In het verleden heeft mijn oude werkgever gevraagd om mijn prive laptop voor werk te gebruiken. Op een avond zijn er toen op afstand dingen op gezet. Later kreeg ik een werklaptop en dacht alles van mijn prive laptop, gerelateerd aan de (nu vorige) werkgever hebben verwijderd.
Echter nu kom ik er achter dat als ik gebruik maak/inlog op mijn thuis wifi, deze gebruik ik ook voor mijn huidige werklaptop, dat de naam van mijn oude werkgever aan mij IP adres hangt.
Bij mijn huidige werkgever kunnen wij zien welke bedrijven onze website bezoeken. De website is deel van mijn werk en ik zit er dus vaak op. Dit verschijnt dus altijd onder de naam van mijn vorige werkgever. Alsof zij urenlang tig-webpagina’s van een oud-werkneemster aan het bekijken zijn. Dit ondanks dat ik de VPN van mijn werkgever heb ingeschakeld.
Mijn huidige manager zag het laatst en, ondanks dat hij niet moeilijk deed, vond ik het heel erg vervelend.
PS: Als ik internet via de hotspot op mijn privetelefoon heb ik er geen last van en blijf ik anoniem.
ik heb contact gezocht met de persoon die destijds toegang tot mijn prive laptop had maar die geeft aan ‘het niet te weten’. Mensen in mijn omgeving hebben het over veranderen van provider of IP-adres. En de klantenservice van Ziggo weet het ook niet en zeggen dat ik maar op de Community moet gaan om een antwoord te vinden.
ik zit er behoorlijk mee in mijn maag en niemand schijnt iets te kunnen doen.
Misschien is er hier iemand die mij kam helpen?
Groetjes, Inge
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een raar verhaal, een ip adres (en zeker dat van een provider als ziggo) wordt niet aan een wekgever gekoppeld.
Het lijkt me dat je huidige werkgever die koppeling ergens maakt.
De naam van je oude werkgever kan niet gekoppeld zijn aan het IP adres van Ziggo.
Ik vermoed dat de naam van je werkgever nog ergens in je laptop staat.
Heb je Windows 10 of 11? Daar wil de weg naar Systeemeigenschappen anders zijn.
Kijk eens in Windows Instellingen -> Windows -> Info -> Domein of werkgroup -> Systeemeigenschappen -> Computernaam: Beschrijving van de computer / Apparaatnaam en Volledige computernaam en Werkgroep?
Ik vermoed dat daar ergens de naam van je vorige werkgever staat.
Wat @Steefb ook al vertelde is dit een raar verhaal.
Je kan vaak op een website zitten (als bezoeker), maar het enige wat men kan zien is dat iemand bijvoorbeeld uit Rijswijk op de website zit en welke pagina's men bezoekt en of de bezoeker via sociale media/direct of via een link op de website komt, verdere IP gegevens mogen volgens de AVG niet gegeven worden en is dus bijvoorbeeld bij Google analytics uitgezet en anoniem gemaakt.
Verder zijn IP adressen vaak niet een vast IP nummer, dus dit koppelen aan een persoon of bedrijf, lijkt mij redelijk zinloos.
Echter nu kom ik er achter dat als ik gebruik maak/inlog op mijn thuis wifi, deze gebruik ik ook voor mijn huidige werklaptop, dat de naam van mijn oude werkgever aan mij IP adres hangt.
Waaraan kan je zien dat de naam van je werkgever aan je IP nummer zou hangen.
Het (commerciële ) programma wat wij gebruiken om te zien welke bedrijven onze website bezoeken, laat mijn bezoeken zien onder de naam van mijn oude werkgever. Als ik thuis werk, op mijn wifi en ingelogd op de VPN van mijn werkgever.
Het (commerciële ) programma wat wij gebruiken om te zien welke bedrijven onze website bezoeken, laat mijn bezoeken zien onder de naam van mijn oude werkgever. Dit is als ik thuis werk, via mijn wifi en ingelogd op de VPN van mijn werkgever.
@IngeST Heb je al gekeken naar de Beschrijving van de computer / Apparaatnaam en Volledige computernaam en Werkgroep?
heb je het ook via een andere laptop of smartphone geprobeerd?
en gebruik je alleen het modem van ziggo of ook een eigen router?
Aanvulling (wellicht overbodig). Voor Windows 11: systeem > info > domein of werkgroep > computernaam. Er verschijnt dan een pop-up waarin je de naam kan wijzigen. (Bijv. "laptop van Inge")
Waar vind ik die informatie op mijn laptop? Ik heb een imac.
Via de hotspot op mijn telefoon heb ik het niet. Via de Modem van ziggo wel. Ik heb geen eigen router.
Geen idee. Ik heb geen Apple producten. Wachten tot er iemand voorbij komt met een Imac en je verder helpt.
ik heb wel een mac
zal zo even kijken waar het staat
wet je zeker dat er niet iets van een proxy of vpn is ingeschakeld die van je oude werkgever is
appeltje, systeemvoorkeuren, delen, bovenin computernaam
Hi @IngeST! Heel vreemd wat er gebeurt! Gelukkig zijn er genoeg experts die je hierbij helpen. Heb je nog gekeken naar de instellingen zoals @anoniemforum heeft uitgelegd waar je kunt zoeken op je iMac?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.