/ddns-instellen-voor-thuisnetwerk-toegang-van-buitenaf/
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij Ziggo (particulier dan) heb je nu eenmaal geen vast ip adres.
Kan zo nu en dan wijzigen.
Ook bij glasvezel is dat niet 100% zeker dat deze vast is.
Hangt een beetje van de provider af.
Gebruik DDNS, al je een domeinnaam kunt opgeven bij Systeembeheer ipv je Ip adres.
https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/ddns-instellen-voor-thuisnetwerk-toegang-van-buitenaf/
Je systeembeheerder hoort dit te weten, en er rekening mee houden. Een dynamisch ip adres is heel gewoon.
Hi @HuisJur , welkom hier op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat het voor jou erg vervelend is om een dynamisch IP adres te hebben. Jammer genoeg werken wij in particuliere abonnementen niet met een vast IP adres. Je hebt in dat geval altijd het risico dat het IP adres wijzigt. Daar krijg je dan inderdaad ook geen melding van.
De enige manier om bij Ziggo gebruik te maken van een vast IP adres is binnen een Ziggo Zakelijk abonnement. Op deze pagina lees je daar meer over.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.