1
Vraag
2
Reacties
HuisJur

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP adres gewijzigd; applicatie onbereikbaar geworden

Een voor mij belangrijke applicatie gaat uit van een vast IP-adres.

Dat ging met Ziggo bijna een jaar goed, maar nu blijkt mijn IP-adres gewijzigd te zijn.

Ik kan daardoor niet meer met de applicatie werken.en moet een bij Systeembeheer het nieuwe IP-adres opgeven en hopen dat ze dat snel doorvoeren.

En dat alles zonder enige communicatie van Ziggo!

Slechte zaak.

Speelt dit ook als je overgaat op glasvezel?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Gebruik DDNS, al je een domeinnaam kunt opgeven bij Systeembeheer ipv je Ip adres.

https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/ddns-instellen-voor-thuisnetwerk-toegang-van-buitenaf/

Bekijk in context

4 Reacties 4
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Bij Ziggo (particulier dan) heb je nu eenmaal geen vast ip adres.

Kan zo nu en dan wijzigen.

Ook bij glasvezel is dat niet 100% zeker dat deze vast is.

Hangt een beetje van de provider af.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Gebruik DDNS, al je een domeinnaam kunt opgeven bij Systeembeheer ipv je Ip adres.

https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/ddns-instellen-voor-thuisnetwerk-toegang-van-buitenaf/

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Je systeembeheerder hoort dit te weten, en er rekening mee houden. Een dynamisch ip adres is heel gewoon.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hi @HuisJur , welkom hier op de Community! 

Ik kan mij voorstellen dat het voor jou erg vervelend is om een dynamisch IP adres te hebben. Jammer genoeg werken wij in particuliere abonnementen niet met een vast IP adres. Je hebt in dat geval altijd het risico dat het IP adres wijzigt. Daar krijg je dan inderdaad ook geen melding van. 

De enige manier om bij Ziggo gebruik te maken van een vast IP adres is binnen een Ziggo Zakelijk abonnement. Op deze pagina lees je daar meer over. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic